Smedsrud Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Langt raskere, og med Windows 10-støtte på vei!Raspberry Pi 2 er lansert Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Men har den POE? dette lurer jeg også på! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hmm.. var ikke Windows RT død likevel? Blir det hetende Win10 RT, bare Win10 eller er det bare en misforståelse at Win10 skal kunne kjøre på ARM? 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Men har den POE? dette lurer jeg også på! Da er vi tre. AtW Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Solid liten MAME/RetroPie konsoll tenker jeg 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Synd de ikke gikk for en mer moderne ARM-kjerne enn Cortex A7. De kunne valgt A53 eller A57, for eksempel Snapdragon 615. Ellers lurer jeg på om den har SATA header? Prisen er heldigvis fin. 35$ kommer inn under tollgrensa om ikke frakta ødelegger. 2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hadde vært fint om de hadde boltet på enda en Ethernet port på den også. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Skulle ikke Microsoft legge ned Windows RT som kjører på ARM? Men her fortsetter de å støtte ARM likevel. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Synd de ikke gikk for en mer moderne ARM-kjerne enn Cortex A7. De kunne valgt A53 eller A57, for eksempel Snapdragon 615. Ellers lurer jeg på om den har SATA header? Prisen er heldigvis fin. 35$ kommer inn under tollgrensa om ikke frakta ødelegger. Jeg kan tenke meg at Raspberry Pi er veldig avhengig av hvilke avtaler de kan få, både med tanke på pris og om de får lov til å åpne firmware slik som de gjorde med den forrige Broadcom-chippen. Eldre "utfasede" chipper pleier stort sett å være veldig redusert i pris, og for Raspberry Pi så er pris det ultimate målet. 2 Lenke til kommentar
Zicozz Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Har vel hele tiden vert klart at W10 vil ha støtte for ARM Win10 for mobiler vil jo kjøre på ARM. Og W10 for RP2 vil vel være Windows 10 for IoT. 2 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Synd de ikke gikk for en mer moderne ARM-kjerne enn Cortex A7. De kunne valgt A53 eller A57, for eksempel Snapdragon 615. Kun Broadcom har visstnok vært villige til å dele komplette spesifikasjoner for grafikkkjernen, så hyllevare fra andre leverandører var tilsynelatende ikke et alternativ. Da ble det et spørsmål om hvor mye jobb man kunne få Broadcom til å legge ned i en oppfrisket SoC for et stipulert salg på et par millioner enheter samtidig som prisen holdt seg innenfor. 2 Lenke til kommentar
samdret Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Men har den POE? dette lurer jeg også på! Da er vi tre. AtW Nei. http://www.raspberrypi.org/help/faqs/#powerPOE Lenke til kommentar
huttetu Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Håper den har sluttet å korruptere minnekort. Da hadde den vært brukanes til noe. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Nei. http://www.raspberrypi.org/help/faqs/#powerPOE Den FAQ-en ser ut til å være datert før Pi 2. Da står spørsmålet fortsatt åpent angående Pi 2. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 POE vil dere ha, men hva med SATA og 1G LAN ? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 POE vil dere ha, men hva med SATA og 1G LAN ? Bryr meg ikke stort om verken gb lan eller sata, henter data fra nas/skyen, men POE er veldig nyttig, plug inn nettverkkabel og ikke noe mer, legg boksen i bunn av en skuff og glem at den er der. 1 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Håper den har sluttet å korruptere minnekort. Du trenger bare minnekort med wear leveling. Det er minnekortets jobb, ikke maskinen sin. Mange minnekort er beregnet for kameraer, der hyppig skriving ikke er langt på nær et like stort problem. http://electronics.stackexchange.com/questions/27619/is-it-true-that-a-sd-mmc-card-does-wear-levelling-with-its-own-controller [...] legg boksen i bunn av en skuff og glem at den er der. ..bortsett fra at du ikke får stengt skuffen, da Endret 3. februar 2015 av bolt 3 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 POE vil dere ha, men hva med SATA og 1G LAN ? Bryr meg ikke stort om verken gb lan eller sata, henter data fra nas/skyen, men POE er veldig nyttig, plug inn nettverkkabel og ikke noe mer, legg boksen i bunn av en skuff og glem at den er der. Ja, ser den, men dessverre koster POE ofte nesten like mye som RP2 gjør, selv på DX 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 En annen liten sak som også har 1G LAN og IR : http://www.hardkernel.com/main/products/prdt_info.php Så har vi jo også Banana Pi som både har 1G LAN og SATA men da litt mindre CPU : http://www.bananapi.org/p/product.html Men ikke noe med POE... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå