Gå til innhold

Export av devices fra hs2 til hs3 (RFXcom)

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med dette.

Har installert RFXtrx433 i henhold til manualen. Har brukt samme port som i hs2 og huket av for samme protokoller jeg brukte i hs2.

Når det gjelder export av devicene fra hs2 til hs3 fulgte jeg manualen. Har fått alle devicene over til hs3, disse kan jeg nå de under devicelisten i hs3...men, problemet er at ingen av de virker:(

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksprimenter med å bytte port.

Kikk også på LED'ene på RFXtrx når du sender

Har litt vanskelig for å forstå at porten skal være feil. Hspro og hs3 blir kjørt på samme maskin og på hs2 fungerer det utmerket. Har heller ikke flyttet usb-porten til RFXtrx433 heller.

Ser at input devicene(f.eks temp.følere) har housecode # 1 og oppover på hs2, mens på hs3 er de I 1 og oppover (s for securety).

Men, de har samme nummer på house codene. etter exporten fra hs2 til hs3.

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg begynner å få liv i noen av utstyret:)

Men, ser at f.eks noen av temp.følerene kommer opp med en av/på funksjon..d.v.s at en tempføler kommer opp med en som viser temp. , en som viser batteri verdi, og en som man kan slå av/på og av/på for grupper.

Alle dørsensorene virker fremdeles ikke(nexa door sensor), etter prosedyren med export fra hs2 til hs3 har de også sluttet å virke i hs2?..merkelig.

Lenke til kommentar

Har fått dørsensorene til å virke også. Feilen var den enkle grunn av at batteriene var dårlige. Ganske utrolig at 6 dørsensorer går tom for strøm i løpet av 1-2 dager. De er riktignok kjøpt på samme dag, så de kommer nok fra samme bach...men ganske utrolig :eek:

Men de kommer også opp med on/off knapper....

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...