MotoG Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Release Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hei MOTOG! Har sett med interesse på mange av dine fine fuglebilder. Prøver jo å se og lære litt her og der. Når det gjelder bilder tatt i dyre/fuglepark har jeg gjort meg noe tanker. Noen vil sikker mene at vi "fotografer" kommer lett til her når det gjelder dyre/fuglemotiver, jf min kommentar til gribbildet som jeg lastet opp 4. januar. Under slike omstendigheter gjelder det å ta bilder som på en eller annen måte skiller seg litt ut fra mengden. Ditt gribbilde for et par dager er nettopp et slikt bilde hvor komposisjon mm er utsøkt og som fikk velfortjent ros fra mange. Dette bildet av hvithodet ørn er skarpt og fint, men mangler noe av det ekstraordinære slik jeg tenker bilder av fugler og dyr tatt i dyrepark. Du og andre behøver slett ikke være enig med meg i det, men synes jeg i dette tilfelle kan komme med synspunkter. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Hei MOTOG! Har sett med interesse på mange av dine fine fuglebilder. Prøver jo å se og lære litt her og der. Når det gjelder bilder tatt i dyre/fuglepark har jeg gjort meg noe tanker. Noen vil sikker mene at vi "fotografer" kommer lett til her når det gjelder dyre/fuglemotiver, jf min kommentar til gribbildet som jeg lastet opp 4. januar. Under slike omstendigheter gjelder det å ta bilder som på en eller annen måte skiller seg litt ut fra mengden. Ditt gribbilde for et par dager er nettopp et slikt bilde hvor komposisjon mm er utsøkt og som fikk velfortjent ros fra mange. Dette bildet av hvithodet ørn er skarpt og fint, men mangler noe av det ekstraordinære slik jeg tenker bilder av fugler og dyr tatt i dyrepark. Du og andre behøver slett ikke være enig med meg i det, men synes jeg i dette tilfelle kan komme med synspunkter. Vennlig hilsen Ragnar Tusen takk for reflekterende kommentar. Jeg kan være enig med deg i det meste når det gjelder og fotografere i dyrepark. Derfor har jeg forsøkt å ta bilder av fugler i flukt. Dette for å få litt mer utfordring, og også for å teste ut følgefokus, blendervalg, lukkerhastighet og ikke minst hvor høyt jeg kan gå med tanke på ISO. På dette bildet ville jeg prøve å formidle samspillet mellom trener og fugl. Mvh Melvin Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Actionbilde! Takker så mye Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Hei MOTOG! Har sett med interesse på mange av dine fine fuglebilder. Prøver jo å se og lære litt her og der. Når det gjelder bilder tatt i dyre/fuglepark har jeg gjort meg noe tanker. Noen vil sikker mene at vi "fotografer" kommer lett til her når det gjelder dyre/fuglemotiver, jf min kommentar til gribbildet som jeg lastet opp 4. januar. Under slike omstendigheter gjelder det å ta bilder som på en eller annen måte skiller seg litt ut fra mengden. Ditt gribbilde for et par dager er nettopp et slikt bilde hvor komposisjon mm er utsøkt og som fikk velfortjent ros fra mange. Dette bildet av hvithodet ørn er skarpt og fint, men mangler noe av det ekstraordinære slik jeg tenker bilder av fugler og dyr tatt i dyrepark. Du og andre behøver slett ikke være enig med meg i det, men synes jeg i dette tilfelle kan komme med synspunkter. Vennlig hilsen Ragnar Tusen takk for reflekterende kommentar. Jeg kan være enig med deg i det meste når det gjelder og fotografere i dyrepark. Derfor har jeg forsøkt å ta bilder av fugler i flukt. Dette for å få litt mer utfordring, og også for å teste ut følgefokus, blendervalg, lukkerhastighet og ikke minst hvor høyt jeg kan gå med tanke på ISO. På dette bildet ville jeg prøve å formidle samspillet mellom trener og fugl. Mvh Melvin Hei Melvin. Bildet ditt Release er fortsatt godt nok i massevis for framvisning for oss Bildrekritikk seere og brukere ! Skj Lenke til kommentar
aagesp Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Bra - spesielt komposisjonen. aagesp Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Tatt i rette øyeblikk akkurat i takeoff. Nå er kanskje ikke det så vanskelig hvis man vet hva som er iferd med å skje slik som her hvor man kan stille inn kamera og holde knappen nede og tikk tikk tikk så har man antagelig de rette skuddene - uten at jeg har påstått at så er tilfelle her. Når det gjelder det Ragnar sier så har jeg massevis av bilder av stillestående/sittende ville fugler av diverse arter fra Goa i India som godt kunne vært tatt i park, men altså ikke er det. Men det er greit at fotografen opplyser at det er fra park for det sier litt om utfordringene eller mangel på sådanne kontra i vill tilstand hvor fuglene er mer vare og lettere stikker. Men når alt dette er sagt så har også jeg bilder av fugl fra park bl.a. fra Nord Afrika. Her er det spesielt mannen og fuglens bevegelsesuskarphet som gir den virkelige følelsen av "æksjen". Roar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Tusen takk for alle kommentarer. Lenke til kommentar
Tor Inge Oldervik Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei ! Likte bildet. Utsnitt , komposisjon og bevegelse tiltaler meg. Prestasjon av å komme på skuddhold er ikke avgjørende men bildet i seg selv. mvh Tor Inge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg