Gå til innhold

Banshee - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Haha, hvor tilfeldig var det ikke både Banshee og Justified denne uka hadde med cattle prod`s som våpen?

Dette var veldig friskt måte å filme en heist-sekvens på. Selv om det sikkert er gjort før, kan ikke jeg huske å ha sett et heist/kupp utgjort på denne måten i film eller tv. I tillegg til å være ganske teknisk ga det også hele situasjonen en ekstra sans av fare når vi så Job eller de andre fikk trøbbel av soldatene.

Bra at de også ikke feiga ut med at hu dama skulle overleve Chayton.

Spent om Proctor også kan bli enda farligere fiende med tiden hvis El Salvadorene backer han opp. Virker ikke som at sluttspillet til Chayton kommer til å involvere Proctor, mens mulig det blir Carrie, Sugar og Job som må håndtere etterfølgene av generalen i de siste to episodene av sesongen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De var fra El Salvador og ikke Brasil. Slik jeg forsto det gikk Rebecca bak ryggen på Ky. Tolket det ihvertfall slik når ikke engang Burton visste hvor hun hadde vært og med tanke på historien til Burton og Ky så tviler jeg på at Burton ville ha blitt holdt i mørket om hva som foregikk. Om det er tilfelle, så hadde det vært fett om Rebecca drepte Ky, tok over plassen hans og entrepriser for så å få Burton som sin body-guard/høyre hånd. Det hadde ihvertfall vært en twist slik at ikke Hood dreper ALLE badguysa selv.

Lenke til kommentar

Bare to episoder igjen av sesongen. Synes serien er utrolig god med tanke på at man ikke kan forutse hvem som dør neste gang. Håper på en karakterutvikling av Bunker. Fet karakter. Angående Rebecca, så vet jeg ikke. Hadde vært kult om Kai døde, slik at hun tok over med Burton som enforcer. På den andre siden derimot, er det ingen badguys som har vært like fete som Proctor, bortsett fra Rabbit. Tipper at Job eller Sugar dør før sesongen er omme. Tenker da mest at det kan bli Job siden nå har ikke serien bruk for den karakteren lenger. De er loaded, de har ingen planer om et nytt heist med det første, de trenger ikke ny identitet heller med det første siden både Hood og Anna har det for the time being, men vi får se.

Hood vs. Chayton

Lenke til kommentar

Spennende episode, og gleder meg til neste (og siste?)!

Allikevel synes jeg denne sesongen har vært litt dårligere enn de to andre. Eller, ikke så bra -siden de alle er gode. Jeg synes at historiene har vært litt mange og sprikende denne sesongen, og ikke så samlet og fokusert som i de to andre.. litt for mange slemme; Chayton, han tjukken i traileren, militærfyren, og nå han blinde negeren.. En slosskamp mellom han Clay "bowtie" og Nola i starten, som jeg aldri skjønte hvorfor begynte, eller hvorfor det aldri ble nevnt av noen i ettertid. For meg virker det som om de nar ofret litt historie for å få plass til mer action. Jeg synes denne balansen var litt bedre før.

Er redd, som Maury(?) kommenterte tidligere, at muligens Job (eller kanskje også Frankie) blir tatt av dage i sesongavslutningen.. Redd det blir Job, siden vi ofte i serier blir servert litt ekstra historie til den som skal bli drept, før det skjer, somm en liten tribute og hyllest, og for å nøste opp historien. Og i denne episoden var det jo mye Job. På en annen side har han jo en del egenskaper Frankie ikke besitter, han har jo bare baren.

Lenke til kommentar

Hvis de dreper av Brock, Job eller Sugar blir jeg litt sur. De eneste karakterene jeg bryr meg om som ikke er safe, siden denne serien kommer neppe til å drepe av Claire eller Lucas så tidlig.

Forresten er grunnen til at neste sesong av Banshee neste år blir kort er at Cinemax ikke har plass til 10 episoder av serien. Tross for at Strike Back er over denne sommeren (som alle Banshee-fans burde se), så har kanalen plukket opp 2 nye serier nylig. I tillegg til Banshee har også The Knick en sesong 2 på 10 episoder denne høsten, og trolig neste høst.

Ene serien er Quarry som handler om leiemordere på 70-tallet. Greg Yaitanes vil jobbe både med sesong 4 av Banshee som sjefsprodusent og denne. Quarry handler om en marinesoldat (Logan Marshall-Green) som kommer hjem fra Vietnam til Memphis som finner seg selv i et nettverk av dreping og korrupsjon. Jodi Balfour, Peter Mullan (Top of The Lake), Nikki Amuka-Bird (Luther), Damon Herriman (Justifed), Jamie Hector (The Wire), Edoardo Ballerini og Skipp Sudduth (Third Watch) er også med i serien.

1906-.jpg

Andre serien er exosime-serien Outcast fra The Walking Dead-skaper Robert Kirkman, basert på Kirkman sin tegneserie med samme navn.

Gone Girl’s” Patrick Fugit stars in “Outcast” as a young man who sets off to discover why he’s been possessed by demons since he was a child. His search is aided by an unconventional evangelist, played by Philip Glenister, who has possession issues of his own. Gabriel Bateman co-stars as an 8-year-old also battling demons.

Outcast2.png

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dere krever av en sesongfinale, men dere er kravstore og på feil jorde synes jeg.

Dette var en god sesongfinale. Ikke den beste episoden denne sesongen, men for en sesongfinale gjorde denne alt riktig i Banshee-fashion.

Koreografien og regien denne sesongfinalen var solid som alltid. Jeg elsker hvordan denne serien er med å ikke bare bringe actionsekvenser ukentlig så bra, men også å prøve å gjøre noe annet hver eneste uke. Vi hadde heistet på Camp Genoa som et bra eksempel på hvordan serien kan gjøre noe annerledes enn alle andre serier akkurat nå. Det hadde vi også her var også actionsekvenser som var store nok til å ha fortjene å være en sesongfinale.

Fra øyeblikket Gordon tok fram snikskytter-rifla si så var det en awsome fucking tur å se serien solid avslutte sesongen med sin egen briljans. Det siste scenen var også en fin måte på å bringe alt tilbake til Hood-Proctor dynamikken. Forfatterne har håndtert begge karakterene imponerende denne sesongen.

FUCKING GREAT!

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...