Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon

Anbefalte innlegg

Plus +1 på begge.

Ferrari PCer :p

Gule var tøff.

Takk for det! :)

Litt omgjort etter overgangen fra X79 til X99 fj82rTd.jpg

Da er det bare å slenge ut noen benchmarks, for å se om du har fått noe fart på maskinen din, selv om du hater AMD :p Dette er tross alt en Amd R300/fury tråd ;)
Hater ikke amd, kjøper bare det som er best. Har allerede hatt mine hender på Fury X og 290 CF. :) 300 serien er rebrand fra 200 :confused:

Benhmarks er gjort også. Kjøpte 2 titan X på lanserings dato, Første spilte. Shadow of mordor. 5K res alt max, 10GB pulling rate fra V-Ram :)

Så vis oss noen benchmarks da. Kanskje ta en runde firestrike/firestrike extreme? Vi må jo passe på at du ikkje kjører stock og at maskinen blir bare utstillt :p Kanskje du klarer å slå Minhund sine scores. Mine bør du iallefall komme opp mot.

http://www.3dmark.com/3dm/7837638?  Fire strike extreme  17538 points 

http://www.3dmark.com/3dm/7837711?  Fire strike normal    27478 points

Mere Trykk i det gamle 4x 780TI class på 1.3ghz stock Vram   http://www.3dmark.com/3dm/3003820?18407

4.5ghz 5960X  og 2 Titan X 1.505 og 400/7800 På ram  :)    går over til 3 Titan X snart/ Ved behov om DX12 Trenger det Men Bra nok atm 

Endret av piplop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plus +1 på begge.

Gule var tøff.

Da er det bare å slenge ut noen benchmarks, for å se om du har fått noe fart på maskinen din, selv om du hater AMD :p Dette er tross alt en Amd R300/fury tråd ;)
Hater ikke amd, kjøper bare det som er best. Har allerede hatt mine hender på Fury X og 290 CF. :) 300 serien er rebrand fra 200 :confused:

Benhmarks er gjort også. Kjøpte 2 titan X på lanserings dato, Første spilte. Shadow of mordor. 5K res alt max, 10GB pulling rate fra V-Ram :)

Så vis oss noen benchmarks da. Kanskje ta en runde firestrike/firestrike extreme? Vi må jo passe på at du ikkje kjører stock og at maskinen blir bare utstillt :p Kanskje du klarer å slå Minhund sine scores. Mine bør du iallefall komme opp mot.

Mere Trykk i det gamle 4x 780TI class på 1.3ghz stock Vram   http://www.3dmark.com/3dm/3003820?18407

4.5ghz 5960X  og 2 Titan X 1.505 og 400/7800 På ram  :)    går over til 3 Titan X snart/ Ved behov om DX12 Trenger det Men Bra nok atm 

Plus +1 på begge.

Gule var tøff.

Lenke til kommentar

At dere gidder^^

Noen som vet eller tror prisen på R9 Nano blir?

Fury Nano til 6000 kr.

Det er ikke noe poeng i å prise Nano lavere ut fra hva kortet er ment å gjøre, samt at alle andre Fury-kort er notorisk utsolgte

Det er mange som mener Nano skal konkurrere mot budsjettmodellen til Nvidia, GTX 970. Det blir vel litt vanskelig for AMD om de skal prise seg dobbelt opp mot hovedkonkurrenten..?

Lenke til kommentar

At dere gidder^^

Fury Nano til 6000 kr.

Det er ikke noe poeng i å prise Nano lavere ut fra hva kortet er ment å gjøre, samt at alle andre Fury-kort er notorisk utsolgte

Det er mange som mener Nano skal konkurrere mot budsjettmodellen til Nvidia, GTX 970. Det blir vel litt vanskelig for AMD om de skal prise seg dobbelt opp mot hovedkonkurrenten..?
Ut fra at 390x er bare 5% bak et 980 i dag, og at nano skal ha dobbelt så høy ytelse/effekt som 290x, så burde ytelsen være i 980-territorie med 175w tdp og forventet klokkefrekvens på 850-900 mhz

Dessuten er Fiji en brikke med nesten 9 milliarder transistorer, å selge en full brikke uten avkortes biter til halve prisen av den høyere klokkene varianten er ikke god butikk. Tvilsomt at AMD har råd til noe slikt.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

At dere gidder^^

Fury Nano til 6000 kr.

