Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet og Unlocke HBM minne overclockingen på r9 fury og fury x?

med msi afterburner så kan en visst fjerne sperren for det og klokke minnet en god del..

 

var visst en som hadde fått 1024 GB/s memory bandwidth på ln!

 

http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/AMD-Radeon-R9-Fury-Unlocked-Fury-X-Overclocked-1-GHz-HBM

 

 

 

 

 

Jeg har testet og klarte å overklokke minnet. Dog det var ikkje veldig vits spillmessig med Fury X altså.

 

Det som er latterlig er at det enda ikkje er kommet en offisiell bios/program for å sette opp spenninga på fury X enda. Dermed overklokker fury X elendig.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

over 100% oc på minnet :p med nitrigen

men ser det går an og få fjernet spenninngs blokken på kortet for minnet og gpu og en kan sikkert presse en ganske god oc på både vann og luft utgavene av fury

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18693939

LN2 results: Josh a budding Overclocker in our technical department is an AMD fan and saw the potential for XOC with this card. So we decided to team up and test on Ln2. We modded the card in line with ASUS guide so LN2 could be used. This essentially means moding the 0.95v reference rail to avoid block screens at low temperatures and high voltages. modding this rail to be around 1.3v meant we could bench around -90 with a smooth benching experience and no black screen issues. We then flashed an ASUS R and D bios which allowed for a special version of GPU tweak to run high Core and Memory voltages. Using Josh's CPU and my LN2 pots, Kingston mems and 8Pack PSU we managed to take the 3D Mark Sky Diver global first place with an overclock of 1437 on the core and 1025mhz on the HBM memory. Thats over 100% OC on the memory which I thought was very impressive. Here is the screenshot of this great score.

Her er guide for og modde spenningen:)

http://forum.hwbot.org/showthread.php?t=142320

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Angående 300-serien. Jeg lurer på om r9 380 er ment til å være samme pris\ytelsesklasse som 280x?

Jeg har sett at det rent fysisk er en del mindre, og går i så fall dette på bekostning av noe?

 

Tror ikke jeg har sett R9 380 slå 280X i et eneste spill. Men ledelsen til 280X ligger fra bare et par prosent, til opp mot tyve. Hva som skjer når det kommer DX12 spill skal jeg imidlertid ikke mene for mye om. 280X er jo tross alt rundt 3 år gammel nå. Det er uansett slik at dette kanskje egentlig kun er interessant om du har et 280X i RMA, og blir tilbudt et 380 i stedet. Man oppgraderer ikke til 380 fra 280X selvfølgelig. 380 bruker ganske mye mindre strøm da, så det er den jo bedre på. :)

Lenke til kommentar

Fant et bilde på Internett:

post-223190-0-78765500-1446922535_thumb.jpg

 

Fiksa litt på det. :p

post-223190-0-58156500-1446922571_thumb.png

 

Disclaimer:

 

Lagde ikke dette for å virke som en fanboy eller drittsekk. Kjeda meg en lørdagskveld og modifiserte dette bildet bare for gøy. Vil ikke skape konflikter rundt AMD/Nvidia og hva som er best etc. Forskjellige kort har forskjellig bruk. Håper på en rolig diskusjon og at alle kan le litt av bildet jeg redigerte. Ingen grunn til å bli sur på meg i alle fall fordi jeg fanboyer eller noe.

 

Endret av sevs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nesten trå til som moderator. Som dere sikkert forstår har Sevs nå fått permanent utestengelse fra forumet og det har blitt sendt en felles innsatsgruppe fra Nvidia og Amd til hjemmet hans for å drive med det som kalles "re-education". Man har kun lov til å velge en side av konflikten , noe alle vet (unntatt sevs tydeligvis).

 

 

He he he...
Er jo selvsagt spøk , sevs er en grei kar og slik humor er helt grei :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nesten trå til som moderator. Som dere sikkert forstår har Sevs nå fått permanent utestengelse fra forumet og det har blitt sendt en felles innsatsgruppe fra Nvidia og Amd til hjemmet hans for å drive med det som kalles "re-education". Man har kun lov til å velge en side av konflikten , noe alle vet (unntatt sevs tydeligvis).

 

 

He he he...

Er jo selvsagt spøk , sevs er en grei kar og slik humor er helt grei :D

 

Hehe.

har sett i komentarfelt på Facebook og andre forum at skjermkortentusiastene som regel bruker å holde seg til en side og klamre seg fast i den og holde rundt den som en lyktestolpe på vinterstid og slikke på den så man fryser enda mer fast. Heldigvis er forumbrukerne her så sofistikerte og rolige at man egentlig slipper å tenke på sånt. Dette er grunnen til at jeg synes Diskusjon er det beste forumet for diskutering av PCer og deler. En av grunnene er jo moderatorene som beholder tonen på et diskuterende og ikke-kranglende nivå. :D

 

Selv har jeg vært litt AMD-fanboy, av skikkelige grunner. ("Det er best" og "flest frames" er ikke skikkelige grunner.) Kan jo liste dem opp hvis noen er interessert. Likevel kan mitt neste nye skjermkort kanskje komme fra Nvidia, fordi jeg har lyst å finne ut om det er like enkelt på grønnesiden å sette opp custom oppløsning og refresh rate som det er på rødesiden. Og så har Catalyst ikke mulighet for mer enn 2560*2560 over VGA av en eller annen merkelig grunn. Vet ikke om dette er tilfelle med nyere kort fra AMD.

Endret av sevs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min personlige preferanse for Amd har trolig sammenheng med at samtlige Nvidia skjermkort har tatt kvelden hos meg før det har gått 2 år , hadde faktisk kun Nvidia skjermkort fra 00 til 2004/7 tror jeg og samtlige tok kvelden. Første var vel et 2mx eller noe der kjøleren falt av , fikk ny samme ting. Neste skjermkort var Geforce 4 ti 4600 serien , igjen tok skjermkortet kvelden pga død gpu så elendig kjøler , butikken ( Gamle komplett ) hadde null problem med å bytte disse da de hadde vært borti feilen en del ganger. Siste kort jeg hadde var vel 8xxx tror jeg , hadde vel også et Amd 800XT som døde når strømforsyningen tok kvelden.

 

Amd skjermkortene har fungerte ok , et av kortene fungerte kjøleren såpass dårlig i kabinettet mitt at den måtte byttes ut med en passiv kjøleløsning med påmontert vifte ( Arctic OC) , men generelt har jeg hatt mindre blåskjermer og ustabilitetsproblemer med Amd enn det jeg har hatt med Nvidia , driverne har også gjort jobben sin men har aldri vært ordentlig imponert over driver siden for å være ærlig da mye har kunnet vært gjort langt bedre.

 

Det aller siste skjermkortet jeg nå har ( R9 280 ) fungerer faktisk svært bra i forhold til samtlige andre skjermkort , har jo også byttet til langt høyere kvalitetskomponenter i systemet mitt ( Bra hovedkort selv om det er fra 2012 og relativt stabil FX 8350 selv ved relativ grei overklokk , samt solid Superflower strømforsyning på over 1000 watt ) .

Selv om jeg har hatt "ok erfaring" med Nvidia er jeg mer begeistret for Amd , trolig pga at ting bare har fungert bedre for meg med disse skjermkortene noe jeg ikke kan si med Nvidia.

 

Men for all del , Nvidia skjermkort er definitivt gode saker , personlig føler jeg at Nvidia er flinke til å utnytte både markedspossisjon , Fanbasen og ikke minst flinke til å sponse spillutviklere sånn at man nesten har tatt for gitt at det er lurt å ha Nvidia som skjermkort og Amd er det billige alternativet , selv om mange av skjermkortene til Amd faktisk har både vært konkurransedyktige i henhold til pris ytelse og absolutt ikke vært et dårligere valg enn Nvidia.

 

Sånn sett kan jeg både Anbefale Nvidia og Amd til de som spør etter spesifikke ting, alt etter behov med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...