Gå til innhold

Hodejegeren - Rosa

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, da må det være en hun, og ikke han. Ok bilde.

(Og så et hjertesukk: Nå må Tek.no se å få rettet opp høyde/breddeformatet på den ordinære visningen, slik det er nå er det en katastrofe) Unnskyld at jeg bruker din side til å uttrykke dette Pentaxen.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Ja, da må det være en hun, og ikke han. Ok bilde.

(Og så et hjertesukk: Nå må Tek.no se å få rettet opp høyde/breddeformatet på den ordinære visningen, slik det er nå er det en katastrofe) Unnskyld at jeg bruker din side til å uttrykke dette Pentaxen.

Vennlig hilsen Ragnar

Takker Ragner:-)

Helt ok at du bruker min side til og utrykke deg. Godt jeg er brukende til noe.......

Lenke til kommentar

Et motiv som man kanskje skulle tro det gikk fra 13 og oppover på dusinet av. Men i dette tilfellet så gjør det ikke det. Den skarpe og fargerike nærmest kamera står seg fint mot de uskarpe menneskene i bakgrunnen.

Forslag til forbedring som det gjerne står når et bilde havner som Dagens blir her å sløre ut litt støy og grums. Men før jeg gjør det ville jeg isolert den flate delen øverst på den rosa lua og gitt et klikk på "sharpen" - kanskje to og heller redusert det klikket som viser seg å være for mye. Mulig jeg har gitt oppskriften før, men den er altså:

Velg og så Alt. Gå til Rediger og velg Uttoning som det heter i norsk versjon (fade på engelsk). Da kan du redusere aller siste klikk ned til ønsket nivå. Kan brukes på de fleste verktøy og filtre. jeg bruker det omtrent konstant.

Når nevnte felt har fått tilnærmet skarpheten til resten av lua ville jeg forsøke å sløre med et klikk. Også her med etterfølgende reduksjon om nødvendig så grumset sløres ut. Noen ganger er det faktisk like bra å bruke verktøyet som gjør uskarpt fordi støyreduksjonsverktøy krever at man greier å stille nøyaktig det som trengs, men faktisk også er et sløringsverktøy som hvis man vil skjerpe opp litt i etterkant gjør at konstistensen i bildet endres. Nå skal det med sannhet sies at jeg har ikke lasta ned støyfjerningsverktøy som visstnok kal være bedre enn i Photoshop da jeg redigerer etter eget hode og følelse.

Hvis noen lærte noe nå så var min "tastaturdiare" verdt jobben.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Er hun på vei inn i det ukjente (uskarpe) uten at hun vet hva som befinner seg der ?

Det ble en fin effekt med den uskarpe bakgrunnen.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for fine kommentarer Kneppen & Alec:-)

@ Kneppen, så takker jeg for oppskriften. Nyttige og gode tips der ja. Når det gjelder denne type foto, så liker jeg en litt slørete/uklar stil. Smaken er jo som du vet.....

Tar jo helst gatefoto i s/hv, men dette lille prosjektet kler nok farver best.......

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Her lukter jeg en serie? Ble jo gøy, men mest fordi ho har så sjuk fargekombo på seg. Rart hva du ser! ...og fanger på film..

Den lukta kan du bare forberede deg på:-) Litt gøy å gå rundt i byen å se på alt det som skiller seg litt ut og er litt smårart.... og så kan folk si, der kommer han litt rare fotografen igjen...:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...