Ut fra at 390x er bare 5% bak et 980 i dag, og at nano skal ha dobbelt så høy ytelse/effekt som 290x, så burde ytelsen være i 980-territorie med 175w tdp og forventet klokkefrekvens på 850-900 mhz

Dessuten er Fiji en brikke med nesten 9 milliarder transistorer, å selge en full brikke uten avkortes biter til halve prisen av den høyere klokkene varianten er ikke god butikk. Tvilsomt at AMD har råd til noe slikt.

OC 980 Til 1.5ghz + så er den langt bak   390X er rebrand av 200 serie :p 

Lenke til kommentar

At dere gidder^^

Fury Nano til 6000 kr.

Sukk. Håper du tar feil. Jeg som hadde tenkt å bytte ut mitt 7870 GHz Edition som også har 175 TDP :green: Mer enn 3000 kr og jeg kommer til å gå for noe annet.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det som overklokker disse kortene tror du?

Med den nye driveren som kom med 390 og 390X er begge disse kortene blitt rimelig konkurransedyktige på sine prispunkter.

R9 390 til samme pris som GTX 970 er et spørsmål om lavere strømforbruk og overklokkpotensial mot bedre stock-ytelse og ekstra VRAM. For entusiasten er Nvidia bedre nå, men for de fleste andre vil det virke svært vanskelig å velge på stedet.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det som overklokker disse kortene tror du?

Med den nye driveren som kom med 390 og 390X er begge disse kortene blitt rimelig konkurransedyktige på sine prispunkter.

R9 390 til samme pris som GTX 970 er et spørsmål om lavere strømforbruk og overklokkpotensial mot bedre stock-ytelse og ekstra VRAM. For entusiasten er Nvidia bedre nå, men for de fleste andre vil det virke svært vanskelig å velge på stedet.

Byner å bli endel  :wee:   Nvidia har jo 70%++ av Marked share i dag..      Byner å lure om amd klarer å henge med etter pascal  :hmm:

Fury X med HBM=mere Ytelse    Titan X GDDR5 Mindre ytelse en HBM = fortsatt bedre en Fury X   :confused:

Endret av piplop
Lenke til kommentar

Sukk. Håper du tar feil. Jeg som hadde tenkt å bytte ut mitt 7870 GHz Edition som også har 175 TDP :green: Mer enn 3000 kr og jeg kommer til å gå for noe annet.

3000 kr for en 600 mm^2 stor brikke med 9 milliarder transistorer og 4GB HBM i 2015? Like sannsynlig som USA vinner verdenscupen i langrenn 

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kryp tilbake til hullet du kom fra.

Tråden trenger ikke disse mass quotene dine, med en tullete kommentar bak. Som ikke har annet formål enn å skape kvalme.

Btw: 390X er noe mer enn en ren rebrand. 

Endret av Rusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kryp tilbake til hullet du kom fra.

Tråden trenger ikke disse mass quotene dine, med en tullete kommentar bak. Som ikke har annet formål enn å skape kvalme.

Btw: 390X er noe mer enn en ren rebrand. 

hardware det kan jeg muligens bedre en deg, stort sett er 300 rebrand, men noen tweaks hit og dit som er bra :)

Lenke til kommentar

Trodde han var sarkastisk når han kalte 390X en rebrand [av 290X] (og forsåvidt 390 av 290, osv.).

Vær så snill si at han var sarkastisk...

Det er sant :)

De er rebrand av 8gb modellene

Jeg er ikke interessert i å kaste bort tiden på noe så evident. Gjør deg selv tjenesten og se på tester av 390X og 390 og 290X og 290 8GB, se på forskjellen i ytelse og mulighet for overklokking. Kom så tilbake og fortell meg at disse skjermkortene er "rebrands".

Lenke til kommentar

Trodde han var sarkastisk når han kalte 390X en rebrand [av 290X] (og forsåvidt 390 av 290, osv.).

Vær så snill si at han var sarkastisk...

Det er sant :)

De er rebrand av 8gb modellene

Jeg er ikke interessert i å kaste bort tiden på noe så evident. Gjør deg selv tjenesten og se på tester av 390X og 390 og 290X og 290 8GB, se på forskjellen i ytelse og mulighet for overklokking. Kom så tilbake og fortell meg at disse skjermkortene er "rebrands".

Når det gjelder overklokking har alle testene jeg har lest av kort med tredjepartskjøler og PCB overklokket veldig likt samme type 290X og 290-kort. En REN rebrand med 8GB minne er det nok ikke, AMD har tunet brikken spesielt med tanke på strømforbruk, det er det ingen tvil om. Dog, kjedelige kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...