jornln Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Har bygget en maskin på Gigabyte GA-Z97N-WIFI hovedkortet (mini-ITX). Strømtilførsel en av to strømtilførsler (for CPU) er 4-pins. Bruker standard ATX modulær strømforsyning. Ledning merket CPU er 8-pins (se bildet under). Prosessoren er Intel i-5 4690K. må jeg ha en egen overgang for strøm til CPU? Koblingen passer på hovedkortet - men da er det 4 "koblinger" som stikker utenfor kontakten. Er redd for å sette spenning på da det ikke fulgte med nok dokumentasjon på PSU til at jeg vet det er rett spenning/jord etc på rett pin. Instruksjon for hovedkort. Kabel fra PSU merket CPU Andre som har vært borti dette eller som kan bekrefte/avkrefte om jeg kan koble til medfølgende kabel? Det fulgte ikke med 4-pins kabel som passer rett på. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Hvilken strømforsyning er det? Er du 100% sikker på at den 8-pin'en der ikke kan deles i 2? De fleste skal nemlig det. Endret 2. februar 2015 av Sampson Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Vanligvis kan den pluggen deles i to. Du får ikke pressa på fire av pinnene så de fire andre står på utsiden? Lenke til kommentar
jornln Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Pluggen kunne deles i to:) Tusen takk for tips. PSU er Corsair CX750M - med lite medfølgende dokumentasjon. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Den 8 pins pluggen kan som det sies over, deles i to slik at det blir 2 x 4 pins plugger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå