Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Get 50/5Mbps eller Altibox 35/35 Mbps?


Anbefalte innlegg

 

Pingen er på konstant 1ms hos Altibox og rundt 50ms hos Get

Det spør hvor du man er (kvaliteten på nettet til Get har lokale variasjoner) og hva man pinger. Når jeg måler på Speedtest har jeg 1ms mot Get og 8ms mot andre måleservere i Oslo-området på min stabile Get coax-linje.

 

 

Det er også mye kludder hvis man vil bruke egen ruter hos Get.

Tull & tøys. Det går helt smertfritt hvis du har, eller ber om, et Cisco-modem. Og hjemmesentralene til Altibox er da ikke så problemfrie heller iflg mange mange brukere her...

 

 

Men kunne jeg valgt helt fritt ville jeg hatt Altibox eller en annen fiberleverandør (kanskje Lynet eller Bayonette) på nett og Get på TV.

 

 

Fordelen med Altibox router er at det er utrolig enkelt å benytte egen. Og straks den er på plass, er linjen dønn stabil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Get har problemer med nettet vær eneste dag. Get er bare noe tull

Usaklig. Mulig at det er problemer med Get hos seg, men det betyr ikke at Get generelt er så dårlig. Det kan være store variasjoner fordi Get laverer mange steder, og noen steder er de signalleverandør i gamle dårlige lokale nett. Jeg har hatt Get i mange år og det er svært stabilt.

 

PS

Tviler på at du har problemer vær dag, men kanskje hver dag... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser du har gått for fiberløsning.

Vil uansett komme med mine meininger på dette temaet.

Sjekka ut priser og litt for morro skyld.

Altibox Fiberbredbånd 50/50 Bonus* (50/50 Mbps) + TV Basis + Telefon Basis) - 968,- pr måned. (Lyse sin pris)

GET M - 50/5 - 1027,- pr måned

Hovedgrunnen til at jeg ville valgt fiber, er at man får sin egen fiberkabel inn i husveggen, som man ikke deler med noen. Og at med fiber så står man rett og slett fritt til å velge den hastigheten man vil ha. Om det er 50/50 eller 1000/1000 så får man det! (spørs om sentral har 1000 eller 100 sfp, ja).
Coax sin teoretiske hastighet er da 400 (var det sist jeg sjekka). Minuset med coax er vel at det er en utdatert teknologi i forhold til fiber. Og at man deler hastigheten med naboene sine. Greit nok at dem ofte reklamerer med "Det er fiber inn til sentral", men de leverer fortsatt på utdatert teknologi inn til husveggen din.
Det var kort mine meininger om saken, gjerne rett meg om det er noe jeg tar feil på. Eller bør tenke over.. :)
Endret av Fleskeform
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen fordel, med altibox (Med mindre du bor i borettslag) er at du kan velge kun internett, og ikke TV pakke eller telefon.

 

Selv om kanske ulempen er etableringsprisen, kan være høy, 5000 kr eller mere.

 

 

Fordelen med Altibox router er at det er utrolig enkelt å benytte egen. Og straks den er på plass, er linjen dønn stabil.

I motsettning til get, men det er tåplig at altibox kommer med Zyxel P-2812 flere og flere er misfornøyd med trådløs, og finner ut at Asus rutere er mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har Altibox jeg har den med 35\35 men har og så fast tlf da fikk jeg en pakke med 50\50 har tenkt å skifte ut fast tlf og ta 75\75 jeg er fornøyd. Med Altibox

 

jeg ha Anbefaler Altibox. til venner og familie. Nå har min onkel og hanens familie fått Altibox etter jeg anbefalte de og er fornøyde. Og min farfar og fra mor skal og så få det nå.

Endret av Tommy fra Begren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...