N o r e n g Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Trodde han var sarkastisk når han kalte 390X en rebrand [av 290X] (og forsåvidt 390 av 290, osv.). Vær så snill si at han var sarkastisk... Det er sant De er rebrand av 8gb modellene Jeg er ikke interessert i å kaste bort tiden på noe så evident. Gjør deg selv tjenesten og se på tester av 390X og 390 og 290X og 290 8GB, se på forskjellen i ytelse og mulighet for overklokking. Kom så tilbake og fortell meg at disse skjermkortene er "rebrands". http://www.hardocp.com/article/2015/06/18/msi_r9_390x_gaming_8g_video_card_review/9#.Va-8YOG0qao Forskjellen på 290X og 390X på samme frekvenser er forsvinnende liten på samme drivere, grunnen til at det ble et såpass stort løft i ytelse med 300-serien er fordi driveren de ble lansert med hadde vesentlig bedre tesselation-ytelse enn tidligere. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Så med andre ord er det nesten en direkte rebranding da. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) hardware det kan jeg muligens bedre en deg, stort sett er 300 rebrand, men noen tweaks hit og dit som er bra Helt tydelig at du ikke kan hardware bedre en gjennomsnittet her inne. Endret 22. juli 2015 av Rusher Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Så med andre ord er det nesten en direkte rebranding da. Så du mener altså at en BMW 325 er en direkte rebranding av en BMW 320? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Hvordan kan du bruke bilmodeller som har 2 forskjellige motorer som eksempel? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Alle var enige om at 280x var en rebrand av 7970, bare med boost funksjon i tillegg. Hvordan er dette så forskjellig med 290x og 390x? De deler jo eksakt samme kjerne med eksakt samme arkitektur. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Trodde han var sarkastisk når han kalte 390X en rebrand [av 290X] (og forsåvidt 390 av 290, osv.). Vær så snill si at han var sarkastisk... Det er sant De er rebrand av 8gb modellene Jeg er ikke interessert i å kaste bort tiden på noe så evident. Gjør deg selv tjenesten og se på tester av 390X og 390 og 290X og 290 8GB, se på forskjellen i ytelse og mulighet for overklokking. Kom så tilbake og fortell meg at disse skjermkortene er "rebrands". Amd sier selv at det er rebrands og at fiji er de eneste som ikke er. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Hvordan kan du bruke bilmodeller som har 2 forskjellige motorer som eksempel?Siden det blir en helt korrekt sammenligning. 8gb vs 4gb er ikke en ren rebrand. Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Trodde han var sarkastisk når han kalte 390X en rebrand [av 290X] (og forsåvidt 390 av 290, osv.). Vær så snill si at han var sarkastisk... Det er sant De er rebrand av 8gb modellene Jeg er ikke interessert i å kaste bort tiden på noe så evident. Gjør deg selv tjenesten og se på tester av 390X og 390 og 290X og 290 8GB, se på forskjellen i ytelse og mulighet for overklokking. Kom så tilbake og fortell meg at disse skjermkortene er "rebrands". http://www.hardocp.com/article/2015/06/18/msi_r9_390x_gaming_8g_video_card_review/9#.Va-8YOG0qao Forskjellen på 290X og 390X på samme frekvenser er forsvinnende liten på samme drivere, grunnen til at det ble et såpass stort løft i ytelse med 300-serien er fordi driveren de ble lansert med hadde vesentlig bedre tesselation-ytelse enn tidligere. Det er riktig. Men rett ut fra esken er det en vesentlig forskjell mellom dem, da 390X klokker betydelig høyere. Det alene gjør den ikke til en rebrand. Skamløs lansering er det, derimot. Endret 22. juli 2015 av La Menthe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Trodde han var sarkastisk når han kalte 390X en rebrand [av 290X] (og forsåvidt 390 av 290, osv.). Vær så snill si at han var sarkastisk... Det er sant De er rebrand av 8gb modellene Jeg er ikke interessert i å kaste bort tiden på noe så evident. Gjør deg selv tjenesten og se på tester av 390X og 390 og 290X og 290 8GB, se på forskjellen i ytelse og mulighet for overklokking. Kom så tilbake og fortell meg at disse skjermkortene er "rebrands". http://www.hardocp.com/article/2015/06/18/msi_r9_390x_gaming_8g_video_card_review/9#.Va-8YOG0qao Forskjellen på 290X og 390X på samme frekvenser er forsvinnende liten på samme drivere, grunnen til at det ble et såpass stort løft i ytelse med 300-serien er fordi driveren de ble lansert med hadde vesentlig bedre tesselation-ytelse enn tidligere. Det er riktig. Men rett ut fra esken er det en vesentlig forskjell mellom dem, da 390X klokker betydelig høyere. Det alene gjør den ikke til en rebrand. Skamløs lansering er det, derimot. hvor høyt overklokker 390x på gpu ca? Tydeligvis ikkje noe lengre enn 290x: http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_r9_390x_gaming_8g_oc_review,26.html 1150-1200 som ALLE andre 290/290x. Eller finner du en test som den klokkes til 1400mhz, eller er det bare fantasi du holder på med? 1135mhz http://hexus.net/tech/reviews/graphics/84194-sapphire-radeon-r9-390x-tri-x/ 1180MHz http://www.hardocp.com/article/2015/07/06/msi_radeon_r9_390x_gaming_8g_overclocking_review/2#.VbAMH9BGSYY Ikkje vet jeg, men det ser ikkje lovende ut. Det du sier er jo direkte løgn Endret 22. juli 2015 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Hvordan kan du bruke bilmodeller som har 2 forskjellige motorer som eksempel?Siden det blir en helt korrekt sammenligning. 8gb vs 4gb er ikke en ren rebrand. https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290x-8gb-demo/834921 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Så med andre ord er det nesten en direkte rebranding da.Så du mener altså at en BMW 325 er en direkte rebranding av en BMW 320?Det blir mere som å si at r9 290x er rebrand av r9 290 1 Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Trodde han var sarkastisk når han kalte 390X en rebrand [av 290X] (og forsåvidt 390 av 290, osv.). Vær så snill si at han var sarkastisk... Det er sant De er rebrand av 8gb modellene Jeg er ikke interessert i å kaste bort tiden på noe så evident. Gjør deg selv tjenesten og se på tester av 390X og 390 og 290X og 290 8GB, se på forskjellen i ytelse og mulighet for overklokking. Kom så tilbake og fortell meg at disse skjermkortene er "rebrands". http://www.hardocp.com/article/2015/06/18/msi_r9_390x_gaming_8g_video_card_review/9#.Va-8YOG0qao Forskjellen på 290X og 390X på samme frekvenser er forsvinnende liten på samme drivere, grunnen til at det ble et såpass stort løft i ytelse med 300-serien er fordi driveren de ble lansert med hadde vesentlig bedre tesselation-ytelse enn tidligere. Det er riktig. Men rett ut fra esken er det en vesentlig forskjell mellom dem, da 390X klokker betydelig høyere. Det alene gjør den ikke til en rebrand. Skamløs lansering er det, derimot. hvor høyt overklokker 390x på gpu ca? Tydeligvis ikkje noe lengre enn 290x: http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_r9_390x_gaming_8g_oc_review,26.html 1150-1200 som ALLE andre 290/290x. Eller finner du en test som den klokkes til 1400mhz, eller er det bare fantasi du holder på med? 1135mhz http://hexus.net/tech/reviews/graphics/84194-sapphire-radeon-r9-390x-tri-x/ 1180MHz http://www.hardocp.com/article/2015/07/06/msi_radeon_r9_390x_gaming_8g_overclocking_review/2#.VbAMH9BGSYY Ikkje vet jeg, men det ser ikkje lovende ut. Det du sier er jo direkte løgn Virket som jeg tok feil. Tar av meg hatten. 5 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Hvordan kan du bruke bilmodeller som har 2 forskjellige motorer som eksempel?Siden det blir en helt korrekt sammenligning. 8gb vs 4gb er ikke en ren rebrand. Selve brikken er jo det man snakker om, ikke minnekonfigurasjonen. Minnet er ikke knyttet til brikken, da man hadde 8GB minne på 290/290X også. Så nei, det er en sammenligning som er helt på trynet. Helt tydelig at du ikke kan hardware bedre enn snittet her inne. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) R9 2xx og 3xx er så og si identiske (Brikke mot brikke, feks 280 mot 380), den største forskjellen er dog bedre brikker pga mer moden fabrikasjonsprossess , men i helhet har ikke dette stort å si for sluttbrukerne som ikke vil merke stor forskjell. Men i summa sumarum : *Mer modne drivere til 2xx og 3xx serien. *Litt mer strømgjerrige brikker ( Her kan det vært gjort noen endringer , mesh? ). Så ikke akkurat noe å hoppe i taket av. Innenfor rammene av hva man kan kalle for en minimalt oppgradert fjorårsmodell (Som en Tesla som får litt bedre programvare og dermed kan kjøre 5km lengre ). Men finner man et kort som har en gunstig pris så ser man jo at det er midt mellom 970 og 980 i ytelse og at man da fort kan ta en vurdering om man ønsker det. Forskjellen på strømforbruket i løpet av et år er heller ikke så veldig stor avhengig av hvor mye man spiller , men det er vel snakk om 20 til 50w maks i de fleste tilfeller. Endret 23. juli 2015 av Malvado Lenke til kommentar
Koven Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 R9 2xx og 3xx er så og si identiske (Brikke mot brikke, feks 280 mot 380), den største forskjellen er dog bedre brikker pga mer moden fabrikasjonsprossess , men i helhet har ikke dette stort å si for sluttbrukerne som ikke vil merke stor forskjell. Men i summa sumarum : *Mer modne drivere til 2xx og 3xx serien. *Litt mer strømgjerrige brikker ( Her kan det vært gjort noen endringer , mesh? ). Så ikke akkurat noe å hoppe i taket av. Innenfor rammene av hva man kan kalle for en minimalt oppgradert fjorårsmodell (Som en Tesla som får litt bedre programvare og dermed kan kjøre 5km lengre ). Men finner man et kort som har en gunstig pris så ser man jo at det er midt mellom 970 og 980 i ytelse og at man da fort kan ta en vurdering om man ønsker det. Forskjellen på strømforbruket i løpet av et år er heller ikke så veldig stor avhengig av hvor mye man spiller , men det er vel snakk om 20 til 50w maks i de fleste tilfeller. Jeg tror ikke AMD har brukt så mye tid med 300-serien! Jeg tror dem har brukt alle de få ressursene dem har tilgenglig på fury, og kommende 400-serien! oppgradering i dette året, er totalt utelukkende for min del! Vi får alle håpe at AMD kommer opp med noe bra i 2016! Det er det året alle geniene de har ansatt vil vise hva dem er gode for! Lenke til kommentar
Koven Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Alle med elementær forståelse om GPUer vet at skissene for Direct3D foreligger ~4+ år før lansering slik at produsentene får lagt inn nødvendig funksjonalitet i GPU-design. Det tar flere år fra tegnebrettet til et skjermkort i hyllene, og jeg kan garantere at Direct3D 12 har vært planlagt i årevis før Mantle i likhet med hver foregående versjon. Enhver som påstår at Direct3D 12 oppstod etter GPU-design som GCN og Maxwell og etter Mantle er ikke bare ignorant, men har også bevist sin totale inkompetanse på feltet. Direct3D hadde aldri fungert godt på tvers av GPUer om APIet var designet etter GPUene. DX12 utviklingen stoppet opp pga manglende kunnskap! Leste et innlegg der AMD måtte sende sine beste menn for å hjelpe dem med DX12. Koden til mantle og DX12 er veldig lik! Og hvem kopierer hvem? Du sier at mantle kopierer DX12, men jeg finner bare kilder som sier det motsatte! Jeg kan være enig med deg at DX12 ble påbegynt før, men microsoft hadde ikke kunnskapen til å fullføre DX12, uten hjelp fra utolmodige AMD. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg tror ikke AMD har brukt så mye tid med 300-serien! Jeg tror dem har brukt alle de få ressursene dem har tilgenglig på fury, og kommende 400-serien!AMD trenger å bruke store deler av de etterhvert mindre og mindre resursene de har til å gjøre ferdig Zen hvis de skal ha håp om å få den ut i 2016. Det er også første prioritet. DX12 utviklingen stoppet opp pga manglende kunnskap! Leste et innlegg der AMD måtte sende sine beste menn for å hjelpe dem med DX12. Koden til mantle og DX12 er veldig lik! Og hvem kopierer hvem? Du sier at mantle kopierer DX12, men jeg finner bare kilder som sier det motsatte! Jeg kan være enig med deg at DX12 ble påbegynt før, men microsoft hadde ikke kunnskapen til å fullføre DX12, uten hjelp fra utolmodige AMD.Så du mener at Microsoft ikke har kunskap til å utvikle sitt eget API???? Jeg kan røpe for deg at både AMD, Nvidia og Intel har deltatt i utviklingen av DX12. Første "tech demo" av DX12 ble vist samtidig som lanseringen på Game Developer Conference (GDC14) og den ble kjørt på Nvidia hardware (Titan Black). 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 R9 2xx og 3xx er så og si identiske (Brikke mot brikke, feks 280 mot 380),Brikken er identisk, men 300-serien har fått ny firmware som i mange tilfeller er mer effektiv, men 8GB minne vs. 4GB minne og raskere klokket minne bruker også mer strøm. Summa sumarum er 390x og 290x ganske like i strømforbruk, det spørs fra brike til brikke. Forskjellen på strømforbruket i løpet av et år er heller ikke så veldig stor avhengig av hvor mye man spiller , men det er vel snakk om 20 til 50w maks i de fleste tilfellerI load sammenlignet med GTX 980 mener du? Vi snakker over 100W. En svakhet med 300-serien (minus Fury) er også at de bruker mye strøm i idle hvis du har mer enn en skjerm, der snakker vi fort om en 80W. http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_390X_Gaming/28.html 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 I load sammenlignet med GTX 980 mener du?Vi snakker over 100W. En svakhet med 300-serien (minus Fury) er også at de bruker mye strøm i idle hvis du har mer enn en skjerm, der snakker vi fort om en 80W. http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_390X_Gaming/28.html Hmm , mulig jeg har blingset når jeg kom med 20-50w , kan også være at jeg husker en annen test der det ble brukt Frame Rate Target control som faktisk bidrar til et lavere strømforbruk ved å redusere fps der det ikke behøves mer enn feks 60 (Valgfritt for brukeren hvordan det skal justeres). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå