kjekset Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Hei, Har latt meg fascinere av Chromebook, som skal være veldig rask og enkel i bruk. Tenker å bruke den i jobbsammenheng, men har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på før jeg kjøper en. Jeg tar mange skjermbilder og laster de opp på nett. Hvordan fungerer det med skjermbilde, og evt. enkel bilderedigering? Jeg er nødt til å bruke en fast størrelse på alle skjermbilde. Hvordan vil det gå? I dag har jeg en MacBook Pro der jeg tar skjermbilde, og overfører bildet i en fast mal jeg har. Vil prosessen være det samme på en Chromebook? 2GB eller 4GB? Har lest og sett at 2GB er bra nok, men er det for lite? Andre innspill settes veldig stor pris på! Gleder meg til svar Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Alle som har spurt hittil har jeg frarådet å kjøpe chromebook. Det er rett og slett for snevert bruksområde. denne artikkelen summer det opp ganske godt: http://www.zdnet.com/article/why-theres-no-good-reason-to-buy-a-chromebook/ Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Ingen som har ett svar? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Det er veldig enkelt å ta screenshot i Chrome OS, ctrl og vindusknapp(?) tar vanlig screenshot, eller ctrl shift og samme knapp så kan du velge delvis skjermbilde. Blir lagret som png, men litt usikker hva du mener med fast mal, størrelse vil jo variere utifra hva du tar bilde av? Bildebehandling fungerer greit for mitt bruk, du er avhengig av å bruke google sitt redigeringsverktøy, eller andre skybaserte programmer. Adobe photoshop har en versjon av sitt program som foreløpig er i beta for amerikanske studenter. Om du skal velge 2 eller 4 GB minne er veldig avhengig av bruk. feks hvor mange faner skal du ha oppe samtidig? jeg har hatt 6-7 faner oppe og samtidig kjørt en linux variant samtidig med chromeOS og ikke hatt behov for mer enn 2Gig, men sikkert ikke dumt å ha 4. 1 Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Kjøpte en Chromebook, men den falt ikke i smak. Det man kan gjøre på en Chromebook er minimalt, faktisk så minimalt at den blir ubrukelig. Vil tro den er grei til 60+, men for de under vil de innse at det blir bomkjøp. Heldigvis kjøpte jeg den på Lefdal, slik at jeg kunne benytte meg av angreretten og få pengene tilbake. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Du har rett i at den er genial til eldre, skulle jeg kjøpt en laptop til bestefar hadde det blitt chromebook. Toolbar og virusfri, kan resettes på et blunk uten jobb med å sette opp programmer på nytt osv. Det er dog litt feil å si at den ikke kan brukes til noe. Er nok ikke noen arbeidshest til jobbting,nei men det kommer nok mye an på hva du skal bruke den til. Selv er jeg under 35 og har brukt en av de første chromebookene som daily driver i over ett år. Brukt den mye til casting av musikk og film fra sofaen. Tilogmed spilt KSP og andre mer avanserte ting via ubuntu, så føler jeg fikk mye ut av 2900 kr. Du har nok rett til at det ikke er ett system for de som vil produsere noe. Men enkel,billig konsumering er den bra bygd for 1 Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Beklager mitt spørsmål i tråden din, er det nokon som har erfaring med powerpoint eller tilsvarende på ein Chromebook? Er den brukande i presentasjoner? Er det mulig btw? Bruken min er surfing og casting, samt framføra ein og anna presentasjon. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Ikke testa, men google slides er vel programmet som erstatter powerpoint http://www.google.com/slides/about/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå