Gå til innhold

Norsk, lovlig produksjon av MDMA/psykdelika

Anbefalte innlegg

Takk, jeg var ikke klar over den! :)

Når det er sagt, Humphrey Osmonds forskning involverte 500 tilfeller, var statsstøttet, så jeg mener (som lekmann) at den forskningen er god nok til å stå på egne ben.

Ja, studien var ganske omfattende, men den ble faktisk ikke inkludert i metastudien jeg linket til, og forklaringen forfatterne brukte var at den var kvasirandomisert. Metastudien hadde altså for strenge kriterier til at den ble inkludert. Hadde de inkludert Osmonds studie ville altså resultatet nok bli enda større effekt på alkoholmisbruk.

Her er litt om kvasirandomisering: https://editorial-unit.cochrane.org/blog/guest-blog-peter-herbison-what-should-be-done-quasi-randomised-trials

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du Steve Jobs ville vært et kjent navn for deg, dersom han misbrukte(brukte ofte) LSD? Jeg tror han ville vært et kjent navn for deg, selv om han IKKE brukte LSD. Er du kjent med hans historie vet du også alle de feil han har gjort.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Når det er sagt, Humphrey Osmonds forskning involverte 500 tilfeller, var statsstøttet, så jeg mener (som lekmann) at den forskningen er god nok til å stå på egne ben.

Ja, studien var ganske omfattende, men den ble faktisk ikke inkludert i metastudien jeg linket til, og forklaringen forfatterne brukte var at den var kvasirandomisert. Metastudien hadde altså for strenge kriterier til at den ble inkludert. Hadde de inkludert Osmonds studie ville altså resultatet nok bli enda større effekt på alkoholmisbruk.

Her er litt om kvasirandomisering: https://editorial-unit.cochrane.org/blog/guest-blog-peter-herbison-what-should-be-done-quasi-randomised-trials

Takker, nå har jeg lært noe jeg mest sannsynligvis ikke hadde kommet over på egenhånd!

• Liker 2
Lenke til kommentar

EDIT: Dere har nok rett.

Endret av 0004
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Selvfølgelig blir du glad av å injisere glede i hjernen din! Men hva er det verdt i det lange løp? Skal du sitte å spise MDMA eller fleinsopp resten av livet ditt bare fordi du er deprimert i akkurat den livssituasjonen du er i akkurat nå i dag? Hvis du ikke har noen andre ambisjoner enn det, så kanskje det faktisk er det beste. Det som gjenstår da er finansieringen av ditt rusmisbruk, for jeg tviler på at du klarer begge deler.

Vi gjør det jo allerede med alkohol, så hvorfor skal man ikke få lov til å gjøre det i tryggere rammer med færre bivirkninger?

Lenke til kommentar

Tror du Steve Jobs ville vært et kjent navn for deg, dersom han misbrukte(brukte ofte) LSD? Jeg tror han ville vært et kjent navn for deg, selv om han IKKE brukte LSD. Er du kjent med hans historie vet du også alle de feil han har gjort.

Steve Jobs var en mann av sin tid så det er overveiende sannsynlig at han brukte LSD mer enn en gang i ung alder. Om Steve Jobs hadde vært kjent om han ikke fikk utforsket LSD, hvem vet? Det er våre erfaringer som gjør oss til de vi er. Mannen sa selv at LSD var en av de viktigste opplevelsene han hadde hatt, så hvem er vi til å tvile?

Det er bra du nå skiller mellom bruk og misbruk. All misbruk er negativt.

Lenke til kommentar

Vet du hvorfor LSD har en effekt på mennesker som lider av delirium?

Hm, nei det har jeg ikke hørt om. Hvilken effekt har det på delir? Eneste jeg kunne tenke meg er at de blir enda mer forvirret. Har du noe lesestoff på dette?

Vet du at også benzodiasepiner har en effekt på alkoholikere?

Ja, benzodiasepiner og alkohol stimulerer GABA-reseptorer, og dette er hovedsaklig kilden til avhengighet.

Ser du sammenhengen?

Ikke helt, LSD har ikke betydelig innvirkning på GABA-reseptorer så langt jeg vet. GABA-relaterte abstinenser kan riktignok medføre delir, så kanskje du mener det er en sammenheng der?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hør her, og det gjelder alle. Jeg har kun en ting å si. Hva vil du oppnå i ditt liv, og hva kreves for å oppnå det? Og da mener jeg ikke hva du TROR kreves, da mener jeg hva som FAKTISK kreves. Stort sett gjelder det å holde hjernen sylskarp. Vi lever i et samfunn hvor muskler ikke betyr noe som helst, og hvor hjernen betyr alt. Hva er mest hensiktsmessig for din hjerne og din virkelighetsoppfatning?

Edit: Legger til at du lever kun 1 gang, og ferdig med det. Hva vil du bruke ditt liv på?

Har du prøvd psykedelika?

Selvfølgelig blir du glad av å injisere glede i hjernen din! Men hva er det verdt i det lange løp? Skal du sitte å spise MDMA eller fleinsopp resten av livet ditt bare fordi du er deprimert i akkurat den livssituasjonen du er i akkurat nå i dag? Hvis du ikke har noen andre ambisjoner enn det, så kanskje det faktisk er det beste. Det som gjenstår da er finansieringen av ditt rusmisbruk, for jeg tviler på at du klarer begge deler.

Hadde du giddet å åpne en bok eller i det minste tatt deg bryet med å sjekke opp fakta før du postet ting, så hadde du vært klar over at LSD ikke samstemmer med problemer rettet rundt rusmisbruk. MAN BLIR IKKE AVHENGIG AV LSD.

Endret av LimeCanes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hør her, og det gjelder alle. Jeg har kun en ting å si. Hva vil du oppnå i ditt liv, og hva kreves for å oppnå det? Og da mener jeg ikke hva du TROR kreves, da mener jeg hva som FAKTISK kreves. Stort sett gjelder det å holde hjernen sylskarp. Vi lever i et samfunn hvor muskler ikke betyr noe som helst, og hvor hjernen betyr alt. Hva er mest hensiktsmessig for din hjerne og din virkelighetsoppfatning?

Edit: Legger til at du lever kun 1 gang, og ferdig med det. Hva vil du bruke ditt liv på?

Hadde du giddet å åpne en bok eller i det minste tatt deg bryet med å sjekke opp fakta før du postet ting, så hadde du vært klar over at LSD ikke samstemmer med problemer rettet rundt rusmisbruk. MAN BLIR IKKE AVHENGIG AV LSD.

Det blir man ikke av cannabis heller, men alikevel føler enkelte for å røyke 5 gram hver eneste dag.

Lenke til kommentar

snip

Jeg føler ikke for å legge ut noen detaljer angående meg som person, uavhengig av om jeg er anonym eller ikke. Anonymiteten for meg handler mer om å ikke eksponere seg for offentligheten, men allikevel kunne delta på lik linje som om jeg skulle skrevet under fullt navn. Så uavhengig av ditt spørsmål, vil jeg spørre om du heller kunne utlede hvorfor det er noen forskjell på inntak av cannabis, som ikke er avhengighetsskapende, og LSD som heller ikke er avhengighetsskapende, men hvor folk like fullt misbruker disse stoffene?

Lenke til kommentar

Misbruk rundt LSD forekommer bare dersom brukeren er en idiot, altså dersom han tar trippel+++ dose av stoffet. Men det har ingenting med LSD å gjøre, du er idiot om du kjører bil i 100 km/t over fartsgrensa også.

Utover det kan ikke LSD misbrukes fordi du ikke har lyst til å ta LSD flere dager etter hverandre (med mindre du heter Ozzy Osbourne):

http://en.wikipedia.org/wiki/Lysergic_acid_diethylamide

http://www.dependency.net/learn/lsd/

Folk som mener LSD har misbrukerpotensiale kan reise til helvete fordi de da:

1) ikke har prøvd det, og folk som ikke har prøvd LSD kan ingenting om det, seriøst, tro meg.

2) har en politisk eller øvrig totalitær agenda.

Jeg kunne sikkert lagt ut om hvorfor cannabis er vanedannende (det vet jeg at det er), amfetamin er vanedannende og hvorfor heroin og alkohol er høyst fysisk avhengighetsskapende. Men det hører ikke hjemme her. LSD og flein har ingen av disse egenskapene, og burde legaliseres under alle omstendigheter umiddelbart. Det er INGEN grunn til å ikke legalisere det, hånden på hjertet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er for full legalisering av alt fra fluesopp(som er lovlig), fra fleinsopp(som er ulovlig), fra tobakk(som er lovlig) til meta-amfetamin(som er ulovlig). Det spiller ingen rolle for meg om et stoff er lovlig eller ikke. Det som spiller en rolle er hvilken effekt disse kjemikaliene har på hjernens naturlige kjemiske balanse. Du farer med fordommer, og det er beklagelig. Og, det er ikke til noens hjelp å forby de noe som kun angår dem selv. Med det sagt, så må det være legitimt å fremme synspunkter rundt rusmidlenes skadevirkninger og advare, men du har helt rett i at det til sist er du selv som tar valget. Men da skal det være et rasjonellt valg i det minste. Dersom du er CP og ser på Youtube folk med CP som røyker cannabis og blir rolig og mer normal av det, så klandrer ikke jeg deg for å prøve det selv, men fortsatt har det sine negative sider, så man må veie opp, så igjen handler det om et rasjonellt valg.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...