Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

For 5 måneder siden gjorde jeg det slutt med typen. Har slettet han fra Facebook osv. I går var jeg og sneik innpå profilen hans, og han skriver så mye sine innlegg! Ikke om meg, men om samfunnet og avis artikler osv. Han er frekk i det han skriver og flere reagerer med kommentarer. Redd det klikker for han. Og han går etter meg eller skader noen andre. Hva skal jeg gjøre ?

 

Anonymous poster hash: 8fc7f...54d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke bekymret meg om han ikke tar kontakt med deg allerede. At han knuste bilen sin har mere med han å gjøre som person enn at han nødvendigvis syntes så mye om deg.

 

 

 

Spørsmål av REN nysgjerrighet: Synes du det var litt romantisk av han å knuse bilen og banke en fyr pga deg? svar ærlig vær så snill :) jeg bare lurer, og du er anonym, plis svar ærlig :)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Nei Henrik. Dette synes jeg ingenting om. For det første så må han være gal i hode å reagere slik, for det andre, jeg ble jo redd fyren istedet! Angret iallefall ikke på at jeg gikk for å si det sånn.

Han var også voldelig mot meg da vi var sammen, men mest da han drakk: likevel. Dette synes jeg ikke var noe romantisk. Der har du helt ærlig svar ifra meg ☺️

 

Anonymous poster hash: 8fc7f...54d

Lenke til kommentar

He he. Ja, det kan godt hende noen liker sånt. Men jeg er ikke en av de. Har ingenting til overs for voldelige menn. Kanskje fordi jeg selv ble utsatt for det. Siden jeg nå har svar deg helt ærlig kan du svare meg?

Hva synes du om at mannfolk voldtar sine kjærester? Jeg ble utsatt for voldtekt av eksen min. Er det vold? Hvorfor gjør mannfolk dette? Er han farlig for meg nå?

 

Anonymous poster hash: 8fc7f...54d

Lenke til kommentar

He he. Ja, det kan godt hende noen liker sånt. Men jeg er ikke en av de. Har ingenting til overs for voldelige menn. Kanskje fordi jeg selv ble utsatt for det. Siden jeg nå har svar deg helt ærlig kan du svare meg?

Hva synes du om at mannfolk voldtar sine kjærester? Jeg ble utsatt for voldtekt av eksen min. Er det vold? Hvorfor gjør mannfolk dette? Er han farlig for meg nå?

 

Anonymous poster hash: 8fc7f...54d

Voldtekt er vel aldri greit. Forhold eller ikke.

Lenke til kommentar

Å bli presset til sex når man selv har sagt ifra at man ikke ønsker sex er selvsagt ikke greit.

Når personen bruker da sin fysiske makt ovenfor deg for å utføre et samleie med deg og du har da sagt ifra eller prøver å motsette deg dette er igjen på ingen måte greit.

 

I utgangspunktet skal det være nok med et nei eller et fysisk tegn til at du ikke ønsker å ha sex , respekteres ikke dette har vedkommende gått langt over grensa og det dreier seg da om en voldtekt. Dessverre er det noen forhold der dette skjer flere ganger av forskjellige grunner ,spesielt når han kommer og beklager så mye og lover at det aldri mer skal skje.

 

At alarmklokkene dine ringer er forståelig , man vet faktisk ikke hva en slik person kan finne på å gjøre , føler du at han følger med på deg eller du ser ham i nærområdet ditt og det er tydelig at han oppsøker deg bør du ta kontakt med politiet så fort som mulig.

I noen tilfeller bør man vurdere å flytte , det er jo tross alt snakk om din egen sikkerhet og da er det ikke alltid at politiet er de som kan berge deg om han dukker opp på døra.

 

Kanskje er risikoen lav, kanskje er den høy , dette er noe du selv bør ta en vurdering av og så gå videre derifra.

Lenke til kommentar

Vet ikke, jeg har bare en dårlig følelse fordi han knuste hele bilen sin pga jeg gikk ifra han. Og så banket han opp en fyr på byen. Derfor føler jeg at det er egentlig meg han er sint på.

 

Det kan du nok gå ut fra, men sinnet har ikke gått direkte utover deg. Som skrevet i forrige innlegg, du må vurdere risikoen selv. Ha gjerne diverse sikkerhetslenker på ytterdør og evt terrassedør, så du ikke åpner døra på vidt gap med en gang noen ringer på. Pepperspray kan være aktuelt.

Men det virker kanskje ikke som han er fanatisk opptatt av deg, dersom han aldri har tatt kontakt på noen måte. Kanskje det er naturlig å sende truende SMSer først, før man fysisk møter opp på døra og skader noen?

Lenke til kommentar

He he. Ja, det kan godt hende noen liker sånt. Men jeg er ikke en av de. Har ingenting til overs for voldelige menn. Kanskje fordi jeg selv ble utsatt for det. Siden jeg nå har svar deg helt ærlig kan du svare meg?

Hva synes du om at mannfolk voldtar sine kjærester? Jeg ble utsatt for voldtekt av eksen min. Er det vold? Hvorfor gjør mannfolk dette? Er han farlig for meg nå?

 

Anonymous poster hash: 8fc7f...54d

 

Menn voldtar ikke damene sine, bare idioter gjør sånt. Det eneste idioter har til felles med mannfolk er at kromosomparret er likt.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...