Gå til innhold

Synspunkt på Identity (Kickstarter)

Anbefalte innlegg

post-241085-0-79467900-1422908620_thumb.jpg

Link til kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/asylum/identity/posts

Hei,

Lurer på hva folk tenker om spillet Identity. No har det forsåvidt ikkje komt inn og er i Kickstarter "modus" om eg kan kalle de det. Prøver å få samlet 150.000 dollar. Klart 90.000 dollar no.

Ser at de kommer til å fortsette uavhengig av kor mye "ekstra" de samlet inn fra nå av, men det vil ta lengre tid for resultater og slikt.

Men tilbake til spillet, slik eg ser det er det eit massivt online spill, der fantasien setter grenser, playstylen vil mer eller mindre være ekstremt variert og spillet går vel litt på simulering av det ekte liv, så man kan velge yrke, hobbyer og slikt .Gå ut og jakte og så videre. De vil prøve å få til slik at NPC's blir bytta ut med mennesker. Når du møter på noen vil det være ein person osv.

Virker ekstremt intressant og om de greier det vil spillet sikkert være nokså bra. Grafikken ser ekstremt realistisk ut (Mener alt fra video er tatt ut av gamet men husker ikkje hvor det er lest).

Men hva tenker dere? Vurdert å sette litt penger i det.

post-241085-0-49779900-1422908636_thumb.jpg

Video overview:

Endret av Ragnar115
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott idé men jeg ser ett stort problem:

Vanskelig å motivere folk til å gjøre noe annet enn å drepe og ødelegge for hverandre. Ser for meg at det vil funke veldig fint på private rollespill servere, men har vanskelig å se åpne servere bli noe særlig mer enn en ny variant av "deathmatch".

Virker forresten ut som om de har hentet litt inspirasjon fra Arma 3: Life. En mod jeg liker svært godt. Dessverre er Arma motoren helt forferdelig og antall bugs og glitcher er latterlig stort. Så et langt mer omfattende spill av denne typen med en fungerende spillmotor er veldig spennende, men spørsmålet er som sagt om man får folk flest til å spille spillet slik det egentlig er ment til å spilles.

Lenke til kommentar

Virker forresten ut som om de har hentet litt inspirasjon fra Arma 3: Life. En mod jeg liker svært godt. Dessverre er Arma motoren helt forferdelig og antall bugs og glitcher er latterlig stort. Så et langt mer omfattende spill av denne typen med en fungerende spillmotor er veldig spennende, men spørsmålet er som sagt om man får folk flest til å spille spillet slik det egentlig er ment til å spilles.

At de hentet inspirasjon fra Altis life er ikke så rart ettersom det er de samme folkenne som står bak dette som og står bak Asylum Altis life serverenne i arma 3 http://www.gaming-asylum.com/ som vel er slik jeg forstår det blant de største og mest populære life serverenne.

Selv kastet jeg inn 75 CAD, er skeptisk på at et såpass lite team skal klare å få til dette skikkelig, men er jo lov å håpe. Håper og at de har villige investorer, for at de skal klare å få til dette for 150+ K dollar har jeg mine tvil på. Fremtiden for vise :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Får litt "Spore" assosiasjoner her. "Spore" hørtes helt fantatisk ut før det ble lansert: "Man kunne bygge opp verdener helt opp fra cellenivå"! Når det ble lansert viste det seg at det var nærmest bare "bajs" i forhold. Ekstremt begrenset. Slik "Identity" beskrives vil det jo være en helt enorm jobb å få det til å være realistisk. Når vi høres beskrivelsen så virker det som om det skal fungere akkurat som i virkeligheten. Det kommer garantert til å ende opp med et svært begrensede subset av alle tingene, slik det alltid gjør for spill som høres helt utrolige ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At de hentet inspirasjon fra Altis life er ikke så rart ettersom det er de samme folkenne som står bak dette som og står bak Asylum Altis life serverenne i arma 3 http://www.gaming-asylum.com/ som vel er slik jeg forstår det blant de største og mest populære life serverenne.

Selv kastet jeg inn 75 CAD, er skeptisk på at et såpass lite team skal klare å få til dette skikkelig, men er jo lov å håpe. Håper og at de har villige investorer, for at de skal klare å få til dette for 150+ K dollar har jeg mine tvil på. Fremtiden for vise :)

Haha, det var jeg ikke klar over. Men da har iallefall teamet stor ekspertise innenfor denne sjangeren, og det er jo bra. Forhåpentligvis får de håvet inn langt mer enn 150K, og får muligheten til å utvide teamet en del. Tror det trengs for å¨få utviklet ett såpass omfattende spill innen rimelig tid. Skal bli spennende å følge utviklingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Dette ser jo veldig ambisiøst ut. Spent på hva et sånn lite studio skal klare å få til. Men blir det sånn de lover, kan det bli ganske spektakulært.

Regner kanskje med at det er andre investorer med? Drøyt én million kroner til utvikling er ikke mye i dagens spillverden.

Lenke til kommentar

Dette ser jo veldig ambisiøst ut. Spent på hva et sånn lite studio skal klare å få til. Men blir det sånn de lover, kan det bli ganske spektakulært.

Regner kanskje med at det er andre investorer med? Drøyt én million kroner til utvikling er ikke mye i dagens spillverden.

Nei, 150K dollar er garantert ikke nok. Men tipper det ikke vil stå på pengene til slutt.

For det første vil jeg tro de vil generere langt mer enn 150K på kickstarter, og det bør holde til å utvikle en god alpha som kan lanseres på Steam Early Access. Der vil de generere enda mer penger, samt at de blir langt mer attraktive for investorer.

Så tipper denne gjengen får nok penger til å følge opp ambisjonene. De har jo allerede bevist med life moddene at de behersker konseptet. Med tanke på hvor begrenset man egentlig er i en mod, kontra friheten man har når man utvikler fra scratch, så er jeg meget spent på hva de kan klare å få til.

Gleder meg å følge utviklingen på dette spillet.

Endret av annonaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Har lite tro på det. Prosjektet virker overambisiøst og jeg tviler på at det ferdige produktet vil bli i nærheten av det som blir skissert. Kommer ikke til å støtte det.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt ideen bak spillet, men tror dessverre ikke det er gjennomførbart grunnet at flertallet vil være lovløse og bare ødelegge for de som faktisk ønsker å spille skikkelig. Er det ingen virkelige konsekvenser i å være slem, kommer flertallet nettopp til å være slem.

Nå har de vel egentlig bevist konseptet allerede igjennom Arma 3 moden Altis Life. Ser for meg at åpne servere kan bli kaotiske, men private servere som krever registrering og hvitlisting blir nok en stor suksess for de som ønsker å spille skikkelig. Der stilles det nemlig krav til spillerne.

Ellers så er det jo reelle konsekvenser også. Man kan blant annet bli puttet i fengsel. Blir man det kan man ikke gjøre annet enn å tusle rundt inne i fengslet mens man venter på at dommen blir over. Når det koster ekte penger å få tilgang til en server, så er det jo litt surt om du får for eksempel 24 timer i fengsel.

Lenke til kommentar

The Sims on steroids? Ja, takk! Virker jo utrolig kult, men de har tatt på seg en helt drøy jobb og jeg vet ikke helt hvor gjennomførbart alt er.

De har ikkje mye til valg :3 Altså, om de ikkje fullfører jobben så er jo karrieren deres over (ettersom de har gått ut med navn (alle som jobber på prosjektet) som ein slags sikkerhet for oss.)

Har nå lest meg opp på de ulike valgene de har gjort, de fleste produsenter av spill lager sin egen engine. Det gjør ikkje disse, de bruker ein engine som virker enormt lovende og blir sett på som "ekstremt" sterk i form av grafikker og muligheter (altså features).

Flott idé men jeg ser ett stort problem:

Vanskelig å motivere folk til å gjøre noe annet enn å drepe og ødelegge for hverandre. Ser for meg at det vil funke veldig fint på private rollespill servere, men har vanskelig å se åpne servere bli noe særlig mer enn en ny variant av "deathmatch".

Som folk sier, han som eiger Asylum som skal lage dette spillet er personen bak Altis life.

Eg har hengt litt på forumet, der har de ca 500 mennesker (ish, har hilst på rundt 200 ulike folk der ++ som er aktiv) og alle virker relativt hyggelig og ikkje intressert i gjøre det til eit gungame.

No har forsåvidt devsa til spillet allerede planer for hvordan man skal unngå dette. RDMing skal vistnok ikkje være mulig, ettersom de lager features (Dont know how or how they will be), våpentilgang kommer til å være svært limited (det å få tak i våpen) og det vil ha store konsekvenser å drepe noe in general ettersom man vil komme i fengsel (noe man ikkje kan unngå (med mindre politiet e sløvt som faen) eller komme ut av før soningen er utført)).

