Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon

Anbefalte innlegg

Nå kan dere lese hvorfor AMD er bedre i ashes,     Maxell har ikke Async compute derfor er de dårligere i denne type Features DX12  Hadde ikke amd brukt Async der i DX12 er det andre nummere som kommer frem

Pascal arcitechture fixer nok resten.

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/3j1916/get_your_popcorn_ready_nv_gpus_do_not_support/

Om du leste den artikkelen jeg postet for noe dager siden ser du nettopp det du sier her.

( http://wccftech.com/oxide-games-dev-replies-ashes-singularity-controversy/ )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan dere lese hvorfor AMD er bedre i ashes,     Maxell har ikke Async compute derfor er de dårligere i denne type Features DX12  Hadde ikke amd brukt Async der i DX12 er det andre nummere som kommer frem

Pascal arcitechture fixer nok resten.https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/3j1916/get_your_popcorn_ready_nv_gpus_do_not_support/

Det stemmer ikke. Maxwell Gen2 støtter Async compute, men det er ikke klart enda, derfor er ikke ytelsen optimal enda.

PS! Reddit-saken er basert på uttalelser fra en AMD-ansatt.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke. Maxwell Gen2 støtter Async compute, men det er ikke klart enda, derfor er ikke ytelsen optimal enda.

PS! Reddit-saken er basert på uttalelser fra en AMD-ansatt.

Er ikke det dette dx12_12 egentlig skal kunne "omgå" siden det er low-level? Eller et det fortsatt avhengig av drivere til å eksponere features?

De skrev jo selv at de prøvde i henhold til nVidias egen async uten at det gikk.

Lenke til kommentar

lurer på om jeg skal bruke angrerett på 970 kortet mitt. fikk den for 10 dager siden men den er jo brukt og overklokka. noen som kan hjelpe meg? 

hater at jævla nvidia skamma så jævlig med directx12 support.

Du kan bruke angrerett på et brukt kort sålenge det er i noe lik tilstand som når du kjøpte. Altså bruksmerker og skader godtas ikke. 

Så det går nok bra sålenge du har embalasjen osv.

De kan ikke se at du har overklokket kortet.

Når det er sagt, nVidia har vel ikke gjort noe galt med DX12? Tror ikke du skal basere fremtida til 970 kortet ditt på den ene benchmarken som finnes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

lurer på om jeg skal bruke angrerett på 970 kortet mitt. fikk den for 10 dager siden men den er jo brukt og overklokka. noen som kan hjelpe meg? 

Du kan bruke angrerett på et brukt kort sålenge det er i noe lik tilstand som når du kjøpte. Altså bruksmerker og skader godtas ikke. 

Når det er sagt, nVidia har vel ikke gjort noe galt med DX12? Tror ikke du skal basere fremtida til 970 kortet ditt på den ene benchmarken som finnes.

hva om jeg har brukt koden som følger med kortet? som er metal gear solid

Endret av svenal34
Lenke til kommentar

Da trekker de deg sikkert 500kr fra skjermkortet ditt, pluss 1000kr for at du har tatt på det med fettete fingre  :tease: .

Hvis du har kjøpt skjermkortet fra Dustin.no i tillegg, så får du ikkje pengene tilbake før om 3-4 mnd  :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Da trekker de deg sikkert 500kr fra skjermkortet ditt, pluss 1000kr for at du har tatt på det med fettete fingre  :tease: .

Hvis du har kjøpt skjermkortet fra Dustin.no i tillegg, så får du ikkje pengene tilbake før om 3-4 mnd  :wee:

Det skal jeg nok få ordnet, jeg lager deal med dem på forhånd før jeg sender kortet tilbake

Lenke til kommentar

Strategispill har typisk høy CPU-last for AI, pathfinding osv. Alt dette har da ingenting med rendering å gjøre, så hvorfor skulle et typisk strategispill være "bedre egnet" til Direct3D 12?

Av den grunn at CPU blir avlastet når du går over til DX12 eller vulkan fra DX11 så du kan ha flere AI i sving (som igjen øker CPU load). Mer ting på skjermen altså.

Fra før av er maksimalt én kjerne belastet av grafikk, så det er ikke mange prosent av CPU-last som forsvinner for tunge strategispill.

Strategispill med mange eksemplar av få 3D-modeller burde være det enkleste i verden å optimalisere bort eventuelle CPU-flaskehalser på gjennom instancing. Således burde det være enklere å få til "bra" grafikk på denne typen spill kontra førstepersons skytespill.

Lenke til kommentar

Så hvilket annet konkurrerende skjermkort er så mye bedre enn GTX 970?

Baserer du dette på en beta-versjon av ett enkelt GCN-optimalisert spill?

Vonde, slemme Nvidia som allerede har tatt ut driverforbedringspotensialet til Direct3D 12 i 2014 for alle APIer! Det er dårlig gjort av et selskap å ta ut potensialet som inkrementelle forbedringer for alle spill fremfor én stor forbedring for noen få... :realmad:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvilket annet konkurrerende skjermkort er så mye bedre enn GTX 970?

Baserer du dette på en beta-versjon av ett enkelt GCN-optimalisert spill?

Vonde, slemme Nvidia som allerede har tatt ut driverforbedringspotensialet til Direct3D 12 i 2014 for alle APIer! Det er dårlig gjort av et selskap å ta ut potensialet som inkrementelle forbedringer for alle spill fremfor én stor forbedring for noen få... :realmad:

390 er jo bedre i fleste spill + at den har 8 gb

og koster kanskje like mye som 970

Lenke til kommentar

De skrev jo selv at de prøvde i henhold til nVidias egen async uten at det gikk.

Det fungerte, men ytelsen ble dårligere.

Jeg kan gjenta det for siste gang. DirectX 12 er ikke i nærheten til å være klart enda. Ingen spill støtter det skikkelig enda, det kommer det ikke til å gjøre på flere måneder heller!

Alt dette tullet baserer seg på en alfa-utgave av et spill skrevet for Mantle, og nå portet til DirectX 12, og som er flere måneder unna å være ferdig.

Lenke til kommentar

390 er jo bedre i fleste spill + at den har 8 gb

og koster kanskje like mye som 970

Nei, referanse R9 390 er omtrent lik med referanse GTX 970. link. Du bør også se på ytelse per watt. Nå er det mengder av fabrikkoverklokkede GTX 970 som også matcher R9 390X.

Unntaket er hvis du skal spille spesifikke spill som favoriserer AMD-kortet.

8 GB på R9 390 er bare "pynt", du har lite bruk for det til spill.

Jeg fatter ikke hvordan du kan rettferdiggjøre å sende et GTX 970 i retur for et R9 390, og på toppen betale 2xporto i tillegg for å få et dårligere kort.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da trekker de deg sikkert 500kr fra skjermkortet ditt, pluss 1000kr for at du har tatt på det med fettete fingre :tease: .

Hvis du har kjøpt skjermkortet fra Dustin.no i tillegg, så får du ikkje pengene tilbake før om 3-4 mnd :wee:

Det skal jeg nok få ordnet, jeg lager deal med dem på forhånd før jeg sender kortet tilbake
Den deal'en skal jeg like å se :D

Dessuten virker det som du har nvidia langt oppi halsen og egentlig driter i hva vi sier siden du sier imot uansett hva som blir sagt. Ro deg ned å slapp av.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Så så, det er lov å føle seg skuffet over ett produkt. Dersom Svenal34 føler seg lurt så skjønner jeg jo godt at han blir irritert :) Er jo ikke alle som har fullstendig oversikt over fakta (faktisk veldig få virker det som).

Jeg ville hørt på det HKS skrev i denne tråden om temaet, han er en fyr som har vist seg å ha rett mange ganger før. Hjelper å kunne dra på diverse konferanser med AMD og nVidia :p

Ta det med ro Svenal34, 970 er ett like godt kjøp idag som da det kom ut :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fysj så bøllete dere er mot folk.

Må da gå an å holde seg litt saklig selv om man er uenig, spesielt fra dere som er forumveteraner.

har du strømforsyning til 390 så er den et helt klart bedre valg pr dags dato ja.

Hvem vinner av dem 2, hvis man overklokker?

970 overklokker til ca 1500-1550mhz

390 overklokker til ca 1150-1200mhz

Skulle gjerne ha hatt noen tall på dette :)

Det er linket mange ganger tilbake i tråden her der det ble vist at en 390 på 1200Mhz kom en del bedre ut enn en 970 på 1500Mhz, men det ble avfeid som feil spill som ble brukt osv, så jeg gidder ikke finne den igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...