Gå til innhold

Norsk, lovlig produksjon av MDMA/psykdelika

Anbefalte innlegg

EmmaSofia er en nyetablert organisasjon med formål å produsere MDMA og psilocybin til bruk i behandling, forskning og andre lovlige formål.

Det er mange undersøkelser som har kommet i senere år som viser til stort potensiale for bruk av psykedelika og mdma i diverse behandlingsformer. For interesserte finnes det flere saker på EmmaSofias facebook-side.

Mange er veldig skeptiske etter åresvis med ensformig og feilaktig dekning fra både medier og myndigheter, men tror den generelle skepsisen folk har kommer til å minke i kommende år. Hva tror folk om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psilocybin kan absolutt kurere

http://archpsyc.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=488946

"Reports of Wives of Alcoholics of Effects of LSD-25 Treatment of Their Husbands"

Forskning fra 1966 i Kanada, veldig interessant.

TL;DR : Alkoholikere som fikk LSD ble bedre mennesker (i følge konene deres) og en stor del ble tørrlagt.

Akkurat som opium brukes som medisin for fysiske plager, kan LSD fungere som medisin for psykiske. Men, enda viktigere, å ha rett til å bestemme over egen bevissthet burde være en menneskerett. Det finnes en god del mennesker som hadde hatt stor nytte av psilocybin, spesielt politikere.

Psilocybin har også blitt brukt som virkemiddel i tusenvis av år blant flere kulturer, men her til lands er det ikke politisk vilje, eller ærlighet nok, til å oppheve monopolet alkohol har som lovlig rusmiddel. Norge sitter fortsatt fast i mytene om reefer madness

og som en politiker på TV sa for noen uker tilbake "jeg støtter krigen mot narkotika". Man blir ikke akkurat optimist.

Endret av dobermannoslo
Lenke til kommentar

Selvsagt mener jeg man burde kunne forske på alt fra A-Å, så lenge forsøkspersonene, eller de det går ut over, skriver under på det. Men vi vet såpass, at det er en grunn til at man blir ruset, når man inntar gift som angriper hjernen. At noen hevder å få en guddommelig innsikt via inntak av psykedelika, har ene og alene med deres hjerne og den kjemiske ubalansen som oppstår å gjøre, som de påfører seg selv. Du kan ikke hente ut noen sannheter om virkeligheten ved å forgifte hjernen din. Da vil alt bare stemme i din spesifikke hjerne på grunn av den kjemiske reaksjonen, men du kan derimot sitte igjen med en følelse av at livet faktisk er fantastisk, dersom du ikke innså det forut og tidligere var deprimert. Men det vil jo da bli en kortvarig opplevelse. Kanskje denne "innsikten" varer i et par uker, men så vil realiteten innhente deg. Så poenget er at det du ved å forstyrre denne kjemiske balansen gjør, er nettopp det, og ingenting annet.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Selvsagt mener jeg man burde kunne forske på alt fra A-Å, så lenge forsøkspersonene, eller de det går ut over, skriver under på det. Men vi vet såpass, at det er en grunn til at man blir ruset, når man inntar gift som angriper hjernen. At noen hevder å få en guddommelig innsikt via inntak av psykedelika, har ene og alene med deres hjerne og den kjemiske ubalansen som oppstår å gjøre, som de påfører seg selv. Du kan ikke hente ut noen sannheter om virkeligheten ved å forgifte hjernen din. Da vil alt bare stemme i din spesifikke hjerne på grunn av den kjemiske reaksjonen, men du kan derimot sitte igjen med en følelse av at livet faktisk er fantastisk, dersom du ikke innså det forut og tidligere var deprimert. Men det vil jo da bli en kortvarig opplevelse. Kanskje denne "innsikten" varer i et par uker, men så vil realiteten innhente deg.

Psilocybin er ikke en gift og den angriper ikke hjernen. Er du klar over at det er takket være LSD at vi i dag har antidepressiva?

Lenke til kommentar

..

Psilocybin er ikke en gift og den angriper ikke hjernen. Er du klar over at det er takket være LSD at vi i dag har antidepressiva?

Dersom det virkestoffet som påvirker nøyaktig de kjemiske fobindelsene i hjernen ikke er giftig, hvordan har de da en effekt? Hva er det som gjør at dette påvirker hjernen? Og hva er antidepressiva å juble for? å jevne ut den kjemiske balansen slik at du verken blir glad eller lei deg? For hva er best dersom du har valget mellom å aldri føle glede og det å ta livet av deg? Selvsagt er det bedre å holde ut litt til, derfor er antidepressiva bedre.

Antidepressiva kan være av stor nytte for mennesker med stor kjemisk ubalanse i hjernen, det kan jeg selv skrive under på. Jeg reagerer litt på at du nærmest sidestiller selvmord og "aldri føle glede". Du kan fortsatt føle glede hvis du går på antidepressiva.

Hvis du er interessert i emnet, vil jeg anbefale denne dokumentaren

Den intervjuer Albert Hofmann, kjemikeren som oppdaget LSD, og flere vitenskapsmenn om stoffet og dets egenskaper.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir du glad av å injisere glede i hjernen din! Men hva er det verdt i det lange løp? Skal du sitte å spise MDMA eller fleinsopp resten av livet ditt bare fordi du er deprimert i akkurat den livssituasjonen du er i akkurat nå i dag? Hvis du ikke har noen andre ambisjoner enn det, så kanskje det faktisk er det beste. Det som gjenstår da er finansieringen av ditt rusmisbruk, for jeg tviler på at du klarer begge deler.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Hv

..

Dersom det virkestoffet som påvirker nøyaktig de kjemiske fobindelsene i hjernen ikke er giftig, hvordan har de da en effekt? Hva er det som gjør at dette påvirker hjernen? Og hva er antidepressiva å juble for? å jevne ut den kjemiske balansen slik at du verken blir glad eller lei deg? For hva er best dersom du har valget mellom å aldri føle glede og det å ta livet av deg? Selvsagt er det bedre å holde ut litt til, derfor er antidepressiva bedre.

Hva er din definisjon på giftig? Risikoprofilen er at f.eks. psilocybin faktisk ikke er skadelig for kroppen i det hele tatt. Det at det påvirker din bevissthetstilstand er noe annet enn at den "angriper" hjernen din. Alkohol angriper hjernen din og folk bruker dette hver helg. Synes også du opptrer ganske bombastisk med hva som er subjektive, spirituelle opplevelser. Sitter du med fasit på virkelighetens mysterier?

Trenden blant psykedelika-brukere er færre psykiske lidelser enn den generelle befolkning. Hvis dette hadde vært forbigående ville det vist seg i forskningen.

Endret av Open
Lenke til kommentar

"Reports of Wives of Alcoholics of Effects of LSD-25 Treatment of Their Husbands"[/size]

Forskning fra 1966 i Kanada, veldig interessant. [/size]

TL;DR : Alkoholikere som fikk LSD ble bedre mennesker (i følge konene deres) og en stor del ble tørrlagt. [/size]

Akkurat som opium brukes som medisin for fysiske plager, kan LSD fungere som medisin for psykiske. Men, enda viktigere, å ha rett til å bestemme over egen bevissthet burde være en menneskerett. Det finnes en god del mennesker som hadde hatt stor nytte av psilocybin, spesielt politikere.

Psilocybin har også blitt brukt som virkemiddel i tusenvis av år blant flere kulturer, men her til lands er det ikke politisk vilje, eller ærlighet nok, til å oppheve monopolet alkohol har som lovlig rusmiddel. Norge sitter fortsatt fast i mytene om reefer madness

og som en politiker på TV sa for noen uker tilbake "jeg støtter krigen mot narkotika". Man blir ikke akkurat optimistisk.

Dette er en enkeltstående og litt for gammel studie til å si noe konklusivt om effekten av psykedelika på alkoholisme. En nyere metastudie fra NTNU (2012), med mer moderne seleksjonskrav viser at det definitivt er en mulighet for at LSD faktisk hadde en negativ effekt på alkoholmisbruk, så du kan heller vise til den.

EDIT: Negativ effekt som i redusert alkoholmisbruk.

Endret av Kakofoni
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir du glad av å injisere glede i hjernen din! Men hva er det verdt i det lange løp? Skal du sitte å spise MDMA eller fleinsopp resten av livet ditt bare fordi du er deprimert i akkurat den livssituasjonen du er i akkurat nå i dag? Hvis du ikke har noen andre ambisjoner enn det, så kanskje det faktisk er det beste.

Du injiserer ikke LSD, det tas opp av kroppen og går inn i blodet. Å uttale seg om LSD uten å vite hva det er, er som en jomfru som uttaler seg om sex.

Du snakker som om LSD er skadelig, det finnes ingen forskning som tilsier det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hv

..

Hva er din definisjon på giftig? Risikoprofilen er at f.eks. psilocybin faktisk ikke er skadelig for kroppen i det hele tatt. Det at det påvirker din bevissthetstilstand er noe annet enn at den "angriper" hjernen din. Alkohol angriper hjernen din og folk bruker dette hver helg. Synes også du opptrer ganske bombastisk med hva som er subjektive, spirituelle opplevelser. Sitter du med fasit på virkelighetens mysterier?

Trenden blant psykedelika-brukere er færre psykiske lidelser enn den generelle befolkning. Hvis dette hadde vært forbigående ville det vist seg i forskningen.

Jeg har en bekjent som har inntatt LSD over lengre perioder, og når jeg kjører bil og ser han langs veien i nabolaget, så går han fortsatt på NAV og vifter rundt med armene, med bæreposer fra Rema som om noen prøver å angripe han. Han har FORGIFTET hjernen sin, og jeg har absolutt ingen annen agenda enn å fortelle deg og eventuelt andre om faremomentene rundt rusmisbruk, eller rusbruk generelt.

Lenke til kommentar

Dersom det virkestoffet som påvirker nøyaktig de kjemiske fobindelsene i hjernen ikke er giftig, hvordan har de da en effekt? Hva er det som gjør at dette påvirker hjernen? Og hva er antidepressiva å juble for? å jevne ut den kjemiske balansen slik at du verken blir glad eller lei deg? For hva er best dersom du har valget mellom å aldri føle glede og det å ta livet av deg? Selvsagt er det bedre å holde ut litt til, derfor er antidepressiva bedre. Edit: Se også på selvmordsraten blant de som tar antidepressiva, og de som er deprimerte som ikke tar det.

Legemiddelindustrien - uten å bli konspiratorisk - har i et økonomisk perspektiv, sterke incentiver til å kurere symptomer, og ikke sykdommer.

LD50 for klassiske psykedelika er ekstremt høy, dvs. at disse stoffene er lite giftige. Dette skyldes primært at de stimulerer serotonerge reseptorer. Disse stoffene er veldig annerledes fra klassiske "uppers" og "downers".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en bekjent som har inntatt LSD over lengre perioder, og når jeg kjører bil og ser han langs veien i nabolaget, så går han fortsatt på NAV og vifter rundt med armene, med bæreposer fra Rema som om noen prøver å angripe han. Han har FORGIFTET hjernen sin, og jeg har absolutt ingen annen agenda enn å fortelle deg og eventuelt andre om faremomentene rundt rusmisbruk, eller rusbruk generelt.

"De har planer om å samarbeide med et medisinselskap om produksjon av MDMA og psilocybin til bruk i behandling, forskning og andre lovlige formål."

Altså ikke fri flyt av LSD til kompisen din. Så la oss være on topic

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hør her, og det gjelder alle. Jeg har kun en ting å si. Hva vil du oppnå i ditt liv, og hva kreves for å oppnå det? Og da mener jeg ikke hva du TROR kreves, da mener jeg hva som FAKTISK kreves. Stort sett gjelder det å holde hjernen sylskarp. Vi lever i et samfunn hvor muskler ikke betyr noe som helst, og hvor hjernen betyr alt. Hva er mest hensiktsmessig for din hjerne og din virkelighetsoppfatning?

Edit: Legger til at du lever kun 1 gang, og ferdig med det. Hva vil du bruke ditt liv på?

Endret av 0004
Lenke til kommentar

"Reports of Wives of Alcoholics of Effects of LSD-25 Treatment of Their Husbands"[/size]

Forskning fra 1966 i Kanada, veldig interessant. [/size]

TL;DR : Alkoholikere som fikk LSD ble bedre mennesker (i følge konene deres) og en stor del ble tørrlagt. [/size]

og som en politiker på TV sa for noen uker tilbake "jeg støtter krigen mot narkotika". Man blir ikke akkurat optimistisk.

Dette er en enkeltstående og litt for gammel studie til å si noe konklusivt om effekten av psykedelika på alkoholisme. En nyere metastudie fra NTNU (2012), med mer moderne seleksjonskrav viser at det definitivt er en mulighet for at LSD faktisk hadde en negativ effekt på alkoholmisbruk, så du kan heller vise til den.

EDIT: Negativ effekt som i redusert alkoholmisbruk.

Takk, jeg var ikke klar over den! :)

Når det er sagt, Humphrey Osmonds forskning involverte 500 tilfeller, var statsstøttet, så jeg mener (som lekmann) at den forskningen er god nok til å stå på egne ben.

Lenke til kommentar

Hør her, og det gjelder alle. Jeg har kun en ting å si. Hva vil du oppnå i ditt liv, og hva kreves for å oppnå det? Og da mener jeg ikke hva du TROR kreves, da mener jeg hva som FAKTISK kreves. Stort sett gjelder det å holde hjernen sylskarp. Vi lever i et samfunn hvor muskler ikke betyr noe som helst, og hvor hjernen betyr alt. Hva er mest hensiktsmessig for din hjerne og din virkelighetsoppfatning?

Godt, og veldig omfattende spørsmål. Vi kan kanskje få noen til å forske på det?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hv

..

LSD er ikke giftig, du kan ikke forgifte hjernen din med noe som ikke er giftig. For alt vi vet kan din bekjent ha en psykotisk lidelse.

Lenke til kommentar

Edit: Legger til at du lever kun 1 gang, og ferdig med det. Hva vil du bruke ditt liv på?

Du snakker om å oppnå ting i livet, er Steve Jobs bra nok?

"Taking LSD was a profound experience, one of the most important things in my life. LSD shows you that there’s another side to the coin, and you can’t remember it when it wears off, but you know it. It reinforced my sense of what was important—creating great things instead of making money, putting things back into the stream of history and of human consciousness as much as I could.”

Edit: Legger til at du lever kun 1 gang

Nettopp!

Endret av dobermannoslo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...