Gå til innhold

Ny "lydløs" harddisk

Kosmo

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en ny ny hardisk som er veldig stillegående, og etter å ha sett litt rundt, virker det som om at Seagate har noen av de stilleste hardiskene.

(Hardisktypen er 7200 rpm ide harddisk på mellom 60-80 gig).

Er det noen som kan anbefale hvilken harddisk jeg bør satse på?

Har selv en WD 120 GB 8mb cache harddisk som jeg ikke er fornøyd med, den bråker ganske mye, hele 39 dB, noe jeg ikke sjekket da jeg kjøpte den for halvt år siden. :grine:

Så altså en ny WD kommer ikke på tale ;)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk silentpcreview.com for test av stille disker.

Det er noe også noe subjektivt hva som er stille og ikke. Jeg reagerer f.eks på idle-noise (den konstante hvininga å lenge disken er på) som den gamle WD 120 gigen min hadde, men det gjør meg ikke så mye at jeg kan høre disken arbeide når den faktisk skal gjøre noe så jeg trives godt med de maxtor diskene jeg puttet inn. Samsung diskene har en noe høyere idle-noise enn seagate, men er stillere når den leser/skriver.

Lenke til kommentar
De stille Seagate diskene var BC IV og V, og de selges ikke lenger.

7200.7 er ikke stille.

seagate barracuda 7200.7 er veldig stille i mine øyne hvertfall. Lest noen tester om det som konkluderer med det samme og. 7200.7 diskene er laget for å ta opp kampen ytelses messig mot WD og bygge videre på seagate's spesialitet: low noise.

Lenke til kommentar
De stille Seagate diskene var BC IV og V, og de selges ikke lenger.

7200.7 er ikke stille.

seagate barracuda 7200.7 er veldig stille i mine øyne hvertfall. Lest noen tester om det som konkluderer med det samme og. 7200.7 diskene er laget for å ta opp kampen ytelses messig mot WD og bygge videre på seagate's spesialitet: low noise.

Jeg kjøpte to som jeg har returnert, og 100% av feedbacken fra forumet er at den lager hylelyder/skrapelyder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...