Tåkefyrste Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Iallefall synes jeg 390 virker som et bedre kjøp om man skal kjøpe nytt, men jeg hadde ikke orka bryet med å sende tilbake et 970 for å bytte, så stor forskjell er det ikke. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ut ifra testene, så ser det ut som om begge max klokket blir veldig close call sånn gjennomsnitt av en godt knippe spill. Siden gtx 970 har en tendens til å være litt billigere enn 390, bruke mindre strøm, så får det være opp til hver enkelt hva som man liker. Jeg personlig ville ikkje valgt noen av skjermkorta Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ser den, hadde jeg hatt råd så ville ikke jeg valgt noen av dem heller. Av Fury X og 980ti er det iallefall ikke noe tvil hvilket som kommer best ut. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ser den, hadde jeg hatt råd så ville ikke jeg valgt noen av dem heller. Av Fury X og 980ti er det iallefall ikke noe tvil hvilket som kommer best ut. Nei det er ikkje tvil, fordi det har jeg testet selv her hjemme Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Og de fleste nettsteder kommer til samme konklusjonen, så der skal jeg ikke hevde noe annet nei. Trist at Fury X ikke var bedre enn det er, men slik ble det nå bare. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) De skrev jo selv at de prøvde i henhold til nVidias egen async uten at det gikk.Det fungerte, men ytelsen ble dårligere. Jeg kan gjenta det for siste gang. DirectX 12 er ikke i nærheten til å være klart enda. Ingen spill støtter det skikkelig enda, det kommer det ikke til å gjøre på flere måneder heller! Alt dette tullet baserer seg på en alfa-utgave av et spill skrevet for Mantle, og nå portet til DirectX 12, og som er flere måneder unna å være ferdig. Nå baserer jeg bare uttalelsene mine på statements som utvikleren selv kommer med. Det som da virker veldig rart er at driveren til nVidia sier at Maxwell har async, siden du sier: Maxwell Gen2 støtter Async compute, men det er ikke klart enda Hvorfor, hvis det ikke er klart, vil driveren si noe annet? Curiously, their driver reported this feature was functional but attempting to use it was an unmitigated disaster in terms of performance and conformance so we shut it down on their hardware. As far as I know, Maxwell doesn’t really have Async Compute so I don’t know why their driver was trying to expose that. Virker bare rart for meg ihvertfall, men kanskje noen som har vært litt "sloppy" da de har kodet driveren, siden det ikke er klart enda. Jeg skal ikke debattere om spillet er basert på hva som helst, det jeg ønsker en saklig debatt rundt er om Maxwell faktisk har async native. AFAIK, Maxwell doesn’t support Async Compute, at least not natively. Weather or not Async Compute is better or not is subjective, but it definitely does buy some performance on AMD’s hardware. Whether it is the right architectural decision for Maxwell, or is even relevant to it’s scheduler is hard to say. Ble ikke DX12 offisielt sluppet 29.6? Endret 31. august 2015 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ser ut til at det ikke bare er jeg som har reagert på at driveren til nVidia exposer async, når det "ikke er klart"... http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-wanted-oxide-dev-dx12-benchmark-to-disable-certain-settings.html Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Ser ut til at det ikke bare er jeg som har reagert på at driveren til nVidia exposer async, når det "ikke er klart"... http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-wanted-oxide-dev-dx12-benchmark-to-disable-certain-settings.html Fordi her snakker vi om en alfa-applikasjon som er stresset ut lenge før det endelige produktet er klart, primært for å gi PR til spillutvikler samt de som sponser spiller (les: AMD). Det er helt vanlig for alle produsenter å eksponere funksjonalitet i driveren som ikke er klar enda, slik at dette kan brukes av utviklere. Det er igjen viktig å understreke at dette også av utviklerne kun defineres som en alfa (altså selv tidligere enn en beta). 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 En ting er sikkert, dette er PR-win for AMD uansett hvor mye/lite dette stemmer. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Ser ut til at det ikke bare er jeg som har reagert på at driveren til nVidia exposer async, når det "ikke er klart"... http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-wanted-oxide-dev-dx12-benchmark-to-disable-certain-settings.html Fordi her snakker vi om en alfa-applikasjon som er stresset ut lenge før det endelige produktet er klart, primært for å gi PR til spillutvikler samt de som sponser spiller (les: AMD). Det er helt vanlig for alle produsenter å eksponere funksjonalitet i driveren som ikke er klar enda, slik at dette kan brukes av utviklere. Det er igjen viktig å understreke at dette også av utviklerne kun defineres som en alfa (altså selv tidligere enn en beta). Sikter du da til benchmarken eller Nvidias d3d12-driver? Når benchmarken fungerer akkurat som den skal på AMD sine kort er det vel liten grunn til å tro at det er benchmarken som bruker feil funksjonalitet? Spesielt når d3d12 overlater det aller meste av ansvaret i utviklerens hender. Hvis det virkelig er tilfelle at Nvidias d3d12-driver ikke er klar enda, hvorfor har ikke Nvidia sin PR-avdeling gått ut med det framfor å legge skylden på utvikleren som de selv har hjulpet tre ganger og fått til å skru av async compute i benchmarken for Nvidia-kort? Videre har du tidligere påstått at Mantle og d3d12 har svært lite til felles, men hvis det faktisk er tilfelle burde vel ikke AMD vært først ute med en fullt fungerende d3d12-driver? AMD har jo ikke i nærheten av like stort team som jobber med drivere, så det gir lite mening at de har fungerende async-compute nå mens Nvidia ikke har det. Hvis det da viser seg i fremtiden at Nvidia klarer å få på plass async-compute i sin d3d12-driver (forhåpentligvis før Arkham Knight og Witcher 3 lanseres,) må de vel da legge inn en patch i driveren som forteller den at den skal lure benchmarken slik at async-compute ikke deaktiveres? Var det ikke nettopp dette man skulle få en stopp på med d3d12? 3 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Ser ut til at det ikke bare er jeg som har reagert på at driveren til nVidia exposer async, når det "ikke er klart"... http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-wanted-oxide-dev-dx12-benchmark-to-disable-certain-settings.html Fordi her snakker vi om en alfa-applikasjon som er stresset ut lenge før det endelige produktet er klart, primært for å gi PR til spillutvikler samt de som sponser spiller (les: AMD). Det er helt vanlig for alle produsenter å eksponere funksjonalitet i driveren som ikke er klar enda, slik at dette kan brukes av utviklere. Det er igjen viktig å understreke at dette også av utviklerne kun defineres som en alfa (altså selv tidligere enn en beta). Helt greit at dette er en tidlig utgave, men utviklerene selv sier jo: The primary evolution of the benchmark is for our own internal testing, so it's pretty important that it be representative of the gameplay. Så det virker som om testen har den funksjonaliteten de er ute etter, også når det kommer til ytelse. Kan det være at async ikke er 100% native på Maxwell, men trenger "hjelp" fra driveren, slik som N o r e n g sier i sin post. Og, i tillegg, hvorfor har ikke nVidia sitt PR-team kommet på banen og fortalt selv hvorfor dette er slik, om de virkelig har denne støtten, denne testen har ligget ute en stund nå og det virker som om de er veldig klar over den. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Sikter du da til benchmarken eller Nvidias d3d12-driver?Begge deler. Når benchmarken fungerer akkurat som den skal på AMD sine kort er det vel liten grunn til å tro at det er benchmarken som bruker feil funksjonalitet? Spesielt når d3d12 overlater det aller meste av ansvaret i utviklerens hender.I og med at dette er et Mantle-spill, portet over DX12 så er det ikke så rart at det fungerer akkuratt som det skal på AMD sine kort. Spillet er også en del av AMD sitt utviklingsprosjekt. Videre har du tidligere påstått at Mantle og d3d12 har svært lite til felles, men hvis det faktisk er tilfelle burde vel ikke AMD vært først ute med en fullt fungerende d3d12-driver? AMD har jo ikke i nærheten av like stort team som jobber med drivere, så det gir lite mening at de har fungerende async-compute nå mens Nvidia ikke har det.Det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt at Mantle var et utspring av tidlig arbeid med DX12. AMD har hatt støtte for async-compute/grafikk lenge (siden GCN 1.0). Det er kun Maxwell Gen2 Nvidia støtter dette på. Kepler og Maxwell Gen1 støtter kun async compute (uten grfikk) Hvis det da viser seg i fremtiden at Nvidia klarer å få på plass async-compute i sin d3d12-driver (forhåpentligvis før Arkham Knight og Witcher 3 lanseres,) må de vel da legge inn en patch i driveren som forteller den at den skal lure benchmarken slik at async-compute ikke deaktiveres? Var det ikke nettopp dette man skulle få en stopp på med d3d12?Neppe, dette er en en "alfa-applikasjon". Det bør være lett å sende ut en patch av benchmark som eventuelt aktiverer dette på Nvidia hardware. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Nå er jeg forvirret. Er Async compute en hardware eller software feature? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Kan det være at async ikke er 100% native på Maxwell, men trenger "hjelp" fra driveren, slik som N o r e n g sier i sin post.Mulig, men hardware gjør det mulig er på plass. Jeg har selv jobbet med en funksjonalitet i CUDA som heter "GPUDirect Async" som bruker denne hardware (dette er enda ikke lansert). Jeg vet også at jeg kan skrive CUDA-kode med embedded OpenGL som eksekveres asynkront. Om AMD sin implementasjon er bedre kan jeg ikke si noe om. Når vi har jobbet med Nvidia med "GPUDirect Async" så ble det sagt at dette kom til å bli optimert nærmere lansering av CUDA 8.0, og at det var en del bugs i måten driver og firmware satt opp "Grid Management Unit" i GPU for å støtte dette. Dessverre kan jeg ikke utdype dette så mye mer. Som jeg har sagt tidligere i denne tråden så mener jeg at man bør se resultater av et par tre skikkelige DirectX 12 applikasjoner om ikke er i beta eller alfa før man trekker konklusjoner og eventuelt roper ulv, ulv. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Kan det være at async ikke er 100% native på Maxwell, men trenger "hjelp" fra driveren, slik som N o r e n g sier i sin post.Mulig, men hardware gjør det mulig er på plass.Jeg har selv jobbet med en funksjonalitet i CUDA som heter "GPUDirect Async" som bruker denne hardware (dette er enda ikke lansert). Jeg vet også at jeg kan skrive CUDA-kode med embedded OpenGL som eksekveres asynkront.Om AMD sin implementasjon er bedre kan jeg ikke si noe om.Når vi har jobbet med Nvidia med "GPUDirect Async" så ble det sagt at dette kom til å bli optimert nærmere lansering av CUDA 8.0, og at det var en del bugs i måten driver og firmware satt opp "Grid Management Unit" i GPU for å støtte dette. Dessverre kan jeg ikke utdype dette så mye mer.Som jeg har sagt tidligere i denne tråden så mener jeg at man bør se resultater av et par tre skikkelige DirectX 12 applikasjoner om ikke er i beta eller alfa før man trekker konklusjoner og eventuelt roper ulv, ulv.Jeg leser hva du skriver, men det er ikke poenget det du skriver om at du har muligheten. Det som diskuteres, ihvertfall som jeg ønsker å diskuterte, er om løsningen er effektiv på Maxwell i forhold til Fiji. At den "fungerer" og du bruker det til ditt arbeid er kanskje ikke direkte overførbar til det som har med ytelsesfordel ved å bruke funksjonen i spill? Igjen det som er rart er, hvorfor har ikke pr til nVidia kommet på banen og offisielt uttalt seg når det nå virker som om dette begynner å "ta av" på nettet? Endret 1. september 2015 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Forresten, midt oppi denne diskusjonen rundt async, AMD har lansert 15.8 beta: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows%2010%20-%2064 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Kanskje på tide å oppgradere 14.12 driveren på denne pcen^^ Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. september 2015 Forfatter Del Skrevet 1. september 2015 ^^ Når kommer furt x i crossfire? Lenke til kommentar
Rakessh Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Sier litt når ikkje engang hardbarka Amd fanboys kjøper fury/fury x. Da vet man at Amd har faila... Er vel bare jeg og en til her på forumet som har kjøpt Fury X Fury er vel bare 'stop-gap', personlig venter jeg på 14nm for neste oppgradering. R9 290'n min holder fint 6-12mnd til, ser ikke at prisen på 980 og Fury gir mye igjen for en oppgradering nå. Men det er jo min vurdering, andre som har penger å brenne på en slik oppgradering må jo gjøre hva de vil Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Forresten, midt oppi denne diskusjonen rundt async, AMD har lansert 15.8 beta: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows%2010%20-%2064 Som gir : Ashes of the Singularity - Performance optimizations for DirectX® 12Nå må vel Nvidia våkne snart og kommer med en driveroppdatering så de også får litt ytelse forbedringer der også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå