Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mondeo 08 vil ikke starte

Vod0

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en bruk Ford Mondeo Titanium, 08mod (Gått kun 54,000km).

Men nå idag når jeg skulle starte bilen og vred om nøkkelen, så begynte bare ESP lampa å blinke raskt. Ingen av varsellampene og kontroll-lampene lyser, og kjørelysene er relativt svak. Høres ut som hvifta starter, men null respons når jeg prøver å vri om nøkkelen for å starte bilen.

Merket også at sentrallåsen var litt træg.

Har garanti på bilen men frister lite å skaffe transport fra oslo til ski, noe som tar litt under en time. Noen som vet om noe lignende og vet hva je gkan prøve før jeg begynner å styre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet er flatt. Skaff startkabler eller hurtigstarter, og få gang på festen.

Hvis det skjer oftere KAN batteriet eller dynamoen være defekt.

EDIT: Det KAN også være en strømtyv i det elektriske anlegget i bilen, men det er ikke vanlig i en så ny bil.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Som de sier over. Dette er et problem som kan oppstå på alle biler, uavhengig av årsmodell. Batteriet ditt er antageligvis rundt 7 år gammelt, og kanskje ikke ladet for vinteren. Jeg vil tro batteriet har mistet litt av sin effekt og ikke kan lades optimalt lenger(fulladet). Det er mulig å få igang bilen med startkabler eller hurtigstarter som Ar'Kritz sier, men jeg ville anbefalt å få ladet batteriet med en billader med lav ladeeffekt over lang tid om du har anledning til det. Om ikke, må du la bilen få gå en stund, slik at dynamoen kan lade opp batteriet før du skrur av bilen igjen. Typisk at dette skjer vinterstid med mye småkjøring sammen med bruk av varme i seter, høy effekt på stereoanlegg +++

Lenke til kommentar

Hadde viking her akkurat, startsperren var slått inn, fikk igang alt men bilen nektet å starte. Må bilen inn på verksted nå? Fattig student, så frister lite.

Siste turen min var på nesten 1 1/2 time, så jeg skjønner ikke hvordan batteriet kan være utladet. Får spørre evt. på verksted om jeg bør bytte det.

Vil dette batteriet evt. funke bra? http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/BATTERI-SMF-12V-75AH-802751/

Endret av Settoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...