Gå til innhold

Noen som sykler på byfjellene i Bergen?


ProphetSe7en

Anbefalte innlegg

Leser litt inne på Bergen kommune sin hjemmeside, men blir ikke helt klok på det.

 

Nå vet jeg ikke hva de ulike veiene heter, så jeg lurer på om der finnes noe kart som viser de stedene det er lovlig å sykle.

 

Spesielt interessert i muligheten for å komme opp på fjellet, så gjerne ha en runde her og ned igjen en annen vei. Vil helst unngå å sykle opp og ned nøyaktig samme rute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør opp til Skansen, videre høyresiden av banen oppover til toppstasjonen. Deretter videre innover mot Brushytten, derfra til Blåmanen og ned i en høyresving så kommer du igjen av skogen til høyre for Brushytten. Krever litt teknisk kjøring over store steiner, men mye moro.

 

Evt tar du til venstre ved Brushytten, opp til Rundemanen og ned samme vei eller ned i Isdalen. Da ender du opp nede i Kalfaret.

 

Evt til venstre 200m før Brushytten, utover Sandviksfjellet, ned igjen i Munkebotn, Lønborglien eller Eidsvåg og rundt Eidsvågneset tilbake til byn.

 

Mange god løyper og rundturer, men om noen av veien er blitt forbudt for sykkel nå må det være de siste årene.

Lenke til kommentar

Opp med skansemyren var jeg klar over. Tippetue og fløysvingene er vel ikke tillatt? Synes det er merkelig at det ikke er lov å sykle opp hvor som helst, så kan de heller begrense veiene ned.Ser ikke for meg at det går veldig raskt oppover om en velger tippetue.

 

Opp med skansemyren, videre over Sandviksfjellet og ned munkebotn høres ut som en fin tur. Tror jeg må prøve her når sykkel er på plass og snøen er borte.

 

Kan en sykle hvor som helst når en er kommet opp? Altså, for å komme meg til for eksempel brushytten, kan jeg da ta alle veier på toppen?

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Tippetue er for smal rett og slett.

Oppe på toppen kan jeg ihvertfall ikke huske noen veier med forbud.

Kjekkeste turen er ut til Eidsvåg egentlig. Du får et herlig langstrekk med svak nedover og fin asfalt før du skal ned i Eidsvåg. Drømmestrekning for de som liker høy fart. Litt av grusveien ned fra Sandviksfjellet ligger vel fortsatt i beina mine... det gjelder å tøye svingene godt der. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...