nilsen92 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Jeg har jobbet i samme butikk i 3,5.år nå og ble ass.daglig leder i juli 14 og fikk beskjed om at vi kunne diskutere lønnsøkning etter prøveperioden, som nå er over... Har nå 157kr timen, men gjør stort sett daglig leders jobb hele tida pga mye fravær hos sjefen... hvor mye er fornuftig å be om nå da? Dette er en dyrebutikk, hvis det har noe å si. Endret 3. februar 2015 av nilsen92 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Jeg har jobbet i samme butikk i 3,5.år nå og ble ass.daglig leder i juli 14 og fikk beskjed om at vi kunne diskutere lønnsøkning etter prøveperioden, som nå er over... Har nå 157kr timen, men gjør stort sett daglig leders jobb hele tida pga mye fravær hos sjefen... hvor mye er fornuftig å be om nå da? Dette er en dyrebutikk, hvis det har noe å si. Høres ut som om du har samme jobb "belastning" som min samboer, hun har 150,-... Det er dog klesbutikk(billigkjede). Så ville ikke satset på en veldig stor økning:) 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Har du hatt samtalen? Hvordan gikk det? Om du vet at du har gjort en god jobb, så spør dem om hva de syntes om din prestasjon. Få dem til å si at du gjør det bra. Etter 3,5 år i en tariffbutikk, så hadde du hatt 179,noe kroner i timen nå. Dette er bunnpersonalet forøvrig, noe du også kan påpeke. Men ærlig talt, jeg vet ikke om det er vanlig å sammenligne butikker. Kanskje spørre hva andre sjefer i kjeden (?) på likt nivå som deg tjener? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Har du hatt samtalen? Hvordan gikk det? Om du vet at du har gjort en god jobb, så spør dem om hva de syntes om din prestasjon. Få dem til å si at du gjør det bra. Etter 3,5 år i en tariffbutikk, så hadde du hatt 179,noe kroner i timen nå. Dette er bunnpersonalet forøvrig, noe du også kan påpeke. Men ærlig talt, jeg vet ikke om det er vanlig å sammenligne butikker. Kanskje spørre hva andre sjefer i kjeden (?) på likt nivå som deg tjener? Hvilken tariff er det som gir 179 etter 3,5 år i en butikk? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Har du hatt samtalen? Hvordan gikk det? Om du vet at du har gjort en god jobb, så spør dem om hva de syntes om din prestasjon. Få dem til å si at du gjør det bra. Etter 3,5 år i en tariffbutikk, så hadde du hatt 179,noe kroner i timen nå. Dette er bunnpersonalet forøvrig, noe du også kan påpeke. Men ærlig talt, jeg vet ikke om det er vanlig å sammenligne butikker. Kanskje spørre hva andre sjefer i kjeden (?) på likt nivå som deg tjener? Hvilken tariff er det som gir 179 etter 3,5 år i en butikk? Jeg er ikke kjent med hvor mange tariffer det finnes i dagligvarebransjen, men handeo g Kontor sin f. eks: Lønnstrinn 6. http://www.virke.no/virkehjelperdeg/tariff/Documents/Tariffnytt%202014%20nr%205%20-%20tariffrevisjon%202014%20Virke-HK.pdfside 2. Endret 11. februar 2015 av Toppris Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Du når ikke trinn 6 på 3,5 år. Hadde du vert over 25 år hadde du klatret et trinn pr. år. Trinn 6 er igjen tiltenkt lederfunksjoner. Så, ja, som assisterende butikksjef hadde man nok kunne fått trinn 6, men ikke for en vanlig stilling. Jfr. overenskomsten til H&K. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Du når ikke trinn 6 på 3,5 år. Hadde du vert over 25 år hadde du klatret et trinn pr. år. Trinn 6 er igjen tiltenkt lederfunksjoner. Så, ja, som assisterende butikksjef hadde man nok kunne fått trinn 6, men ikke for en vanlig stilling. Jfr. overenskomsten til H&K. Hei. Tror du jeg bruker tiden min på et forum for å hjelpe andre men alt jeg skriver er løgn? Tenk om igjen Samtlige jeg kjenner som per dags dato har jobbet over 4 år på min gamle dagligvarebutikk (Coop), er på lønnstrinn 6. Jeg startet som 19 åring, på lønnstrinn 2 om jeg ikke husker feil. Leverte inn vitnemål, og fikk dermed lønnstrinn 3. Deretter har jeg vært ansatt i 3 år. 3+1+1+1 = 6. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Å hevde at noen tar feil er ikke det samme som å si at dem farer med løgn. Men du har nok tydelig vis rett. Jeg dobbeltsjekket, det er en lønnsgruppe over som er tiltenkt mer selvstendige stillinger. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Heisann. Nå kan ikke jeg uttale meg angående hvordan det er i en butikk. Men, jeg har en stilling hvor jeg har hatt til dels samme ansvar som min sjef i noen mnd. Eneste jeg får som "mer" lønn er at jeg jobber flere timer enn jeg normalt ville gjort. Så mer penger blir det jo, men også desto mer jobb. Lenke til kommentar
nilsen92 Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Har du hatt samtalen? Hvordan gikk det? Om du vet at du har gjort en god jobb, så spør dem om hva de syntes om din prestasjon. Få dem til å si at du gjør det bra. Etter 3,5 år i en tariffbutikk, så hadde du hatt 179,noe kroner i timen nå. Dette er bunnpersonalet forøvrig, noe du også kan påpeke. Men ærlig talt, jeg vet ikke om det er vanlig å sammenligne butikker. Kanskje spørre hva andre sjefer i kjeden (?) på likt nivå som deg tjener? Nei, har ikke hatt samtalen enda, skal prøve å få til et møte med de snart :-) ok, takk for svar. Alt jeg kan ta med er bare bra :-) Lenke til kommentar
nilsen92 Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Takk for svar alle sammen :-) lønnstrinn eller ikke så er jeg ansatt som assisterende butikksjef og får noen kroner mer enn de andre medarbeiderne, og fordi jeg har gjort dagligleders jobb siden dag 1 og en hel haug annet jeg har bidratt positivt med til butikken og kjeden (som for såvidt ikke er nødvendig å nevne) så mener jeg at jeg kan be om økning. Så takk for svar igjen, så skal jeg heller oppdatere dere når møter er overstått :-) 1 Lenke til kommentar
nilsen92 Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Nå har jeg hatt samtalen (dette tok sin tid) men ente med å få 190kr timen, er veldig fornøyd med det :-) 3 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 190 kroner er vel ganske bra for en jobb som ikke krever utdanning. Ihvertfall hvis det er en 8-16 jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå