Nordmann3 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 lagde mitt eget forum på grendelhost, men på grunn av et ddos angrep mot deres servere er ikke den tilgjengelig lenger på 6 timer. Jeg bruker phpbb sin forumkoder og vil bruke wamp til å hoste forumet. Dette er kun til en test. Wamp har databaser som phpbb trenger, men finner ikke navnet jeg skal skrive inn på database navn, brukernavn og host Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det skal ligge på serveren du bruker. Laget ikke du databasen etc. Er den tom, kan du slette den og legge inn alt på nytt. Har du en SQL dump, kan du fortsatt benytte 2 og importere koden til den nye databasen du selv lager med navn, bruker og passord. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det skal ligge på serveren du bruker. Laget ikke du databasen etc. Jeg vil jo gjette at svaret er nei, ellers hadde han visst hva brukernavn og passord var ... så det må bli punkt 0. på lista. Det går vel an å bruke root som brukernavn og blankt passord, men det er jo å be om enda værre trøbbel enn DoS... Anbefaler TS å lese et par korte MySQL-tutorials. Tipper wamp også har dokumentasjon som dekker dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Det burde være unødvendig. At serveren har vært utsatt for et angrep betyr vel ikke at den er utilgjengelig nå etter 6 timer. Dette viser hvor viktig det er å ta regelmessige SQL dump av databasen. Det er gjort med noen museklikk. Endret 1. februar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det kan være mange gode grunner til å sette opp et lokalt testmiljø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ja og det er gjort på noen minutter. Lenke til kommentar
pedero Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 1. du burde åpne MySQL konsollen igjennom wamp. 2. Logg inn med root som brukernavn, siden du ikke har satt opp noe passord skal du ikke skrive opp noe passord (Bruk passordet du satte opp i setupen hvis du satte ett da). 3. skift passordet på root igjennom konsollen.(Trenger ikke hvis du satte opp passordet i setupen til wamp). 4. skriv create database <ditt database navn>; for å lage databasen. Du kan bruke PHPMyAdmin istedenfor konsollen i seg 1-4 hvis du vil det, phpmyadmin ligger på localhost/phpmyadmin 5. Skriv inn: Database server hostname: localhost Database port : 3306 Database name : det du kalte databasen din username : root (siden det er en test går det greit å bruke root-brukeren) password : passordet du satte prefix : la det stå som det er Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå