yuo are smart Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Hei. Jeg har ett 25mbit internettabonement, men det yter rundt 1mbit vanligvis. Tror problemet ligger i ruteren, da jeg får full fart om jeg kobler PCen direkte til modemet. Om jeg så kobler nettet tilbake i ruteren og restarter både ruter og modem fungerer det trådløse nettet bra en stund (alt fra noen timer til en uke). Det har ikke hjulpet å bare restarte ruteren. Har prøvd å oppdatere firmware, men finner ingen oppdatering. Finner forsåvidt ikke al59300 v6 nevnt noen plass på internett. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Hva kan være galt? Du har en dårlig ruter. Bytt ut med noe bedre, f.eks. Asus. 4 Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Hva kan være galt? Du har en dårlig ruter. Bytt ut med noe bedre, f.eks. Asus. Får ta meg en sinnatelefon til ISP imårra da. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Får ta meg en sinnatelefon til ISP imårra da. Har du fått en Jensen-ruter av ISP når du har separat modem? 1 Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Får ta meg en sinnatelefon til ISP imårra da. Har du fått en Jensen-ruter av ISP når du har separat modem? Tror det. Modem + trådløs ruter. Er egentlig nettet til søsteren min jeg prøver å fikse Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Jensen søpla har'a vel skaffa selv.......? 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Jensen pleier å bli pusha av Elkjøp og Lefdal, ikke av ISP. Hvilken ISP? Endret 1. februar 2015 av Mr D 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ventelo/Homenet har prakket Jensen på folk, men tror (og håper) at de har sluttet med det nå. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Skal ikke si noe for sikkert, men har vanskelig for å tro at hun har kjøpt en ruter og satt den opp selv. Utsetter telefonen til ISP inntil jeg vet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Prøv med å oppgradere router til nyeste SW, ta en full reset, og sett opp router på nytt. Bruk inSSIDer eller WiFi Analytics til å finne en kanal med minst forstyrrelser. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Prøv med å oppgradere router til nyeste SW, ta en full reset, og sett opp router på nytt. Bruk inSSIDer eller WiFi Analytics til å finne en kanal med minst forstyrrelser. Også etter å ha brukt masse tid på den så kaster du den, kjøper deg noe bedre og problemet er løst 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Så du mener at en annen router vil virke bedre dersom den også står på kanal 2, og det er 5 naboer i umiddelbar nærhet som bruker samme kanal? Personlig foretrekker jeg å feilsøke litt før jeg anbefaler å bytte noe, men det er kanskje bare meg? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Er ingnen vits i å feilsøke på en Jensen router! Det er bare å hive den der den hører hjemme - søpla! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Synes TS har feilsøkt nok når han forteller: "restarter både ruter og modem fungerer det trådløse nettet bra en stund (alt fra noen timer til en uke)". Hvis den holder opptil en uke, så er det ikke problem med nabonettverk. Mener å ha hørt liknede historier om Jensen før. Og når det ikke finnes ny FW, så er det beste og/eller eneste løsningen å bytte til noe bedre. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Ser nå at dette er en 6 år gammel routermodell, og er enig i at feilsøkingsperioden bør være kort. Veldig kort. Når det gjelder nettverk som funker en periode (minutter til uker) før de stopper eller går sakte, har jeg sett at noen slår av sin router når de ikke bruker dem. I slike tilfeller, dersom naboen bruker samme kanal som deg, kan det gå fint hos deg når h*n har slått den av, og feile når den slås på. Viktig å sjekke med inSSIDer eller tilsvarende når problemet er tilstede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå