Gå til innhold

[Løst] Mulig å låse opp en telefon en har glemt låsekode til?

Anbefalte innlegg

For 8 måneder siden så ble vesken til min samboer borte. I denne lå selvsagt mobilen hennes.

Vi logget inn på windowsphone og valgte å låse den slik at ingen andre skulle få tilgang til innholdet på telefonen.

Det ble så bestilt ny mobil, men en uke etter den nye mobilen kom så hadde en nabo funnet igjen vesken med alt innhold, og vi fikk dermed igjen den gamle mobilen.

Siden den nye var tatt i bruk ble denne lagt fint i en skuff som reserve mobil, og der har den lagt siden.

Men nå er det plutselig behov for å bruke denne telefonen igjen, men hva kode en la inn er jo umulig å huske.

Så er det noen måte å få liv i denne på igjen? Via nettsiden på samboer sin konto der telefonen ble låst? Ved å kontakte microsoft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Security by obscurity? :thumbdown:

Alternativt kan du vel da skrive at løsningen er å ringe MS..

Om de forteller alle som ringer inn løsningen så ser jeg ikke helt noen grunn til at den skal holde hemmelig ... Samt ironien i at du ikke ønsker fortelle andre det du i utgangspunktet spurte andre om å fortelle deg selv.

Er måten enkel å komme forbi burde den absolutt frem i lyset slik at sikkerheten kan bedres, er det snakk om en normal hard reset, eller gjenopprette, så står det forklart i bruksanvisningen. http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp8/settings-and-personalization/reset-my-phone

Endret av esoteric
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som ringer må jo bekrefte at de er eier av telefonen, om ikke er vel hele poenget borte?

Og ja jeg spurte om hjelp, men jeg spurte ikke etter en metode å omgå sikkerheten på, men om noen hadde en løsning til å gjøre det via "mine sider" på windowsphone.com eller å kontakte Microsoft. Altså, jeg ville ha andres erfaringer på enklest mulig måte å få det gjort på, ikke en fremgangsmåte som er universal på alle stjelte mobiler.

Uansett, nå er problemet løst, og de som skulle finne på å lese denne tråden vil finne ut at det enkleste er å ringe MS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...