Gå til innhold

Mulig å spore iPhone uten Finn min iPhone?


dkjf

Anbefalte innlegg

Var inatt på en fest og såklart har jeg vært så "heldig" å blitt frastjålet mobilen min. Det jeg ønsker å høre etter om det er noen mulighet for å kunne finne den, da ved å spore den opp eller noe? Vet at finn min iphone er effektiv, men hadde såklart ikke aktivert dette på tlf min. Jeg vet at det sikkert ikke er mye å få gjort, men er verdt forsøket å bare spørre. Det var en fest på et lokale, men de hadde ikke funnet noe, så jeg regner da med at noen var keen på ny tlf.. Om noen kan hjelpe meg, eller har noen forslag så tas det imot med stooor takk, er så harmelig å miste alt man har av bilder og meldinger(hadde dessverre ikke sikkerhetskopiert den...) Det er en iphone 5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var inatt på en fest og såklart har jeg vært så "heldig" å blitt frastjålet mobilen min. Det jeg ønsker å høre etter om det er noen mulighet for å kunne finne den, da ved å spore den opp eller noe? Vet at finn min iphone er effektiv, men hadde såklart ikke aktivert dette på tlf min. Jeg vet at det sikkert ikke er mye å få gjort, men er verdt forsøket å bare spørre. Det var en fest på et lokale, men de hadde ikke funnet noe, så jeg regner da med at noen var keen på ny tlf.. Om noen kan hjelpe meg, eller har noen forslag så tas det imot med stooor takk, er så harmelig å miste alt man har av bilder og meldinger(hadde dessverre ikke sikkerhetskopiert den...) Det er en iphone 5.

 

Siden du ikke hadde "finn min iphone" aktivert, så ser jeg ingen annen løsning en politianmeldelse. Ikke sikkert de bruker så mye tid på det, men verdt et forsøk det og.

Lenke til kommentar

Politianmeld saken som tyveri og sørg for at IMEI-nummeret blir sperret. Da blir telefonen (såvidt jeg vet) ubrukelig selv om den gjenopprettes.

Okei da skal jeg prøve på det! Takk for svar! Spør kanskje dumt nå, men er det noe spesiell 'informasjon' som politiet trenger da (sånn som liste over hvem som var der eller noe sånt?)

Lenke til kommentar

 

Politianmeld saken som tyveri og sørg for at IMEI-nummeret blir sperret. Da blir telefonen (såvidt jeg vet) ubrukelig selv om den gjenopprettes.

Okei da skal jeg prøve på det! Takk for svar! Spør kanskje dumt nå, men er det noe spesiell 'informasjon' som politiet trenger da (sånn som liste over hvem som var der eller noe sånt?)

 

 

 

Nei, kun IMEI nummer, kanskje til operatør og ?

ring inn til operatør og du. da blir telefonen sperret iallefall i Norge, desverre kan den leve videre i den vide verden *host*øst-europa*host*

 

Blir det en apple på deg igjen så får du ta det som en dyr erfaring og ha finn min iphone aktivert neste gang

Lenke til kommentar

Regner med alle som stjeler mobil tar bort funksjoenen for å bruke Finn Min iPhone med en gang de får fatt i den?
Gjelder forsåvidt alle mobiler? Å resette en Android mobil tar jo 20 sekunder.

Ellers er jo bare å skru av funksjonen eller slå av GPS/mobildata?

Endret av Brattus
Lenke til kommentar

 

 

Politianmeld saken som tyveri og sørg for at IMEI-nummeret blir sperret. Da blir telefonen (såvidt jeg vet) ubrukelig selv om den gjenopprettes.

Okei da skal jeg prøve på det! Takk for svar! Spør kanskje dumt nå, men er det noe spesiell 'informasjon' som politiet trenger da (sånn som liste over hvem som var der eller noe sånt?)

 

 

 

Nei, kun IMEI nummer, kanskje til operatør og ?

ring inn til operatør og du. da blir telefonen sperret iallefall i Norge, desverre kan den leve videre i den vide verden *host*øst-europa*host*

 

Blir det en apple på deg igjen så får du ta det som en dyr erfaring og ha finn min iphone aktivert neste gang

 

Ja, blir en dyr lærepenge. Men hva er det politet evnt får gjort, er det sånn at de evnt får sporet den opp? Eller på noen måte finne ut hvem som kan ha fått tak i den, ut ifra hvem som var der? Eller er sperring det eneste?

Lenke til kommentar

Regner med alle som stjeler mobil tar bort funksjoenen for å bruke Finn Min iPhone med en gang de får fatt i den?

Gjelder forsåvidt alle mobiler? Å resette en Android mobil tar jo 20 sekunder.

Ellers er jo bare å skru av funksjonen eller slå av GPS/mobildata?

Dersom du konfigurerer en iPhone på «riktig» måte er det ikke mulig å skru av verken Finn min iPhone, GPS, mobildata, eller å resette den, uten å kjenne til kodelåsen og/eller passordet til eierens iCloud-konto.

 

Det tar svært liten tid å sette opp dette, men det sparer deg for veldig mye styr dersom den skulle bli stjålet (eller sørger i det minste for at tyven ikke får brukt den).

Lenke til kommentar

Bruke tid på en politianmeldelse er bortkastet tid, og etter ordleggingen virker det som om den er mistet og ikke nødvendigvis stjålet. Det å anmelde den som tyveri da er vel kanskje ikke helt lovlig i seg selv (?) I en eventuelt forsikringstvist ville det ihvertfall kunne regnes som svindel.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Bruke tid på en politianmeldelse er bortkastet tid, og etter ordleggingen virker det som om den er mistet og ikke nødvendigvis stjålet. Det å anmelde den som tyveri da er vel kanskje ikke helt lovlig i seg selv (?) I en eventuelt forsikringstvist ville det ihvertfall kunne regnes som svindel.

Grunnen til at jeg velger å tro den er stjelt er fordi folk observerte meg med tlf ikke lenge før jeg skulle dra derifra. Det var når jeg ble henta jeg innså at jeg ikke hadde den lenger, og på den stunden hadde noen ringt meg og noen hadde tatt tlf men ikke sagt noen ting, men det var ikke meg.

Lenke til kommentar

Skal du anmelde det som tyveri må det nok kunne knyttes opp mot en bestemt hendelse på et bestemt tidspunkt. Og politi etterforsker normal sett likevel ikke slike saker, så eneste fornuftige grunn til å politianmelde mobiltyveri, er dersom eieren har forsikring som krever at det politi anmeldes, slik at de skal være sikre på at den faktisk er stjålet og ikke somlet bort, da en forsikring dekker normalt kun det første.

Ønsker du likevel anmelde forholdet, så trenger du kun fylle ut et skjema på nett.

https://www.politi.no/anmeldelse/tyveri-av-mobiltelefon

Lenke til kommentar

Men da er det altså sånn at uansett hva jeg gjør, så innebærer ingen av delene at det er en mulighet for å kunne få tilbake tlf? Jeg kunne jo begynt å sende melding til alle de 100 som var der å spørre, men ser liksom ikke akkurat på det som en mulighet. Men så dette er ikke noe evnt poltiet hadde gjort, med informasjon om hvem som var der? De går vel sikkert ikke så langt, for å finne den igjen..?

Lenke til kommentar

Det forsvinner daglig mobiltelefoner og det er ikke noe politi har ressurser til å følge opp. Så litt egen etterforskning er nok det beste, Politiet vil ikke dra inn 100 pers for avhør og bruke titusener av kroner på å etterforske en forsvunnet mobiltelefon.

Send heller som du sier, noen meldinger rundt og si du savner en iPhone, så er det bare å håpe at det er noe med litt samvittighet som sitter med den, og som velger å gi den tilbake, det er beste mulighet i mine øyne, eventuelt kan man sjekke med politiets hittegods om noen kan ha levert den inn der.

Lenke til kommentar

Dersom du ennå ikke har sperret nummeret kan du gå på verdens smell når regningen kommer. Ble frastjelt mobilen for endel år siden og ventet 4 timer med å sperre .(Håpet lenge leve.)

Var ringt hele verden for 7500 kr...

Til info fikk jeg meldinger tilbake til nummeret, samme som ble stjelt, fra opptil flere. Gikk til politiet med fult navn og adresser til 4 pers som sendte SMS til meg og trodde jeg var den som hadde tatt tlf. Ble uansett bare hennlagt.

 

Men holder med Runar! Få sperret SIM og IMEI. Begge deler kan låses opp om tlf kommer til rette igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...