Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke 980ti G1 6GB med minne? I så fall vil jeg vel si at 4GB med DDR minne er for tamt i UHD, hvis det er konklusjonen å trekke.

 

Det ser heller ut til at AMDs tilnærming er "bedre" da det er teksturfillrate-kravet som tydeligvis øker mest med oppløsningen.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Har ikke 980ti G1 6GB med minne? I så fall vil jeg vel si at 4GB med DDR minne er for tamt i UHD, hvis det er konklusjonen å trekke.

 

Det ser heller ut til at AMDs tilnærming er "bedre" da det er teksturfillrate-kravet som tydeligvis øker mest med oppløsningen.

 

Kan se slik ut ja! Det som er meget rart, er at gtx 980 er godt forran i 1440p, men bak i ultrahd. Snedige greier i denne testen med multigpu. Gtx 980 vs fury cfx

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/far_cry_primal_pc_graphics_performance_benchmark_review,11.html

Lenke til kommentar

Men det liker ikke multi core. Patetisk koding når man ser spill som ikke bryr seg om du kjører mer enn 2 kjerner.

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/far_cry_primal_pc_graphics_performance_benchmark_review,9.html

 

Forsåvidt enig med deg der , er på tide at utviklerne får brukt litt mer tid på å kunne utnytte bedre flerkjernede cpu'er og at eventuelt apu'er kombinert med gode gpu'er kan gi en videre ytelse økning om det lar seg gjøre.

 

Noen ganger ser man jo at en del av arbeidet som eksempelvis fysikken har kunnet blitt tildelt en egen kjerne , noe som dessverre ikke skjer.

Lenke til kommentar

Mer skittent spill fra Nvidia, i Gears of War. Foruten den bevisste tåkeleggingen av Gameworks-funksjoner som fullstendig lammer AMD-kort (av opplagte grunner), ser det ut som Nvidia har klart å presse gjennom enda en ting:

 

As it turns out HBAO+ wasn’t the only thing hidden behind a veil. Whilst digging into the game’s files a friend of WCCF – youtuber Blindrun – spotted a very interesting hidden game file. The file is BaseEngine.ini and it can be found in the following folder path on Windows 10 : C:\ProgramFiles\WindowsApps\Microsoft.DeltaPC_1.6.0.0_x64__8wekyb3d8bbwe\Engine\Config
 
In BaseEngine.ini we spotted a very peculiar entry. “bDisablePhysXHardwareSupport=False”. More peculiar is the fact that this file cannot be edited in anyway. If it is, the game will simply overwrite any changes once it’s booted up and connected to Microsoft’s servers.
 
The entry means that hardware accelerated PhysX is enabled by default in the game and because any changes to the file are overwritten automatically upon game start-up means it can’t be disabled. For those of you unaware PhysX is Nvidia’s proprietary game physics engine and can only be accelerated by Nvidia’s own graphics cards. If a competing GPU is detected by the PhysX driver, the work will instead be automatically offloaded onto the CPU. This in turn means that the feature will run disproportionately slower on non Nvidia equipped systems.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er reaksjonen din? Virkelig? Så det er helt greit at alle kunder med AMD-kort straffes for kjøpet de har gjort? For det er nettopp det Nvidia har drevet med det siste året; det virker for meg som Gameworks, en reaksjon på Mantle, delvis er skapt for å stikke kjepper i hjulene på AMD. Vi har nådd det punktet nå at det er vanskelig å nekte hva de driver på med. En ting er å skjule  HBAO+ i innstillingene, som er sleipt nok i seg selv, men å påtvinge PhysX på spillerne (som skader alle andre enn Nvidia ekstra hard) er helt uakseptabelt. 

 

Samma det vel. Er vel ingen som har amd skjermkort nå vel  :p

Vi har vel nVidia i påvente av noe bedre fra AMD  :D

 

Du skal begynne å klage når du først får deg AMD-kort, altså? For disse problemene forsvinner ikke i løse luften så snart Polaris er på plass. Og det er heller ikke mye AMD kan gjøre med det, når de må lage drivere med en hånd bak ryggen og bind for øynene.

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er reaksjonen din? Virkelig? Så det er helt greit at alle kunder med AMD-kort straffes for kjøpet de har gjort? For det er nettopp det Nvidia har drevet med det siste året; det virker for meg som Gameworks, en reaksjon på Mantle, delvis er skapt for å stikke kjepper i hjulene på AMD. Vi har nådd det punktet nå at det er vanskelig å nekte hva de driver på med. En ting er å skjule  HBAO+ i innstillingene, som er sleipt nok i seg selv, men å påtvinge PhysX på spillerne (som skader alle andre enn Nvidia ekstra hard) er helt uakseptabelt. 

 

Samma det vel. Er vel ingen som har amd skjermkort nå vel  :p

 

Vi har vel nVidia i påvente av noe bedre fra AMD  :D

 

Du skal begynne å klage når du først får deg AMD-kort, altså? For disse problemene forsvinner ikke i løse luften så snart Polaris er på plass. Og det er heller ikke mye AMD kan gjøre med det, når de må lage drivere med en hånd bak ryggen og bind for øynene.

 

 

Du beit på tydeligvis  :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mer skittent spill fra Nvidia[/url], i Gears of War. Foruten den bevisste tåkeleggingen av Gameworks-funksjoner som fullstendig lammer AMD-kort (av opplagte grunner), ser det ut som Nvidia har klart å presse gjennom enda en ting:

Så alt er altså slemme og ondskapsfulle Nvidia sin feil? Ingen kritikk til spillutvikler (som har portet fra konsol til PC) eller til AMD sitt driverteam?
Lenke til kommentar

nVidia er vel kjent for å bruke lukkede løsninger, mens AMD har vært litt lettere å ha med å gjøre?

Både og... AMD er også kjent for å selge ting som "åpne" noe som de ikke alltid i realiteten er.

 

Jeg er i kontakt med både AMD og Nvidia, og synes generelt at Nvidia er lettere å ha med å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...