Gralle Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Rebranding skjer jo heletiden så ser ikke hva som er nytt der. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 AMD starter rebranding-sesongen på laptop med nye "Rebrandeon" kort... It seems like AMD is going the traditional route with the mobility lineup by giving a second life to their existing GPUs. Everything from the Radeon R5 M430 to the Radeon R9 M470X is confirmed to be rebranded except the few top-end products which seem to be filled in with Polaris based solutions. http://wccftech.com/amd-radeon-m400-mobility-lineup-leak/ Begge leire synder vel i det området? Kan jo hende at de ikke har fått solgt ut alle GPUene, og siden det nærmer seg skifte så er det mer "miljøvennlig" å fortsette under ny benevnelse, enn å skrape de på lager? 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Begge leire synder vel i det området? Kan jo hende at de ikke har fått solgt ut alle GPUene, og siden det nærmer seg skifte så er det mer "miljøvennlig" å fortsette under ny benevnelse, enn å skrape de på lager?Heldigvis har de "grønne" blitt flinkere, selv om det også der syndes. Alle mobile 900-serie kort er Maxwell, med unntak av 920M (som er GK208 eller GF117). Grunnen til de to unntakene er er at Maxwell ikke har så små brikker lenger. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Ja, bra det blir bedre, men de hadde jo 800M serien... Samtidig så har vel de grønne litt mer "grønt" å rutte med så det er enklere for dem å ikke ty til rebranding med tanke på midler til utvikling. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hvorfor skal jeg som forbruker bry meg om hvor mye midler ett firma har? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Fordi midlene bedriften har til rådighet vil gjenspeiles i produktene som forbrukeren blir tilbudt fra bedriften? Hvis vi eksempelvis har to bedrifter, bedrift A og bedrift B. A og B tilbyr produkter i samme kategori. A har et budsjett på $344M til R&D. B har et budsjett på $229M til R&D. Hvilken bedrift har størst mulighet for å utvikle innovative produkter og komme med størst "fremskritt"? /offtopic Endret 19. april 2016 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Som forbruker bryr jeg meg om hvilket firma som gir meg mest for pengene, innenfor de kravene jeg har satt. Regnskapet deres er ikke mitt problem, og jeg gir ikke selvskap B ekstra penger fordi jeg synes synd på at de ikke kan drive en bedrift lønnsomt. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Jaha, og hvilken topic er det du diskuterer nå? Minner om at dette er i en tråd om AMDs R300/Fiji serie... Ingen som forteller deg hvor du skal bruke dine penger. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 At det er synd at AMD sine største "innovasjoner" de siste årene er rebranding, og at jeg håper forbrukerene ikke blir lurt av nytt navn. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Hvorfor bryr du deg om det? Du kjøper jo bare det som gir deg mest for pengene? Dessuten så mener jeg at det forteller litt om hvor allsidig GCN arkitekturen til AMD opprinnelig var siden den fortsatt holder ganske greit følge. At du ikke klarer å se utvikling betyr ikke at det ikke har skjedd. Du har din mening, andre har sine. Foreslår at du starter din egen tråd, istedenfor å spore av denne, basert på ditt siste innlegg. Endret 19. april 2016 av ExcaliBuR 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 For å dra tråden litt tilbake: nye FW fra AMD fungerer fint, har gama litt. Det mest positive jeg har merket er: Helt siden jeg startet med Eyefinity med FuryX så har jeg lagt merke til at mine ytterste monitorer har hatt et mye varmere builde, uansett. Byttet jeg miderste med ytterste fysisk (altså kabler, men også i Crimson) så gjaldt det fortsatt, bildet på de som var ytterst var varmere. Irriterende. Men, etter flashinga så virker det som om dette er løst! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Ny 24" Asus freesyncskjerm: MG248Q https://www.asus.com/Monitors/MG248Q/http://www.prisjakt.no/product.php?p=3627789 1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) "According to the new roadmap, that is slightly more informative than a graph shown at Capsaicin, Polaris architecture might replace both Radeon Fury and Radeon 300 series. This roadmap clearly suggest that all chips might be replaced with silicons based on Polaris architecture. Does this mean there are are no rebrands in Radeon 400 series? Well it might be hard to answer this question right now, but that would be a very good move from AMD." http://videocardz.com/59206/amds-official-gpu-roadmap-for-2016-2018 Endret 20. april 2016 av Gralle Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) At det er synd at AMD sine største "innovasjoner" de siste årene er rebranding, og at jeg håper forbrukerene ikke blir lurt av nytt navn. Ja, takk og pris vi har selskaper som Nvidia som innover'er ved å være "primus motor" bak utviklingen av Vulkan med sin egne API "Mantle". For ikke snakke om å være først ute med "lossless delta color compression". Og hvem var det som startet utviklingen av HBM, og kom med det første skjermkortet med både HBM og vannkjøler som referansedesign? Først ute med 8GB VRAM på "consumer" skjermkort var de vel også? Og la oss ikke glemme hvem det var som gjorde adaptive sync tilgjengelig for de "store masser" med en åpen standard slik at skjermer med denne teknologien kan produseres så billig som mulig. Eller vent nå litt.. Det var jo AMD alt sammen dette.. Å ja, sånn må det være: Dersom det kommer fra AMD så er det per definisjon ikke innovasjon. Nå skjønner jeg.. Men rett skal være rett, rebranding kan være noe dritt, så det nedlater i det minste ikke Nvidia seg til.. lenger.. nesten ihvertfall. G910M har altså faktisk Fermi arkitektur. Fermi som først så dagens lys på markedet i mars 2010! Og så har man da hele GTX7xx/M og GTX8xxM som er ren suppe av tre forskjellige generasjoner med GPU arkitektur. Hvordan har dette latt seg gjøre uten rebranding? En siste ting: Se om du kan legge merke til noe rart her. La meg gi deg et hint: Hva synes du er verst av rebranding av gode skjermkort, og "planned obsolescence." (som nok kan sies være en av de større "innovasjoner" Nvidia har bragt oss)? Her har du noe å sammenlikne med.. Endret 21. april 2016 av Gabri3L 3 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvar det ikke Nvidia som startet hele trenden med rebranding også da? Mener å huske det. Prøvde google litt og fant ikke så mye før jeg stakk på jobb annet noe påstander om det. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg får vel pressisere utsagnet mitt siden det skapte så stort beskyttelsesbehov for AMD.Det er synd at denne generasjonen er alle AMD-kort unntatt fury rebrands, og generasjonen før det var alle kort unntatt 290(x) rebrands. Så når det blir en runde med rebrands oppå dette igjen blir det teit. Hvor mange ganger er det greit å rebrande high-end kort før man egentlig ikke kan kalle det high-end? Jada, nvidia har rebranda før de også, men 900-serien består utelukket av maxvell bortsett fra 910 som ingen bryr seg om uansett. Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Hvorfor skal jeg som forbruker bry meg om hvor mye midler ett firma har? Hvorfor skal jeg som forbruker bry om et kort har ny arkitektur eller ikke, så lenge pris/ytelse på rebrands er tilfredsstillende? 7970 kostet ikke det samme når det først kom, enn når det kom som 280X. Hvordan er det forskjellig fra om jeg går fra et GTX 680 til et GTX 770; i begge tilfeller får man samme ytelse som kortet fra generasjonen før for billigere pris. Endret 21. april 2016 av La Menthe 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Fordi det blant annet ikke støtter freesync? Som igjen er problemet med eldre arkitekturer. De mangler de nyeste funksjonalitetene. Noe som igjen forkorter levetiden. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Noen som har kommet frem til de beste Crimson-innstillingene på et 380X Nitro? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Fordi det blant annet ikke støtter freesync? Som igjen er problemet med eldre arkitekturer. De mangler de nyeste funksjonalitetene. Noe som igjen forkorter levetiden. Du kan jo prøve å bæsje litt mindre på leggen ved å sjekke fakta før du poster : AMD FreeSync™ technology will utilize DisplayPort Adaptive-Sync protocols to enable dynamic refresh rates for video playback, gaming and power-saving scenarios. All AMD Radeon™ graphics cards in the AMD Radeon™ HD 7000, HD 8000, R7 or R9 Series will support AMD FreeSync™ technology for video playback and power-saving purposes. The AMD Radeon™ R9 295X2, 290X, R9 290, R9 285, R7 260X and R7 260 GPUs additionally feature updated display controllers that will support dynamic refresh rates during gaming. AMD APUs codenamed "Kaveri," "Kabini," "Temash," "Beema" and "Mullins" also feature the necessary hardware capabilities to enable dynamic refresh rates for video playback, gaming and power-saving purposes. All products must be connected to a display that supports DisplayPort Adaptive-Sync. At du faktisk tror at ingenting er endret på kortene og de er rene "re-brands" viser kun at du ikke har satt deg ordentlig inn i situasjonen. Samtlige kort i 2xx og 3xx serien støtter fult ut Freesync , har større minnemengde (på noen kort) , bedre firmware og noen forbedringer i forhold til 285 som gjelder for 380 og 380x. Det er også gjort endringer i frekvensen på flere av kortene noe som også gir økt ytelse i forhold til forrige "serie" og for å kunne fortsatt konkurrere mot Nvidia da de også har gjort det samme. Kan jo selvsagt statuere et eksempel : R9 390 vs 290 : R390 er omtrent 50 til 150 Mhz raskere , (940 / 900 fra 290 opp til 1040 / 1070 på noen 390 modeller ). Minnefrekvensen er også raskere , fra 1125 til 1500 ( ca 6000 vs 5000 ). Så rene rebrands er de ikke , de bygger på samme gpu'er ja ( der noen er erstattet med en forbedret 285 gpu ) , har raskere minne og gpu og større mengde minne på noen kort. Noen som har kommet frem til de beste Crimson-innstillingene på et 380X Nitro? Noe spesifikt du tenker på eller for å få best ytelse? Endret 21. april 2016 av Malvado 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå