Mr. President™ Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 For at de skal tjene penger på annonser så må jo folk også abonnere på Premium/Sumo Engelsk fotball. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 For at de skal tjene penger på annonser så må jo folk også abonnere på Premium/Sumo Engelsk fotball. Var ikke det som var poenget. Poenget er at TV2 tjener ekstra annonseinntekter jo flere som ser på sendingen. Det er reklame regelmessig både i studioet før kampen starter, i pausen og etter kampen. Dette kommer på toppen av inntektene av det de tjener på kun abonnementene. TV2 tjener med andre ord ikke bare penger på meg og deg som er abonnenter, men også på firmaer som betaler høyest pris for å ha reklamen sin i sendeskjemaet. Et eksempel er Onecall. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 TV2 må nå seriøst revurdere modellen de bruker for å bestemme 16.00 kampen. Ja, jeg skjønner at det laget med flest supportere blir prioritert, men Leicester - Everton er en hel del morsommere enn United - Norwich. United i form kunne jeg skjønt ble prioritert, men slik de spiller nå så kan de umulig trekke mange seere. Chelsea er vel også 10x bedre enn United for nøytrale. 1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Tullekopp. Det handler ikke om underholdningsverdi for nøytrale, men om hvilken kamp som får flest seere. Og når United har verdens største fanskare, så får naturlig nok deres kamper flere seere enn Leicester, selv om de er aldri så gode for tiden. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Er riktig det at Chelsea er morsommere og se på enn United, får jo en solid latterkule. 3 Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Det går ikke på underholdningsverdi. Det er supply and demand, ergo hva som gir penger i kassa ka-ching! Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 TV2 må nå seriøst revurdere modellen de bruker for å bestemme 16.00 kampen. Ja, jeg skjønner at det laget med flest supportere blir prioritert, men Leicester - Everton er en hel del morsommere enn United - Norwich. United i form kunne jeg skjønt ble prioritert, men slik de spiller nå så kan de umulig trekke mange seere. Chelsea er vel også 10x bedre enn United for nøytrale. Du får søke om å få PL tilbake på NRK da vel, der blir det behandlet som et fellesgode fremfor et kapitalistisk verktøy. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Kan gjerne sei det er supply og demand men dei som er litt sånn middels interessert i fotball unngår no unitedkampane. Ja eg har et par slike kompiser. Eg og må innrømme eg ser desse kampane sjeldnare. Ein heilt anna ting angåande underholdningsverdi. Kan ikkje dommarane berre slå grisehardt ned på uthaling av tid? Her sitter det 40k pluss på tribunen, og x antall som ser på tv. At en eller anna keeperklovn eller speler skal bruke over 1 min på 5-meter eller frispark gjer meg rasande. Få gult kort umiddelbart. Slutt med faenskapet. At Mignolet blei avblåst i EL for å ruge på ball er også noke som bør skje langt langt langt oftare. Og dette gjelder alle lag, inkludert mitt eige. Edit: merk at eg er enig i at unitedkamp nok får fleire sjåarar enn Leicester, men så var det denne underholdningen då. ^^ Endret 15. desember 2015 av Whiteshit Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Tullekopp. Det handler ikke om underholdningsverdi for nøytrale, men om hvilken kamp som får flest seere. Og når United har verdens største fanskare, så får naturlig nok deres kamper flere seere enn Leicester, selv om de er aldri så gode for tiden. Men da får dere betale mer for PL-satsingen til TV2 også da? Vil anta at United-supporterne også betaler minst av supporterne. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Nå antar jeg, men jeg er bra sikker på at det er flere Liverpool og Manchester United fans i Norge enn Chelsea, Arsenal, City, Tottenham, Newcastle, Leicester, Sunderland, Everton, West Ham etc...... tilsammen! Da er det kanskje forståelig at TV2 er nødt til å prioritere sine viktigste kundegrupper og derfor overser minoriteten. Det handler om penger og derfor er det slik det er. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Rart at de ikke får til å lage en pakke som gjør at du får sett alle kampene til laget "ditt". Det burde ikke være så vanskelig å få til... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Rart at de ikke får til å lage en pakke som gjør at du får sett alle kampene til laget "ditt". Det burde ikke være så vanskelig å få til... Det er ikke så mye TV2 får gjort med det. De må forholde seg til den dumme regelen om maks én kamp kl. 16. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Nå antar jeg, men jeg er bra sikker på at det er flere Liverpool og Manchester United fans i Norge enn Chelsea, Arsenal, City, Tottenham, Newcastle, Leicester, Sunderland, Everton, West Ham etc...... tilsammen! Da er det kanskje forståelig at TV2 er nødt til å prioritere sine viktigste kundegrupper og derfor overser minoriteten. Det handler om penger og derfor er det slik det er. Selvfølgelig er det flere United supportere i Norge enn av noen andre lag. Ikke så rart når klubben har hatt medgang i 20 år. Selvfølgelig er det Business, men om andre lag blir prioritert bort hver lørdag de spiller samtidig med United er det jo lite vits å betale for pakken. Da ender det med at kun de interesserte betaler for kampen. Om jeg kunne betalt for alle kamper (- 16.00 kampen) så hadde jeg heller gjort det enn slik det er nå. Poenget er at jeg betaler nesten 400kr i mnd for å se fotball. Det er nesten 100 kr Chelsea-kampen, mer også når kampen ikke vises. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Men da får dere betale mer for PL-satsingen til TV2 også da? Hvorfor skulle TV2 prisdiskriminere, og belaste den største kundegruppen sin ekstra? Nå går det ofte tre TV-kamper lørdag, to eller tre på søndag og kanskje en på mandag. Det dekker vel mesteparten av behovet for alle. Leicester-Everton blir liksom et litt ignorert argument i denne sammenhengen. Endret 15. desember 2015 av Amoralsk Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Hvilke andre lag er det som blir prioritert bort hver lørdag? Bare smålag som ikke har noen fanbase i Norge. De 3 store i Norge er United, Liverpool og Arsenal. Det er ganske sjeldent at noen av dem blir prioritert bort. Chelsea som er nummer 4 blir heller ikke prioritert bort så veldig ofte. Da flyttes heller kampen til et annet tidspunkt. Og det argumentet om at de burde vise United enda mindre fordi spillestilen er kjedelig og folk foretrekker å se på lag som ikke har noen som helst fanbase i Norge kjøper jeg ikke. Jeg er jævla sikker på at veldig mange av andre lags fans sitter klistret fast foran skjermen fordi de har store forhåpninger om poengtap. Jeg tror f.eks. ikke at det er underholdningsverdien som legges til vekt for om Liverpool-fansen velger å se på United-kamper. Mange som har sagt sitt om hvor kjedelig United vs Chelsea kommer til å bli, men kommer det til å stoppe dem fra å følge med? Jeg tviler. Arsenal skal jo spille på samme tidspunkt og begge kampene blir TV-sendt. Endret 15. desember 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Tullekopp. Det handler ikke om underholdningsverdi for nøytrale, men om hvilken kamp som får flest seere. Og når United har verdens største fanskare, så får naturlig nok deres kamper flere seere enn Leicester, selv om de er aldri så gode for tiden. Men da får dere betale mer for PL-satsingen til TV2 også da? Vil anta at United-supporterne også betaler minst av supporterne. Hva betyr det? Vi United-supportere har ikke noen spesialpriser. Jeg betaler akkurat like mye som hvem som helst andre. Ja, jeg får sett en del flere kamper av mitt favorittlag enn andre lag, men slik blir det når det laget også genererer mest inntekter. I tillegg er systemet slik at du ikke betaler per lag, men for hele pakken som har et visst antall kamper per sesong. Da er det irrelevant om du bare ønsker å se på spesifikke kamper. De trenger ikke å forholde seg til noe annet enn hvilke lag som har flest visninger. Jo færre visninger, jo færre prioriteringer. Man trenger ikke å være rakettforsker for at det skal gi mening. Kune systemet vært bedre? Ja, men da får du heller klage på det, for med et prioriteringssystem for 16-kampene så gir det mening at enkelte lag blir prioritert mer enn andre. Endret 15. desember 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Nå ljuger du. Utifra hva du har skrevet i andre tråder betaler du 0 kr ettersom du bruker sumo buggen. Så du har vel strengt tatt ingenting du skulle ha sagt, med mindre du faktisk har begynt å betale da. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 "Sumo-buggen" var ikke noe annet enn 1. første måned gratis for studenter som bare var begrenset til per bankkort (mao kunne man gjøre det flere ganger med andre kort). Men dette tilbudet ble fjernet før sesongen (med andre ord, DU TAR FEIL) og det var heller ikke noe som var begrenset til meg eller noen andre United-supportere. Så i realiteten er argumentet ditt invalid. Men det ser ikke ut til at du har forstått at dette egentlig ikke handler om enkeltpersoner. Med mindre du har tenkt å inngå avtale med TV 2 der du slenger på litt ekstra penger hver måned slik at det blir mer lønnsomt for dem å prioritere f.eks. Chelsea så er det fortsatt mer lønnsomt å prioritere lagene med størst fanbase. Tro det eller ei, men vi lever i en kapitalistisk verden der fotball er et produkt som selges. Da er det helt naturlig at de største lagene også får flest tv-sendte kamper. Du har vel strengt tatt ingenting å si. Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Ntv.mxNår Sumoen min går ut skal jeg begynne å bruke linken over. Da får jeg tilgang til alle kampene kl 14 i PL, samt EL og CL.Sumo og tv2 forøvrig kan dra til **** deres kundeservice er den værste. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hele grunnlaget for at de begynte å sette begrensninger på lørdagskampene var en hevn mot rettsaken de tapte. Så problemet ligger hos FA som har kommet opp med dette idiotiske mottrekket, og vreden bør rettes mest mot de. Så kan man jo godt forstå at visse lag blir prioritert, men faktum er også at Tv2 er avhengig av alle lags sine fans for å få regnestykket til å gå opp, så det er en balansegang for de å ikke prioritere de to største lagene for mye heller. Prisen på PL pakka stiger fra år til år, og til slutt vil kun United og liverpool fansen føle de får valuta igjen for pengene, og Tv2 vil da tape på det i det lange løp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå