SVD Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Mine cores lot seg ikke unlocke Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Mine cores lot seg ikke unlocke Nei, det er ikke noe man bør regne med. I mange tilfeller er det defekter i brikke som er grunnen for at de havner i en lavere SKU. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/oxide_developer_says_nvidia_was_pressuring_them_to_change_their_dx12_benchmark/1 Jeg lukter PR og overhype av AMD i forhold til dx12. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Mine cores lot seg ikke unlocke Nei, det er ikke noe man bør regne med. I mange tilfeller er det defekter i brikke som er grunnen for at de havner i en lavere SKU. Om man skulle få de unlocka, kan man ikke regne med at skjermkortet blir mer ustabilt? Det er jo som dere sier en grunn til at de er låst til å begynne med. Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/oxide_developer_says_nvidia_was_pressuring_them_to_change_their_dx12_benchmark/1 Jeg lukter PR og overhype av AMD i forhold til dx12. AMD uttaler seg vel ikke her? Endret 31. august 2015 av bruker-293283 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Det lukter vel mer juks fra nVidia sin side om jeg leste artikkelen korrekt. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Når vi vet at alle tolker benchmarken feil og har enormt urealistiske håp over hvor mye AMD vil tjene på DX12, at det er en shitty benchmark som på ingen måte er representiv for DX12 og at det er en gaming evolved-tittel så vil jeg gjette på at det hele har startet som ett PR-prosjekt ifra AMD. At nVidia vil rette på dette inntrykket kan vinkles akkurat dit man vil, men AMD har allerede lykkes på lik linje som de gjorde med Mantle og den gjengse bruker sluker agnet rått. Det er som at så fort det kommer rykter som er fordelsaktig for underdogen så forsvinner all kritisk sans. Dette har vi jo sett i flere år mellom AMD og Intel. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Det lukter vel mer juks fra nVidia sin side om jeg leste artikkelen korrekt.Nei, det lukter ikke juks fra noen. Det er heller en oppfordring til alle om å roe ned desperasjonen etter å benchmarke DX12 til det faktisk kommer spill som ikke er i beta/alfa som bruker det. Windows 10 har blitt pushet ut veldig fort fra Microsoft sammenlignet med andre OS. For Nvidia (sikkert også AMD sin del) så er enda ikke drivere og API'er der de burde være enda. Driver og firmware støtte på GPU rundt DX12 er fremdeles ganske ustabilt, både AMD og Nvidia kommer til å trenge flere måneder før ting er optimale. Det kommer uansett til å være flere måneder til det kommer skikkelige spill med DX12 støtte (og ikke bare DX11 spill med noe DX12 funksjonalitet klistra på). 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg er enig i at man må ta benchmarken der med en klype salt, og forventningene til AMD på DX12 kanskje er overdrevet. Men når det er sagt så er det direkte ufint av nVidia å kreve at de fjerner instillinger i benchmarken for å få deres kort til å komme bedre ut. Slikt tjener ikke akkurat forbrukerne best. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 På lik linje som at noen spill/benchmarks har settings som ene og alene er til for å få nVidia til å se bra ut (witcher 3 hairworks feks), har denne noe som går motsatt vei. Dersom AMD skal få lov til å klage på hairworks i Witcher 3 burde nVidia få klage på dette. Dette er jo mer PR enn nyttig data. Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Holder dommen tilbake til det er gitt ut 3-4 spill i DX12. Dette er jo trossalt snakk om ett spill i Alpha. Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 På lik linje som at noen spill/benchmarks har settings som ene og alene er til for å få nVidia til å se bra ut (witcher 3 hairworks feks), har denne noe som går motsatt vei. Dersom AMD skal få lov til å klage på hairworks i Witcher 3 burde nVidia få klage på dette. Dette er jo mer PR enn nyttig data. Så asynchronous compute er likestilt med nvidia gameworks? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 AMD sliter med hairworks på grunn av veldig dårlig tesselation-ytelse i forhold til nVidia, og tesselation-innstillingene var skrudd veldig høyt bare slik at nVidia skulle se bedre ut. Hvordan kan ikke dette sammenlignes? 1 Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 AMD sliter med hairworks på grunn av veldig dårlig tesselation-ytelse i forhold til nVidia, og tesselation-innstillingene var skrudd veldig høyt bare slik at nVidia skulle se bedre ut. Hvordan kan ikke dette sammenlignes? Så lenge AMD ikke har tilgang på kildekoden i hairworks kan på ingen måte sammenlignes. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Den ENESTE grunnen til at AMD slet med hairworks var pga dårlig tesselation-ytelse afaik. Hvorfor skal de trenge kildekode for dette? http://wccftech.com/witcher-3-run-hairworks-amd-gpus-crippling-performance/ 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Står jo i artikkelen der at de kjører hairworks helt fint uten noe voldsomt tap i ytelsen. Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Den ENESTE grunnen til at AMD slet med hairworks var pga dårlig tesselation-ytelse afaik. Hvorfor skal de trenge kildekode for dette? http://wccftech.com/witcher-3-run-hairworks-amd-gpus-crippling-performance/ http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/oxide_developer_says_nvidia_was_pressuring_them_to_change_their_dx12_benchmark/1 Jeg lukter PR og overhype av AMD i forhold til dx12. Du linker til en artikkel hvor AMD ikke uttaler seg, og nevner PR og overhype. Deretter sammenligner du asynchronous compute som er en feature i DirectX12 med en feature i Nvidia Gameworks som er proprietær software. Nei jeg synes ikke det er en god sammenligning. Endret 31. august 2015 av bruker-293283 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Står jo i artikkelen der at de kjører hairworks helt fint uten noe voldsomt tap i ytelsen. Ja, dersom man overkjører innstillingene som skrur tesselation noe voldsomt opp. Den ENESTE grunnen til at AMD slet med hairworks var pga dårlig tesselation-ytelse afaik. Hvorfor skal de trenge kildekode for dette? http://wccftech.com/witcher-3-run-hairworks-amd-gpus-crippling-performance/ http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/oxide_developer_says_nvidia_was_pressuring_them_to_change_their_dx12_benchmark/1 Jeg lukter PR og overhype av AMD i forhold til dx12. Du linker til en artikkel hvor AMD ikke uttaler seg, og nevner PR og overhype. Deretter sammenligner du asynchronous compute som er en feature i DirectX12 med en feature i Nvidia Gameworks som er proprietær software. Nei jeg synes ikke det er en god sammenligning. Du kan ikke se for deg en verden hvor enkelte ting foregår bak lukkede dører? Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Står jo i artikkelen der at de kjører hairworks helt fint uten noe voldsomt tap i ytelsen. Ja, dersom man overkjører innstillingene som skrur tesselation noe voldsomt opp. Den ENESTE grunnen til at AMD slet med hairworks var pga dårlig tesselation-ytelse afaik. Hvorfor skal de trenge kildekode for dette? http://wccftech.com/witcher-3-run-hairworks-amd-gpus-crippling-performance/ http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/oxide_developer_says_nvidia_was_pressuring_them_to_change_their_dx12_benchmark/1 Jeg lukter PR og overhype av AMD i forhold til dx12. Du linker til en artikkel hvor AMD ikke uttaler seg, og nevner PR og overhype. Deretter sammenligner du asynchronous compute som er en feature i DirectX12 med en feature i Nvidia Gameworks som er proprietær software. Nei jeg synes ikke det er en god sammenligning. Du kan ikke se for deg en verden hvor enkelte ting foregår bak lukkede dører? Konspirasjoner gidder jeg ikke bruke tid på. Jeg venter som sagt med dommen til det faktisk er utgitte spill med DX12. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg vedder i alle fall 10 NOK på at dette er blåst ut av proposjoner, og at AMD fremdeles vil ligge bak nVidia slik de har gjort i det siste. Det tapet av markedsandeler de har hatt må svi noe innih******* og markant svekke konkuranseevnen deres. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå