Gå til innhold

TV2s prioritering av TV-kampene

Colin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg tror hovedbegrunnelsen er EU-regler som forhindrer PL i å nekte utenlandske leverandører av parabol-TV å sende over hele Europa. De ønsker å prisdiskriminere, altså å ha forskjellige priser i forskjellige markeder. Det kan de gjøre, men da kan de ikke nekte engelske kunder eller puber å ta inn greske TV-kanaler. Om hvert enkelt land bare får sende én kamp blir det dyrt å gjøre det på den måten likevel.

Lenke til kommentar

Konsekvensene av å strupe tilbudet med så enorm etterspørsel er jo at svært mange tyr til streaming uansett.

Jeg personlig meldte meg på en streamingside og betaler brøkdelen av Sumo med bedre kvalitet. Kan ikke si jeg sitter med dårlig samvittighet.

Så spørs det jo hvor lenge den gleden varer.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Det funker sikkert bra og. Tipper det står mange hundretusen utenfor hver stadion i England i kveld.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Det verste er jo at gjøkene i FA tror dette vil gjøre interessen for PL og det å gå på kamp større. Eneste det gjør er å minske den europeiske interessen for PL samt sørge for at flere og flere bruker streamingtjenester og dermed også at pengene ikke går til tv tilbyderne. Dette kommer nok også til å ha en del å si for rettighetsforhandlingene og hvor mye kan få for rettighetene etterhvert som tv tilbyderne ser at de ikke får igjen det de bruker for å kjøpe rettighetene.
Lenke til kommentar

Man kan si hva man vil, men de tjener penger som bare det slik de holder på. Min personlige grense er nådd for hva jeg er villig til å betale for et produkt som blir dårligere og dårligere mtp utvalg av kamper etter hvert som årene går.

Enn så lenge gjør de det ja. TV-tilbyderne ser jo dette i et 3-års perspektiv og byr utifra dette. Når neste runde kommer har nok en god del flere kunder droppet premium kanaler og dårlige online tilbud til fordel for "ulovlig" streaming. Jeg tror ikke denne kurven kommer til å fortsette oppover mer enn maks 2 "tilbudsrunder" til:

_80917618_rise_tvincome.jpg

Edit: Dette er for UK. I tillegg kommer Europa, USA og Asia (flere også, men dette er de største markedene for PL)

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det ikke slik at grunnlaget for denne innføringen er regelen om at de ikke kan vise fotball før et bestemt klokkeslett på TV i England? Og pubene bgynte å ta inn utenlandske tv-kanaler og dermed fikk de engelske tv-kanalene et dårligere utgangspunkt?

Jeg er ikke så engasjert i engelsk politikk, men hvis dette er kjernen i problemet håper jeg virkelig denne utdaterte regelen fjernes.

Lenke til kommentar

Det er vel ting som tyder på at det er skjedd en ganske stor forflytning av abonnenter fra de offisielle tjenestene og over på alternative streamingtjenester? Inntrykket mitt er at folk forlater Tv2 i stor grad og finner et vel så godt produkt på de mange streamingtjenestene som tilbyr Premier League m.fl ? Når selv min far, som i alle år har vært trofast til Premier League pakka på tv har tatt i bruk KODI og alternativ streamingkilde, så vil jeg tro det sitter en del folk der ute som har skjønt det samme. Produktet man får nå er rett og slett for dårlig til prisen og veien til alle kampene, i HD, til en billigere penge, er faktisk ganske kort.

Jeg har også vært trofast betalende Premier League kunde i alle år, men i år koster det mer enn det smaker. Har byttet tjeneste og ser meg ikke tilbake. 

Tv2 taper på dette i første omgang og på lang sikt er håpet at dette kan medføre økte krav fra tv distributørene. Slik det føles nå sitter de som nikkedukker med åpne lommebøker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...