Gå til innhold

System "lagger" med Kazaa og Morpheus

S-Blazer

Anbefalte innlegg

Sliter ganske mye med at systemet lagger når jeg kjører Kazaa eller Morpheus. F.eks så bruker maskinen ca 30 sek på åpne Winamp, eller den bruker like lang tid på å åpne MediaPlayer eller noe lignende. Samme hva det er jeg gjør, så skjer dette.

Det begynnte først med Kazaa, men etterhvert så fjernet jeg dette programmet og gikk over til Morpheus. Den gikk bra en stund, men plutselig så begynnte det samme å skje. Maskinen lagget noe til de grader voldsomt.

Nedenfor følger en liste av mitt oppsett. Ville blitt veldig glad for all mulig respons, da dette er det eneste problemet jeg ikke klarer å løse når det gjelder pc'r generelt. Mulig det er en liten bug i hardware, men jeg tviler på det..

Uansett:

HK: MSI K7T266 Pro2

CPU: XP1700+ @ 1800+

Ram: Micron DDR 256*2 (kjører på cl2)

Lydkort: SB Live 1024

Skjermkort: Gainward Geforce2 Pro 64mb DDR 4.5ns

TV-kort: TerraTek Value

Nettverkskort: Unex 10/100 mbit

Cd-brenner 1: NEC 7800A (16/10/40)

Cd-brenner 2: Sony CRX 140E (8/4/32)

HD1 (boot): IBM DeskStar GXP60 40gb 7200/100

HD2 : Maxtor DiamondMax 81,96gb 5400/100

Kjører fsb på 139, så systemet er overklokket, men det er stabilt. (win2000 sp2 osv..)

Har også prøvd å kjøre med vanlige innstillinger

uten å overklokke systemet, men det samme skjer da også.

Det merkelige er at Roxio EasyCD bruker uvanlig lang tid på å legge seg til nede i system tray.

Har ennå ikke klart å finne ut av hva det er som gjør at den bruker så lang tid på å starte opp.

Det medfører at jeg ikke kan bruker diverse programmer før EasyCD har lagt seg i system tray, da systemet jobber med å få startet opp EasyCD.

Dette tar ca 30 sek det også.

Lurer på om dette er noe som skjer spess i win2000 eller om det skjer i andre systemer også.

Systemet oppfører seg ganske stabilt ellers.

Det at EasyCd jobber intens i oppstarten, har gjort at jeg istedenfor å slå av systemet orntli,

heller får det til å gå i Hibernate og dermed sparer meg for all slags dilldall i oppstarten. (forøvrig en ganske fin funksjon :grin: )

Takker så meget for alle svar! ( Etter å ha lest ned hit så er du vel rimelig sliten :wink: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...