Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

 

Snip

Ikke så ille for AMD da, men når Fiji stopper på 1150 MHz og Maxwell går til 1500 MHz så er jo slaget tapt på ytelsesfronten.

 

Tenkte på originalfrekvens jeg... :)

Den er ganske lik... Fury X går til 1050 MHz og Titan X har base clock på 1000 MHz (Boost = 1075 MHz).

 

AMD har større tetthet på ALU'ene i brikken, og det gjør at både lekkasjen mellom transistorene og da varmeforbruket blir høyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Titan X booster nærmere 1200mhz vil jeg påstå av erfaring

Og alle titan x klarer minst 1400mhz ved overklokking. :)

Hva korta booster på har jo litt å si på Asic og hvilken bios man har. Er vel ingen som har stock bios i 2015 :p

Jeg har stock bios og alltid hatt det. Vil påstå at flesteparten også har det. Reduserr kortets liv ved å overklokke ekstremt. Har gtx 970 som jeg overklokks +200 på stock voltge bios osv. Får 1475 på core når jeg Gamer

Lenke til kommentar

Ja, AMD Readies Radeon R9 380X, XFX Ready with Card, som skal plassere seg mellom R9 380/GTX 960 og R9 390/GTX 970, for det er et ganske stort ytelsehopp mellom disse produktene. Så spørs det hvor lenge det går før vi får et "GTX 960Ti" for å matche det.

 

Forøvrig skal Catalyst 15.9 være like rundt hjørnet.

 

380X er AMD sitt siste håp i år! Dem må levere til de grader neste år med det de har, for å betjene den skyhøye gjelden som skal begynne å tilbakebetales i 2019, eller noe sånt... Tror neppe en ny driver kan fikse problemet dems :( Leste at kanskje microsoft kjøper opp en del av AMD..

Lenke til kommentar

 

Selv en Tonga med 2048-kjerner må den nok klokkes rundt 1 GHz for å distansere seg fra R9 380. AMD burde i det minste klare å levere brikkene i et brukbart antall.

Minnebussen går opp i fra 256 til 384 bits, og det hjelper litt!

 

Det vil naturligvis hjelpe en liten prosent eller to, men minnebuss er ikke akkurat en flaskehals for GPUen. Jeg håper at AMD i det minste har klart å finpusse litt på Tonga og snart får fikset litt på driverne, da kunne kortet i det minste blitt et greit kjøp.

Lenke til kommentar

 

 

Selv en Tonga med 2048-kjerner må den nok klokkes rundt 1 GHz for å distansere seg fra R9 380. AMD burde i det minste klare å levere brikkene i et brukbart antall.

Minnebussen går opp i fra 256 til 384 bits, og det hjelper litt!
Hjelper nok litt, men uten utropstegn

 

Hjelper litt, og at minnet øker til 3 eller 6GB, er heller ikke noe ulempe^^ Tester viser om det hjelper :)

Lenke til kommentar

Catalyst 15.9 er nå ute for Linux:
Linux (64-bit)

Endringer:

    [425910] Driver installation sometimes fails on Ubuntu 14.04.3
    [424450] Company of Heroes® 2 - Game crashes while running the performance test
    [424794] Middle-earth™: Shadow of Mordor - Corruption observed in game
    [424882] DIRT® Showdown - Corruption observed in game
    [425234] DIRT® Showdown - Game crashes after the loading screen
    [424802] DOTA™ 2 – Application hang observed while exiting the game
    [424255] AMD Catalyst™ Installer removing EGL links resulting in Xserver/Xorg load failure
    [423471] Unable to switch desktop mode after installing AMD Catalyst™ driver
    [423735] Renaming Counter-Strike: GO and other Steam game binary improves performance

Testresultater i Unigine Valley: (gjennomsnitt av tre tester)
MSI Radeon R7 260X (2 GB, 1050 MHz)
i5-4690K 3.5 GHz, 16384 MB 1600 MHz DDR3, Linux kernel 3.19.0

            Score:  FPS:    Min:    Max:
15.7        672     16.1    7.0     41.6
15.9        672     16.1    7.3     43.4

I Valley kan jeg se tydelig mer "popping" enn ved Nvidia-drivere når jeg sammenligner side-ved-side.
Så gjenstår det å se om 15.9 har tilsvarende video-glitcher og suspend-problemer som 15.7.

Felles for begge versjonene er at AMD fremdeles ikke har klart å generere gyldige pakker for siste Ubuntu (15.04), så jeg må generere 14.04-pakker manuelt for å få lagt inn driveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...