Gå til innhold

Får ikke lyd over HMDI (Nvidia)


ATWindsor

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende oppsett:

 

2- skjermer med DVI

Nvidia 670 GTX

 

Jeg forsøker å få lyd ut av dette, burde ikke være noe problem, men det er det. Kobler HDMI til receiveren, og HDMI-ut på receiver til overgangskabel fra hdmi til DVI til den ene skjermen, og direkte med DVI på den andre skjermen.

 

Problemet er at dette ikke fungerer, på nvidia-kortet får jeg ikke bilde i det hele tatt, på ATI-kortet jeg hadde før fikk jeg ikke lyd. Noen som har noen tips her? Virker som skjermkortet ikke klarer å skjønne helt hva som sitter i "andre enden" på HDMI-utgangen.

 

AtW

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører windows - sjekk hvilken lydenhet som er valgt for avspilling i kontrollpanel. Det er ikke umulig at skjermkortet (HDMI) må velges manuelt.

 

Problemet per nå er at det ikke engang kommer opp noe bilde. Men med ATI-kortet var problemet at den ikke hadde HDMI-lyd som valg, den tok ikke innover seg at det var mulig å sende lyd til receiveren selv om skjermen ikke støtter lyd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med alla övergångar ut från receiver tippar jag på noe EDID problem med receiveren.

PC'n din ska se skärmen som ljudenhet och receiveren som bildenhet, i alla fall efter mina erfareneheter med 2 olika receivers, 2 projektorer och 2 olika skärmar. Yamaha och Onkyo är mina erfarenheter där Onkyo hade våldsamma problem med edid ibland. Väldigt ostabilt.

 

Kan du ta en screenshot av ljudenehter i windows och skärmar i catalyst?

 

 

post-13520-0-42925000-1423494019_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...