Kosmo Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har tenkt å kjøpe en ny ny hardisk som er veldig stillegående, og etter å ha sett litt rundt, virker det som om at Seagate har noen av de stilleste hardiskene. (Hardisktypen er 7200 rpm ide harddisk på mellom 60-80 gig). Er det noen som kan anbefale hvilken harddisk jeg bør satse på? Har selv en WD 120 GB 8mb cache harddisk som jeg ikke er fornøyd med, den bråker ganske mye, hele 39 dB, noe jeg ikke sjekket da jeg kjøpte den for halvt år siden. :grine: Så altså en ny WD kommer ikke på tale På forhånd takk! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 seagate er kjent for å være stille, men sjekk samsung disker med noisecontrol tror de er ok men er seriøst ikke sikker (bare sett på et par på 40gb) btw: sjekk seagatetesten på HW.no i dag Lenke til kommentar
Bestemor Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har en Samsung-disk som heter Spinpoint P80 (120GB). Den er ikke mulig å høre i forhold til resten av systemet, og om du legger øret inntill når den jobber kommer bare en liten hvisking *grin* Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 er det noen nye tester av hd-er som sier hvilken hd som er den mest lydløse Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Sjekk silentpcreview.com for test av stille disker. Det er noe også noe subjektivt hva som er stille og ikke. Jeg reagerer f.eks på idle-noise (den konstante hvininga å lenge disken er på) som den gamle WD 120 gigen min hadde, men det gjør meg ikke så mye at jeg kan høre disken arbeide når den faktisk skal gjøre noe så jeg trives godt med de maxtor diskene jeg puttet inn. Samsung diskene har en noe høyere idle-noise enn seagate, men er stillere når den leser/skriver. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 De stille Seagate diskene var BC IV og V, og de selges ikke lenger. 7200.7 er ikke stille. Jeg prøvde en Hitachi 7k250 disk i går, og den var en veldig positiv overaskelse. Flaks at det ligger en 160GB på posten til meg da. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg prøvde en Hitachi 7k250 disk i går, og den var en veldig positiv overaskelse. Flaks at det ligger en 160GB på posten til meg da. Er det noen som selger de nye Hitachi/IBM-diskene i Norge ennå da? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg hadde en Seagate Barracuda IV en gang i tida, var veldig fornøyd med den! Vanvittig stillegående var den også Lenke til kommentar
hogamaster Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 De stille Seagate diskene var BC IV og V, og de selges ikke lenger. 7200.7 er ikke stille. seagate barracuda 7200.7 er veldig stille i mine øyne hvertfall. Lest noen tester om det som konkluderer med det samme og. 7200.7 diskene er laget for å ta opp kampen ytelses messig mot WD og bygge videre på seagate's spesialitet: low noise. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php "Select test to sort -> idle noise" Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg prøvde en Hitachi 7k250 disk i går, og den var en veldig positiv overaskelse. Flaks at det ligger en 160GB på posten til meg da. Er det noen som selger de nye Hitachi/IBM-diskene i Norge ennå da? psdata Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 De stille Seagate diskene var BC IV og V, og de selges ikke lenger. 7200.7 er ikke stille. seagate barracuda 7200.7 er veldig stille i mine øyne hvertfall. Lest noen tester om det som konkluderer med det samme og. 7200.7 diskene er laget for å ta opp kampen ytelses messig mot WD og bygge videre på seagate's spesialitet: low noise. Jeg kjøpte to som jeg har returnert, og 100% av feedbacken fra forumet er at den lager hylelyder/skrapelyder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå