Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon

Anbefalte innlegg

Tja , kan vi ikke bare hoppe over denne biten av argumentasjonen , trolig så er de grønne rett og slett sjalu fordi vi aldri sliter med at rommene våre blir kalde om vinteren , den koselige viftestøyen hjelper også til å sove om natta og de som ikke er enige med at rødt er tøft er helt håpløse :p

-Off topic og tullemodus over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så er det flere som har kjøpt Fury/Fury X ?'

I løpet av 52 sider her, så vet jeg om svimlende 2 stk som har Fury X  :eek:

Jeg har gjort så godt jeg kan, men kortene er ikke inne noe sted. Fikk tilbud om en utstillingsmodell fra Digital impuls og skulle ned og hente når jeg fikk kontra beskjed, kortet var utsolgt.. og det har det vært siden. Kanskje like greit, regner med det blir noen sprekere løsningner når produsentene får lov til å legge på egne kjøleløsnigner, eller R9 Nano blir sluppet og man får EK blokker som kan spleises inn i vannkjølingsanlegg. "Binningen"(Finnes det et Norsk ord her?) vil muligens bruke de sprekeste GPUene på R9 Nano siden det skal kunne kjøre kjøligere (lavere volt?)? Har prøvd å finne informasjon rundt produsentenes egne fury x versjoner men finner ingen ting. Jeg har bestemt meg for et AMD kort av rent ideologiske grunner. Vi MÅ ha en levedyktig konkurent til Nvidia hvis vi som forbrukere skal nyte godt av teknologiske fremskritt. Det er ingen direktør som kommer til å investere X antall penger for å møte en konkuranse som ikke finnes. Ryker AMD som selskap kommer vi til å se skjermkort som i bunn og grunn er det samme fra generasjon til generasjon med noen få tweaks her og der, nye juletrelys (LEDs med kun estetisk funksjon), ny innpakning etc. etc. now 100MHZ more!!! (I.e. fastest ever!!) Slik jeg ser det er det beste som kan skje for oss forbrukere at vi velger AMD fremfor Nvidia nesten uansett. Er det 5-10% forskjell i ytelse i favør Nvidia bør du allikevel velge AMD hvis du tenker fremover i tid. Bærekraftig utvikling "tech style", my 5 cents..

Edit: skrivefeil.

Endret av AndréMF
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det beste som kan skje for oss forbrukere at vi velger AMD fremfor Nvidia nesten uansett. Er det 5-10% forskjell i ytelse i favør Nvidia bør du allikevel velge AMD hvis du tenker fremover i tid. Bærekraftig utvikling "tech style", my 5 cents..

Det eneste forbrukere oppnår ved å velge et underlegent produkt er at produsenten ser at de har en lojal tilhengerskare og at kjøpere er villige til å gå for dårligere produkter. Når vi har en situasjon der den ene produsenten er totalt underlegen (~15%) og klarer knapt konkurrere i ett eneste segment så har vi allerede et de facto monopol. At ~15% av oss er ideologiske og kjøper den ene produsenten for å "holde liv i den" vil aldri kunne bedre konkurransesituasjonen.

Vi trenger et konkurransedyktig AMD, ikke et AMD på respirator. Hvis vi skal være 100% pragmatiske så må det signaliseres til AMD at vi ikke vil kjøpe underlegne produkter, så får AMD velge om de vil fortsette med å lene seg tilbake mens markedet forsvinner eller om de tar seg sammen (skaffer kapital) og i det minste kan konkurrere i noen segmenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når de alltid strever og strever og ikke klarer å ta markedsandeler mot Goliat vil vi nok aldri se et comeback.

Dette blir som situasjonen med Nokia og Apple for å ta et eksempel der det ene selskapet så godt som forsvant etter en del år uten innovasjon.

Problemet til Nokia var kanskje like mye at de ikke tjente nok per mobil solgt i forhold til forventet levetid. Gode gamle 3310 vil jeg tro fungerer helt fint i dag så lenge man har byttet batteri og lader, og hvis alt man trenger i en mobil er telefon, SMS, og kontakter er det liten grunn til å bytte den ut. 

Problemet til AMD er markedsandeler, samt prisstrategi i at de generelt ikke priser seg aggressivt nok for å vinne markedsandeler (og at Nvidia nå sørger for å være mer oppdaterte prismessig i forhold til AMD enn de har vært tidligere.)

Lenke til kommentar

Om dette stemmer vet jeg ikke... Men en forumbruker i fra sweclockers skriver dette:

Techreport har ju sina frame-time tester som är mindre nådiga till AMD kort om man säger så. 

HardOCP har anklagats flera gånger för att vara köpta av NVIDIA (senast jämförde de Fury X med 980).

TechPU med sina 20+ spel de testar är mindre fördelaktigt för AMD. Dessutom går rykten om att de ibland använder sig av gamla Catalyst drivrutiner (fast de skriver att de använder nya).

Nvidia har drevet skittent spill siden TNT oppsto! Og det ser ikke ut som dem gir seg med det! Det har bare vært løgn og juks hele tiden! Men at dem har gode grafikkort, kan ingen kritisere dem på!

Hvorfor ble min kommentar slettet?

Dette er jo bare konspirasjoner uten noe som helst grunnlag.

Jeg har ikke raportert noe som helst... Så hvorfor din kommentar ble slettet, for du nesten høre med en moderator om!

Lenke til kommentar

Om dette stemmer vet jeg ikke... Men en forumbruker i fra sweclockers skriver dette:

Techreport har ju sina frame-time tester som är mindre nådiga till AMD kort om man säger så. 

HardOCP har anklagats flera gånger för att vara köpta av NVIDIA (senast jämförde de Fury X med 980).

TechPU med sina 20+ spel de testar är mindre fördelaktigt för AMD. Dessutom går rykten om att de ibland använder sig av gamla Catalyst drivrutiner (fast de skriver att de använder nya).

Nvidia har drevet skittent spill siden TNT oppsto! Og det ser ikke ut som dem gir seg med det! Det har bare vært løgn og juks hele tiden! Men at dem har gode grafikkort, kan ingen kritisere dem på!

For noe tull!

Techreport, HardOCP, og TechPU ga AMD knallbra anbefalninger for noen år tilbake da 5000- og 6000-serien var kult:

Tech Report anklagde Nvidia for å drive med skittent spill i Crysis 2 for fire år siden.

HardOCP ga AMD strålende omtale med 6000-serien både i single- og multi-GPU.

Ingen av disse sidene har byttet skribenter for GPUer siden den gang, så det at Nvidia får bedre omtale i dag enn de gjorde den gang er kun fordi AMD ikke henger like bra med i år som de gjorde i 2011.

Har du lest siste innlegget til sjefen av hardOCP? Han er ikke nøytral, for å si det slik^^ Det har forandret seg mye de siste årene! Hva diverse sider skrev for mange år siden, har lite nytte i dag!

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Nei, den hadde jeg ikke lest. Merkelig at de ikke fikk et kort å teste? :p

Han sa da virkelig ingen ting som ikke var rettferdiggjort?

Jeg vet ikke hva du legger i "rettferdiggjort". Hadde du sagt at han ikke sier noe som er direkte feil, så kan vi være enige. Men hele artikkelen har en tone som jeg skjønner AMD ikke ønsker assosiert med sitt skjermkort. Det blir som Cola neppe ønsker reklame rett på siden av en artikkel om Colas skadevirkninger på tenner, og fare for overvekt.

Om AMD hadde sendt HardOCP et skjermkort til test, ville google også gitt treff på denne artikkelen når folk søker etter "Fury Nano review". Det er ingen skjermkort produsent som sender ut skjermkort til reviews for noe annet enn reklame. Det må vi nesten bare akseptere.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du legger i "rettferdiggjort". Hadde du sagt at han ikke sier noe som er direkte feil, så kan vi være enige. Men hele artikkelen har en tone som jeg skjønner AMD ikke ønsker assosiert med sitt skjermkort. Det blir som Cola neppe ønsker reklame rett på siden av en artikkel om Colas skadevirkninger på tenner, og fare for overvekt.

Om AMD hadde sendt HardOCP et skjermkort til test, ville google også gitt treff på denne artikkelen når folk søker etter "Fury Nano review". Det er ingen skjermkort produsent som sender ut skjermkort til reviews for noe annet enn reklame. Det må vi nesten bare akseptere.

Ekskluderte nVidia noen nettsteder som tok opp minnekonfigurasjonsgreiene med 970 da de ga ut 980Ti, for eksempel? Reklame er det nok ikke, men de MÅ få anmeldt produkter for å selge. Holder ikke med forumsnakk. 

Lenke til kommentar

Ekskluderte nVidia noen nettsteder som tok opp minnekonfigurasjonsgreiene med 970 da de ga ut 980Ti, for eksempel? Reklame er det nok ikke, men de MÅ få anmeldt produkter for å selge. Holder ikke med forumsnakk. 

Det er forskell på å skrive en review med åpne øyne og lukkede øyne.

Fakta er fakta, men undertonen i teksten er også viktig.

Lenke til kommentar

Det er forskell på å skrive en review med åpne øyne og lukkede øyne.

Fakta er fakta, men undertonen i teksten er også viktig.

Tviler på at Ola Donk dropper å kjøpe et skjermkort fordi han ikke liker "undertonen" i en anmeldelse av et produkt. Det å ekskludere ellers anerkjente anmeldersider fra å anmelde et produkt stinker uavhengig av hvem som gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at Ola Donk dropper å kjøpe et skjermkort fordi han ikke liker "undertonen" i en anmeldelse av et produkt. Det å ekskludere ellers anerkjente anmeldersider fra å anmelde et produkt stinker uavhengig av hvem som gjør det.

Men hva om en anerkjent anmelderside opptrer uprofesjonelt og ikke evner å uttrykke seg upartisk? Vil ikke det stinke mer?

Undertonen til HardOCP er problematisk i det de så godt som allerede har konkludert med at nano blir noe dritt akkurat som storbroren X. Det er budskapet som serveres i artikkelen. Så avsluttes den med: "Vi får se om ikke vi har rett, når vi får kortet til test."

Nå, jeg har som flere andre her, sagt meg enig i HardOCPs analyse. Til prisen kan jeg ikke fatte hvem som skal være kunde til dette skjermkortet. Jeg ser ikke noe problem med det som tilsynelatende er fakta som presenteres i artikkelen. Det er i tråd med mine forventninger. Men jeg er ikke en anmelder for en større anmelder-publikasjon på nett. Og jeg synes HardOCP går akkurat så vidt over streken her, nok til at jeg ikke har problemer med at AMD sier: "Sorry, vi har bare nok nano'er til de upartiske anmelderstedene i denne omgang. Vil dere teste nano, får dere kjøpe det selv."

Og igjen; kostnadene for skjermkortfabrikantene med å sende "review samples" til anmelder-steder går på PR budsjettet fordi det er reklame. Det er ikke en utgift noen i hele verden hadde tatt på seg med mindre de så for seg å tjene på det. Da ved at potensielle kunder blir informert om produktets eksistens og hvor bra det yter. Ikke bare er det reklame, det er drittbillig reklame, om produktet leverer vel og merke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men herregud, det minst upartiske man kan gjøre er å nevne fakta akkurat slik som det er! Dersom man skal overse feil bare fordi det handler om underdogen, DA er man partisk.

Hvordan du kan få relevant kritikk til å være partisk mot nVidia, det skjønner jeg ikke. Det er AMD som har driti på draget denne runden, og derfor får de kritikk.

Lenke til kommentar

Men herregud, det minst upartiske man kan gjøre er å nevne fakta akkurat slik som det er! Dersom man skal overse feil bare fordi det handler om underdogen, DA er man partisk.

Hvordan du kan få relevant kritikk til å være partisk mot nVidia, det skjønner jeg ikke. Det er AMD som har driti på draget denne runden, og derfor får de kritikk.

Men herregud!

Om du konkluderer med at et produkt mest sannsynlig kommer til å være dritt uten en gang å ha testet produktet. Så er det omtrent selve definisjonen på partiskhet. En slik konklusjon er kun grei etter at produktet er testet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...