Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Her er tydeligvis specs:

 

http://videocardz.com/57409/amd-radeon-r9-nano-confirmed-to-feature-4096-stream-cores

 

Blir spennende å se i morgen hva prisen blir ja, ryktene skal ha det til at det blir et sted mellom 459 - 499$.

649$ i følge siste rykter...

 

http://wccftech.com/amd-radeon-r9-nano-unleashed-649-fastest-miniitx-card-full-fiji-gpu-4-gb-hbm-performance-faster-gtx-980/

 

 

Blir sykt om de får til det de lover her ja. Da snakker vi jo en mer effektiv brikke enn Maxwell til og med.

*Litt bedre design og mindre transistorer. 

*Håndplukkede brikker som ikke kan klokkes like mye som Fury X men som er gjerrige på strøm.

*Basert på en forbedret fabrikkasjonsprosses etter at de første Fury x brikkene ble laget.

 

- Identisk brikke med alle andre Fury-brikker.

- Definitivt "håndplukkede" brikke.

- Samme produksjonsprosess (28nm)

 

Forskjellen fra Fury X er at AMD har satt meget aggressive strømstyringsmål (maks 175W), det gjør at brikken kommer til å være lavere klokket enn Fury X ytelsen kommer selvsagt til å være mye lavere også. Jeg tipper på rundt GTX 980 i ytelse.

 

Du kunne også fått samme effekt hvis du hadde underklokket et GM200-kort, men på grunn av GDDR5 minne vs. HBM ville du ikke fått samme formfaktor, så da er det ikke noe poeng.

Endret av HKS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er derfor vi stusser over at leaked specs viser samme klokk som Fury X.

Fury Nano har nok en "opp til" klokkenfrekvens....

Det vil si at strømstyringen kjører høyest mulig klokkefrekvens (opp til 1 GHz) innenfor 175W. Så i realiteten vil den aldri ligge så høyt som 1 GHz utenom i korte "bursts".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er derfor vi stusser over at leaked specs viser samme klokk som Fury X.

Fury Nano har nok en "opp til" klokkenfrekvens....

Det vil si at strømstyringen kjører høyest mulig klokkefrekvens (opp til 1 GHz) innenfor 175W. Så i realiteten vil den aldri ligge så høyt som 1 GHz utenom i korte "bursts".

 

 

Ja, det er trolig det som er årsaken , det er også en del begrensninger som litt mindre VRM's , så i praksis tipper jeg at vi kun vil se disse hastighetene i noen få korte perioder.

 

Det viktigste med Fury nano er jo presist formfaktor og effektforbruk , kan de også konkurrere ytelsemessig med 970 og 980 så har kanskje Amd et kort som selger bra , men vil jo være helt avhengig av pris også selvsagt.

Lenke til kommentar

Ble litt inponert over mitt 390 i Witcher 3 og 4k oppløsning. Har jo hørt folk si at det er et for svakt kort alene i 4k, men det kjører veldig fint med settings på high for meg! :)

4K og alt på max blir det blir det ikke lett for det kortet nei,  Går å spille i 4K uansett hvilket spill så lenge settings ikke er på høyest :) 

Lenke til kommentar

Ble litt inponert over mitt 390 i Witcher 3 og 4k oppløsning. Har jo hørt folk si at det er et for svakt kort alene i 4k, men det kjører veldig fint med settings på high for meg! :)

Om det kjører fint er veldig subjektivt =) Noen greier seg med ~30 fps mens andre nekter å falle under 90. Kunne du ikke sjekket ca hvilken fps du ligger på?

Lenke til kommentar

 

Ble litt inponert over mitt 390 i Witcher 3 og 4k oppløsning. Har jo hørt folk si at det er et for svakt kort alene i 4k, men det kjører veldig fint med settings på high for meg! :)

Om det kjører fint er veldig subjektivt =) Noen greier seg med ~30 fps mens andre nekter å falle under 90. Kunne du ikke sjekket ca hvilken fps du ligger på?

 

Stabilt 30fps, syns det er greit så lenge det ikke er et FPS-spill.

Teksturene er på ultra da.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

 

 

Ble litt inponert over mitt 390 i Witcher 3 og 4k oppløsning. Har jo hørt folk si at det er et for svakt kort alene i 4k, men det kjører veldig fint med settings på high for meg! :)

Om det kjører fint er veldig subjektivt =) Noen greier seg med ~30 fps mens andre nekter å falle under 90. Kunne du ikke sjekket ca hvilken fps du ligger på?

 

Stabilt 30fps, syns det er greit så lenge det ikke er et FPS-spill.

Teksturene er på ultra da.

 

30 fps er stillbildeshow uansett spill

Lenke til kommentar

 

 

 

Ble litt inponert over mitt 390 i Witcher 3 og 4k oppløsning. Har jo hørt folk si at det er et for svakt kort alene i 4k, men det kjører veldig fint med settings på high for meg! :)

Om det kjører fint er veldig subjektivt =) Noen greier seg med ~30 fps mens andre nekter å falle under 90. Kunne du ikke sjekket ca hvilken fps du ligger på?

 

Stabilt 30fps, syns det er greit så lenge det ikke er et FPS-spill.

Teksturene er på ultra da.

 

30 fps er stillbildeshow uansett spill

 

Bah , 30fps fungerer greit for eldre øyne :p

Men ja , er spillet bra laget legger man merke til forskjellen mellom 10 - 20 og 30fps mer enn feks 25.

Fjerner man microstuttering og andre ulemper vil jeg påstå at det 30 kan gi et bra inntrykk det også , personlig foretrekker jeg 60 men har spilt en del spill på 30 til 40 fps uten noen problemer ( Crysis 2 osv ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...