Jon A. Feet Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Når jeg slår på pcen får jeg kun lange 2-3 sekunders pip, hket er IC7 MAX3 cpu er p4 2.6GHz, minne er geil golden dragon 1024mb, ingenting er overklokket. Noen som vet hva disse pipene betyr? Mvh Jon A. Feet Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Se i instruksjonsboken, der vil du finne alle disse kodene. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Som oftest at det er en eller anna kritisk feil. Men umulig å si hva, enten CPU som blir for varm, eller ikke cpu koblet til, elller minne ikke koblet til. Eller det sitter en metall klupp under hovedkortet som gjør at den kortslutter på noen ledninger. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har opplevd det tre ganger: 1. Noen pinner var brukket på prosessoren. (Noen mistet den i gulvet under en demonstrasjon av hva som er inne i en pc. Var da en eldgammel pentium, kansje 486) 2. Et riser card sto ikke ordentelig i. 3. Feil v. flash av BIOS. "NødBIOS" trår inn, og lar meg prøve på nytt. Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Ofte smart å lese i boka som fulgte med hk, tipper det står å lese der. Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hos meg betyr det at ram ikke er installert/oppdaget. Det var å finne i kapitell 3-1 i hovedkortmanualen. Det står nok noe tilsvarende i din, som de har nevt tidligere her. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 det varierer hva det betyr. Er en kode av lange + korte pip, pluss kansje blinking med tastaturlys. Skjekk manual. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Sjekk at rammen har blitt festet godt fast, det er lett å sette den feil på, og tro at man har gjort det rett... *grin* Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Det stod ingenting i intruksjonsboka, men jeg fant ut av problemet ved å lese litt å abit sitt forum, det betydde at ramen ikke var funksjonell elns, så bytta fra dimm 1 og 3 til 2og 4 så nå fungerer det. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå