*F* Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Anti-Earth Hour 2015 Hei. Jeg er sikkert ikke alene om å ha sittet alene å brukt litt ekstra strøm denne timen litt i protest mot selve arrangementet. Dette er hva wikipedia sier om saken: "Earth Hour er en verdensomspennende symbolsk markering der folk over hele verden blir oppfordret til å slukke lyset en time for klimaet. Det er naturvernorganisasjonen WWF (World Wide Fund for Nature) som står bak kampanjen, som ble avholdt for første gang i Australia. Den symbolske markeringen har som formål å øke bevisstheten rundt klimaproblematikken ved å få privatpersoner, virksomheter, myndigheter og organisasjoner til å slå av elektrisk lys i én time." http://no.wikipedia.org/wiki/Earth_Hour Dette er hva jeg sier om saken: Earth Hour er en time hvor folk reduserer sin egen levestandard for å tilfredsstille sin egen samvittighet slik at dem spiller å faktisk gjøre noe med problemet. Man kan vel også spør seg hvorvidt det har noen hensikt å droppe dusjen kl 21 for så å heller dusje kl 22. Så, jeg inviterer dere herved til å delta på min Anti-Earth Hour 2015 den 28. mars kl 20.30–21.30 Målet er å bruke mest mulig strøm på dette tidspunktet for å ødelegge statistikken i mest mulig grad og vise vår avsky mot denne liksom-miljøbeviste tradisjonen. Hvem er med meg? mvh Meg 2 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Dette finnes allerede, og heter Life Hour. Der vi feirer menneskenes fremskritt i verden, og alt vi har fått til. Vi slår på alle lys vi kan finne den timen Earth Hour foregår. 1 Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Er det ikke veldig mye enklere å bare overse heile opplegget, og leve sitt eget liv akkurat som vanlig med eller uten Earth Hour ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 jo, men jeg er ikke nøytal, jeg er motstander av opplegget Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 jo, men jeg er ikke nøytal, jeg er motstander av opplegget Hvorfor det ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Nei si det, hva er galt i å ha meninger om noe Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Jeg er også motstander av Earth Hour. Noe forbanna fjas hele greia. Nesten så mitt syn på det tipper over mot intenst hat! Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Haha, kan bli litt gøy. Kan se om jeg blir med. Isåfall setter jeg opp noe utelys (juletrelys for ute) Så man legger merke til det om hagen osv lyser :b Endret 7. februar 2015 av Chocolate-Monster 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Tror jeg aldri har brydd meg om earth hour. Har i alle fall aldri skrudd av lys engang selv om hele nabolaget gjør det, så jeg bare fortsetter som normalt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Alt som kan gi mennesker ufortjent god samvittighet er en uting. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Earth Hour er vel mest en slags symbolsk handling. Det har jo ingen ordentlig verdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå