traaoni Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hei Er innkalt til førstegangstjeneste ved innrykk til våren og lurer litt på hvordan ting er. Siden sesjon 2 som nå er litt over 3 år siden har min fysiske form blitt dårligere, har litt smerter i ryggen og noe i mine knær, ikke store smerter men de er der. Er det ny legesjekk ved innrykk og fare for å bli sendt hjem om jeg forteller om mine problemer? Kondisjonen har også blitt dårligere så regner med å gjøre det dårligere på fysiske tester enn hva jeg gjorde på sesjon del 2, vi testet ikke styrke på sesjon 2, men jeg har alltid vært svak, svakere enn gjennomsnittet etter min mening. Så det jeg lurer på er om det er stor sannsynlighet for å bli sendt hjem, eller kan jeg fullføre? Selv så har jeg litt lyst å fullføre og vil ikke lyve om min helsetilstand, men ser at mine ryggsmerter/svak rygg muligens kan bli et problem. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Det kommer helt an på hva du mener med "ryggsmerter". Om du har litt vondt i ny og ne så hadde jeg ikke nevnt noe, det har vi vel alle. Du blir presset ganske hardt under rekrutten, så den fysiske formen ville jeg ikke tenkt på, den kommer uansett. For din del går det vel heller på om du er i stand til å gjennomføre f.eks en feltøvelse med lengre marsjer og tung sekk, krigens krav (slags hinderløype), 3000m løping etc. Det er obligatorisk lege/helsesjekk på alle under innrykket (de første dagene). Det eneste de sjekker er vel syn og hørsel, øvrige ting må du informere om selv. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hvilken avdeling er du innkalt til? Det er store forskjeller på hvor fysisk utfordrende tjenesten er... De fysiske kravene (situps/hangups/pushups/3000m) er riktignok stort sett like overalt, men om du er motivert for å fullføre og positivt innstilt, så blir du ikke nødvendigvis dimmet om du ligger under kravene ved innrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå