Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon

Anbefalte innlegg

Vanvittig bra skalering i sli da :p

Crossfire og SLI fungerer ikke enda så det stemmer ☺

Crossfire og SLI kan i mange tilfeller være veldig problematisk i DX12, spesielt hvis grafikkmotoren ikke er designet for det.

Dette er nok en av grunnene til at AMD aldri lanserte "Fury X2" som noe annet en et nisjeprodukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange spillutviklere gidder vel ikke aktivere slikt i alpha og beta heller da det er kilde til ekstra problemer også. Er ikke aktivert som standard i Star Citizen blant annet selv om det er mulig om du legger til en linje i konfigurasjons filen i notepad eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Amd får skryt av Forbes for driverne og må si meg enig med mye av det som skrives der.

Veldig generell artikkel. Lover bra at AMD har fått orden på driversiden, men det skulle egentlig bare mangle. Artikkelen nevner %-økninger i ytelse, men nevner ikke hvordan ytelsen var FØR forbedringen. Nå må de bare få ordnet det slik at språket jeg får i menyen i Crimson når installasjonen er ferdig ikke er på polsk  :rofl:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Amd får skryt av Forbes for driverne og må si meg enig med mye av det som skrives der.

Veldig generell artikkel. Lover bra at AMD har fått orden på driversiden, men det skulle egentlig bare mangle. Artikkelen nevner %-økninger i ytelse, men nevner ikke hvordan ytelsen var FØR forbedringen. Nå må de bare få ordnet det slik at språket jeg får i menyen i Crimson når installasjonen er ferdig ikke er på polsk  :rofl:

Du må huske på at Crimson sjekker hvem du har tatt i bruk på anbud for arbeid, har det gått i mye polakker får du selvsagt Polsk :p

-Fra spøk til seriøst : Ja , det er en idiotisk og litt irriterende feil...

Skal faktisk ta en titt og se om det kan fikses , mener jeg har vært borti dette før , du kan prøve dette : https://community.amd.com/thread/191791

Lenke til kommentar

Du må huske på at Crimson sjekker hvem du har tatt i bruk på anbud for arbeid, har det gått i mye polakker får du selvsagt Polsk :p

-Fra spøk til seriøst : Ja , det er en idiotisk og litt irriterende feil...

Skal faktisk ta en titt og se om det kan fikses , mener jeg har vært borti dette før , du kan prøve dette : https://community.amd.com/thread/191791

Er ikke så ofte jeg må installere Crimson, lukker bare vinduet. Hadde vært morsomt å vite HVORFOR det skjer da :)

Lenke til kommentar

Er ikke så ofte jeg må installere Crimson, lukker bare vinduet. Hadde vært morsomt å vite HVORFOR det skjer da :)

Trolig en feil i konfigureringen av selve install cab filen (eller noe i den duren) , bør kunne løses enkelt.
Har nettopp lastet ned 16.4.1 non Whql og skal ta en test der. Sålangt ser det ut som pre-install er riktig på Norsk , oppdaterer når den er ferdig.
Denne gangen var i det minste 95% på Norsk, den siste siden hadde linker som var skrevet på Polsk ... Snodig.

Doom 2016 open beta er live !!!

http://store.steampowered.com/app/350470/

Litt OT , men jeg forstår at du er gira...
Har nå spilt det litt mer på egen hånd og er skuffet...
Det lever definitivt ikke opp til mine personlige forventninger.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Konklusjonen er "real" altså. Men seriøst ikke mye nytt der annet enn bekreftelse. At det er vanskelig å bruke er vel øye som ser. Enten har man kompetanse eller ikke. Alt nytt er vanskelig så lettere å gjøre som før osv.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Jeg har hørt mange argumenter når det gjelder DX12 ytelsen til Nvidia og AMD , eksempelvis :

Nvidia :

*Det er ikke noen DX12 spill tilgjengelig så støtten for DX12 er ikke så viktig akkurat nå...

*Når DX12 spill kommer vil Nvidia fokusere mer på bedre støtte for DX12 da.

*Asynchronous Shaders er ikke så veldig viktig.

*Det er bare demoer som er tilgjengelig og disse viser på ingen måte "virkelige" data på hva som kommer til å bli Dx 12 ytelsen.

Uansett så er det viktig at skjermkortene våre har gode og dårlige sider og man er åpen og ærlig om dette ,man bør lett som kunde kunne forstå hva som er fordelen med et skjermkort uten at ting blir tåkelagt og ikke minst at noen prøver å få deg til å tro at noen "funksjoner" ikke er viktige.

Se eksempelvis på Nvidia sin hårteknologi , den har sine fordeller og gir et mer realistisk opplevelse , sånn kan man trolig gjøre med mange andre funksjoner fra begge selskaper. Og det er her man må være flinke til å påpeke hva som fungerer , hva som kun er en "gimmick" og ikke minst hva som kommer til å bli brukt i fremtiden.

Lenke til kommentar

Fasiten vil komme med Battlefield 5 :p

Det skjermkortet som yter best i BF5 i DX12 er vinneren  :ph34r:

Nja!

Personlig tror jeg at man nesten må se på flere spill og se hva sammendraget blir der , jeg spiller svært lite MP og FPS og slike spill bruker ikke nødvendigvis alle kule effekter (som hairworks) nettopp fordi fps kan lide såpass kraftig av det , det er heller ikke gitt at en konkret cpu med 2 eller 4 kjerner vil gi skjermkortet nok datakraft til å yte maks og det er derfor viktig med flere spilltester der man belaster systemet ulikt sånn at man kan se hva som gir oss den beste spillopplevelsen (og ikke minst i forhold til budsjett ).

Men om du tenker på hvilket kort som kommer til å selge best så vil nok BF5 kunne være med på å gi en av de store en klar fordel, selv om det andre skjermkortet er langt bedre på andre områder / spill.

Lenke til kommentar

For "oss" med Fury X eller(/og) Nano:

Ny FW: http://support.amd.com/en-us/download/gpu-firmware-download

ATiflash 2.71: https://www.techpowerup.com/downloads/2531/atiflash-2-71

Fikk ikke til å flashe min, men jeg har et kort fra Asus, så regner med jeg må vente til Asus lanserer en FW selv for at IDer skal matche.

Hva fikser firmwaren?

Asus har i nyere tid "låst" firmware. Så man må legge inn en ekstra parameter når man flasher. Slik er det iallefall på nVidia maxwell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er "sammenligningen" mellom Asus Fury X BIOS og siste til AMD:

Old SSID: 04A0
New SSID: 0B36
Old DeviceID: 7300
New DeviceID: 7300
Old Product Name: 7300HB.15.48.0.64.AS01
New Product Name: 113-C8800100-107 FIJI HBM 300e/500m
Old BIOS Version: 015.048.000.064.000000
New BIOS Version: 015.049.000.012.006448
Flash type: M25P20
40000/40000h bytes programmed
40000/40000h bytes verified
Lenke til kommentar

AMD starter rebranding-sesongen på laptop med nye "Rebrandeon" kort...

It seems like AMD is going the traditional route with the mobility lineup by giving a second life to their existing GPUs. Everything from the Radeon R5 M430 to the Radeon R9 M470X is confirmed to be rebranded except the few top-end products which seem to be filled in with Polaris based solutions.

http://wccftech.com/amd-radeon-m400-mobility-lineup-leak/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...