No er de forresten oppe i 300.000 dollar :) De snakket om at de ville trenge ca 2 mil for å fullføre, og at poenget med kickstarteren var å få "tak" i investorer. Altså bli "spotta" av investorer da.

Liker veldig godt ideen bak spillet, men tror dessverre ikke det er gjennomførbart grunnet at flertallet vil være lovløse og bare ødelegge for de som faktisk ønsker å spille skikkelig. Er det ingen virkelige konsekvenser i å være slem, kommer flertallet nettopp til å være slem.

Du sier noe der, har lest meg opp og sett det devsa har skrevet ang. akuratt dette.

Eit fengsel vil jo være "the first punishment", der må de sitte nokså lenge om de dreper noen i følge "aktive medlemmer og slik eg har forstått utifra devsa..

Penger vil jo være important key til spillet, man lever jo på mat og slikt. Må betale for eit sted å bo, vil dø av kulde om ikkje. Osv osv. Kommer man i fengsel vil man miste store deler av pengene sine i bot samt eventuelt miste sin inntekt kilde så lenge de er i fengsel.

Og da var kickstarteren over med 187 859 CAD i potten :fun: Så for vi håpe at det leverer akkurat det det lover å ikke blir et evighetsprosjekt som aldri blir ferdi eller som kaster seg på early access mølla å aldri kommer seg ut av det.

Det kommer desverre(?) ikkje ut på early access (devsa har gått ut å sagt at det vil aldri skje).

No etter at eg har lest meg opp på det kommer eg nok til å backe opp prosjektet.

Takker forresten for svar + diskusjon.

Lurer også på om noen av dere har vært aktive på forumet og om eg har "hilst" på dere der :p?

Lenke til kommentar

Det kommer desverre(?) ikkje ut på early access (devsa har gått ut å sagt at det vil aldri skje).

Lurer også på om noen av dere har vært aktive på forumet og om eg har "hilst" på dere der :p?

Det syns jeg ikke er dessverre i det hele tatt, er ganske lei alt early access mølja som blir presset gjennom det systemet der, så denne nyheten tar jeg med stor glede :)

Har laget meg en bruker under samme navn som her på diskusjon, men har enda ikke gjort noe annet enn å lurke rundt og lese hva andre har skrevet.

Lenke til kommentar

Snappet opp Arma 3, og har spilt litt på Asylum sine Altis Life servere de siste dagene, og hvis man ser vekk ifra den forferdelige Arma 3 motoren med alle sine bugs og dårlige optimalisering, så er jeg meget imponert.

Virkelig morsomt å spille der.

Med tanke på hva de har fått til med modden, så blir nok Identity veldig bra og ekstremt omfattende.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det syns jeg ikke er dessverre i det hele tatt, er ganske lei alt early access mølja som blir presset gjennom det systemet der, så denne nyheten tar jeg med stor glede :)

Har laget meg en bruker under samme navn som her på diskusjon, men har enda ikke gjort noe annet enn å lurke rundt og lese hva andre har skrevet.

Delvis enig i det du sier. Mye early access som e dritt. Host *DayZ* host host

Men de hadde vært kult om noen av "oss" fekk prøve early access. I CANT WAIT.

men det viser seg at de kjem til å legge ut "demoer" etter kvart. Der vi får teste features de legger til i spillet. Så synes det var ein ganske bra måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Drar opp igjen denne tråden, da det mest sannsynlig ikke er lenge før vi kan prøve beta'n, aka Town Square.

Noen som fortsatt venter på dette, eller har folk gitt opp her? Personlig har jeg omtrent glemt bort hele spillet, men har nå lagt inn litt kroner så jeg får beta når det kommer.

Beta skulle komme early 2017, men har blitt noe utsatt. De har sagt at det er så godt som klart for en ukes tid siden. De har forøvrig fått inn over 500k $ nå.

Nyheter osv finnes her:

http://www.identityrpg.com

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Har vel ikke gitt opp helt enda nei, antok at det kom til å ta en stund for dette spillet å komme seg noen vei, men med det nylige inntoget av GTA RP mods og servere skal nok dette gjøre mye riktig for å klare å få en god plass i markedet.

Har ikke tested GTA mods. Har du link til noe du anbefaler? Er det mods til nyeste GTA?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...