HKS Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 AMD publiserte regnskapet for første kvartal i går, det var ikke veldig hyggelig lesning... I slutten av regnskapet så ble det presentert hvordan de regner med at ting kommer til å gå i 2. kvartal (april - juni). AMD regner med fortsatt nedgang i omsetningen (på 3%) det tyder på at det ikke kommer noen stor lansering de regner med kommer til å få innvirkning i regnskapet ut juni... Personlig tror jeg ikke vi ser noe volum av nye AMD-kort før over sommeren... For Q2 2015, AMD expects revenue to decrease 3 percent, plus or minus 3 percent, sequentially. http://ir.amd.com/phoenix.zhtml?c=74093&p=irol-irhome Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 AMD withdraws from high-density server business Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Da begynner brikkene å falle på plass... Blir vist to kort som AMD lanserer i juni. 390X 4GB single GPU og 395X 8GB (2 x 4GB) dual GPU. Our sources have said that AMD will have two Radeon R9 390X cards to launch: one of them will be the Radeon R9 395X2 (a dual-GPU version) with 8GB of VRAM. The second card will be a 4GB version that won't beat the GeForce GTX Titan X. The dual-GPU will beat the GeForce GTX Titan X, but the normal 4GB won't be capable of beating NVIDIA's GM200-based beast. Our industry sources also tell us that there are some hurdles with yields on HBM, which will see a very limited supply of Radeon R9 390X and Radeon R9 395X2 cards right through to the end of the year. http://www.tweaktown.com/news/44684/amd-radeon-r9-390x-rumored-very-short-supply-launch/index.html Stemmer også med hva jeg ble fortalt av Hynix (som lager HBM-minne) på GTC. HBM1 kommer kun i 4GB. Selv med kun 4GB per GPU så blir det spennende å se hva HBM kan gjøre med GPGPU workloads som jeg jobber med. Håper AMD også har fikset cache-hierarkiet i den nye GCN-revisjonen. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Kjipe greier. At 390X ikke banker Titan X er helt som forventet, men 4GB da..... Vel, da blir det nok et 980Ti fra de grønne likevel når den tid kommer. Lenke til kommentar
mna Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 http://wccftech.com/amd-radeon-r9-390x-fiji-xt-8-hi-8gb-hbm/ om ikke dette stemmer da :-) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 bra nytt for de som har AMD skjermkort: https://www.komplett.no/asus-27-led-freesync-mg279q/842553?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Asus 27" LED FreeSync MG279Q 2560*1440 IPS, 144hz, 4ms, 10m:1, Speackers, Pivot, 2xHDMI/DP Er på lager Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 bra nytt for de som har AMD skjermkort: https://www.komplett.no/asus-27-led-freesync-mg279q/842553?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Asus 27" LED FreeSync MG279Q 2560*1440 IPS, 144hz, 4ms, 10m:1, Speackers, Pivot, 2xHDMI/DP Er på lager IPS Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 bra nytt for de som har AMD skjermkort: https://www.komplett.no/asus-27-led-freesync-mg279q/842553?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Asus 27" LED FreeSync MG279Q 2560*1440 IPS, 144hz, 4ms, 10m:1, Speackers, Pivot, 2xHDMI/DP Er på lager IPS Er vel kanskje AU Optronics M270DAN02.3 AHVA (Advanced Hyper Viewing Angle) model da Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 bra nytt for de som har AMD skjermkort: https://www.komplett.no/asus-27-led-freesync-mg279q/842553?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Asus 27" LED FreeSync MG279Q 2560*1440 IPS, 144hz, 4ms, 10m:1, Speackers, Pivot, 2xHDMI/DP Er på lager IPS Er vel kanskje AU Optronics M270DAN02.3 AHVA (Advanced Hyper Viewing Angle) model da Hadde foretrukket et VA-panel over IPS på en monitor for multimedia, TN er vesentlig bedre enn IPS med tanke på responstider, mens VA har vesentlig bedre kontraster enn IPS, IPS har egentlig kun innsynsvinkel som salgspunkt. Hvorfor så mange har en ekstrem hard-on for IPS på monitorer skjønner jeg ikke, bedre innsynsvinkler er helt idiotisk på en monitor man sitter rett foran uansett! 3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Endelig litt fornuft! IPS-teknologien er på ingen måte erstattere av TN til spillformål. Vertikal innsynsvinkel er irrelevant for en spilleskjerm, og horisontal innsynsvinkel er god nok for TN. Mange skryter av "bedre farger" på IPS-panel, men det de snakker om er høyere lysstyrke og intense farger. Skal du i det hele tatt ha et behagelig bilde på en IPS-skjerm så må lysstyrken skrus langt ned. Det som faktisk menes med bedre farger for IPS-paneler er bedre fargerom, presisjon og gradering, ingenting av dette gir glorete farger. Det er svært få IPS-paneler som har bedre farger enn vanlige TN-paneler, og de koster fra rundt ~4.5k for en 24". Konsekvensen av responstiden til IPS er at bildet blir veldig grumsete under spilling, og dette klarer de ikke å eliminere med overdrive. En konsekvens av ekstrem overdrive-bruk er også at det gir større tap i bildekvalitet og artifacts. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 «Fornuft». TN er best til spilling, men den vertikale innsynsvinkelen er så dårlig at du ikke får samme farger på den øverste og den nederste delen av skjermen som du får i midten. Derfor gir et IPS-panel mer presise farger enn et like godt kalibrert TN-panel. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Da har ikke du klart å stille skjermen i riktig vinkel i forhold til sitteposisjon. Det er derimot noe helt annet om brukeren skal kunne sitte i en sofa og se på skjermen eller kunne veksle mellom ulike sittestillinger/stå, da er det VA som gjelder. 2 Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Du kan ikke sette en TN-skjerm i riktig vinkel i forhold til sitteposisjon, med mindre du sitter svært langt unna (eller om den er konkav, og det er den jo ikke). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Du kan ikke sette en TN-skjerm i riktig vinkel i forhold til sitteposisjon, med mindre du sitter svært langt unna (eller om den er konkav, og det er den jo ikke). Om ikkje du klarer det, så betyr det ikkje at andre ikkje klarer det Med både Asus Swift med 8bit TN og Eizo IPS, så er det ikkje noe problem for meg å stille inn skjermene. Eneste er at å se Swift underifra på skrå er elendig. Da ser man ikkje en dritt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Det er stor forskjell på TN skjermer da. Noen TN skjermer er så dårlige at det ikke er mulig å finne en vinkel hvor du får godt bilde over hele skjermen, eneste mulighet er å sitte langt fra. Ett eksempel i den ekstreme enden av skalaen er FullHD TN panelet som Lenovo bruker i sin Y50 bærbarserie, det er så dårlig at alle 4 hjørnene bli blasse om man sitter midt forran skjermen. Får man gode TN skjermer har jeg ikke noe problemer med de, men dårlige TN skjermer kan kastes ut vinduet og lett erstattes med IPS skjermer for en mye bedre bildeopplevelse. Dessverre er det ikke mange VA PC skjermer, når jeg kjøpte ny TV sist gikk jeg for TV med VA panel, fordi dette hadde det beste sortnivået og gjorde overgangen fra plasma til LED mindre smertefull. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Det finnes elendige paneler av både TN og IPS. Jeg har sett en rekke Dell-skjermer som sier IPS i spesifikasjonene men som har dårligere innsynsvinkel enn likt priset TN-paneler fra Dell. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Det som bekjymrer meg lit er hvor lite drivere AMD kommer ut med. Når kom AMD ut med siste WHQL driver? Ikkje at beta er noe dårligere, (pleier å være bedre) men uansett liksom... Er det 6 mnd tro? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Det som bekjymrer meg lit er hvor lite drivere AMD kommer ut med. Når kom AMD ut med siste WHQL driver? Ikkje at beta er noe dårligere, (pleier å være bedre) men uansett liksom... Er det 6 mnd tro? Det ble jo gjort klart at Amd nå vil komme med helt annen drivermodell enn før , 1 årlig driver med svært viktige oppdateringer (som vil være WHQL) og selvsagt mange små beta drivere for å fikse småproblemer i spill osv (disse blir ikke WHQL sertifisert). Jeg forstår Amd på det punktet her , WHQL koster og så lenge de driverne de gir ut fungerer som de skal (mange ganger fikser de feil om de oppstår) så mener jeg at det ikke er et stort problem at det tar 6mnd mellom hver gang man får en ny WHQL sertifisert driver. Man må heller ikke glemme at den driveren som kommer skal inneholde noe nytt (i form av funksjonalitet eller lignende). 3 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Da begynner brikkene (eller kortene) å falle på plass... http://www.guru3d.com/news-story/amd-radeon-r9-390r9-380r9-370-and-r9-360-series-rebrands.html Hele 300-serien blir kun rebrands. 390 - Hawaii (GCN 1.1) 380 - Tonga (GCN 1.2) 370 - Pitcairn (GCN 1.0) 360 - Bonaire (GCN 1.1) De Fiji-baserte produktene med HBM-minne som blir lansert kommer høyst sannsynlig til å få et eget produktnavn ala hva Nvidia har med Titan. Som jeg har skrevet tidligere så tipper jeg Fiji kommer til å bli et lav-volums produkt med høy pris, HBM er helt nytt, komplisert og 1. generasjon er mange begrensninger. Den største begrensingen for high-end gaming er maks 4GB minne. Det begynner å bli ganske klart hvorfor Nvidia ikke kommer til å bruke Gen1 HBM nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå