ozone Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg liker å ha ledning-handsfree (de hvite medfølgende øreproppene) tilkoblet min iPhone 6 når den ligger 'idle' på kontorpulten. Det gjør det lettere å svare samtalen raskt og snakke lenge med begge hender fri. Det er bare ett problem: Varsel-lyden for tekstmeldinger kommer ikke ut av høyttaleren på telefonen når de er plugget inn! Ringelyden er det ingen problem med, den kommer både i høyttaleren og øreproppene når det ringer. Dette har ført til at jeg går glipp av mange tekstmeldinger når de kommer, og jeg ser dem først etter lang tid. Jeg kan jo ikke sitte med proppene i øret hele tiden bare for å få med meg når det kommer sms, så jeg har heller valgt til å trekke ut jack'en når jeg er ferdig med en samtale, og plugge den inn igjen når det ringer! Utrolig tungvindt! Og dette kun fordi sms-lyden ikke kan høres når handsfree'en er plugget inn, men ikke plassert i ørene Andre som har det slik? Eller bare meg... Any fix? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det er sånn apple har designet det og featuren gjelder kun anrop. De fleste klager på at speaker "ikke" blir mutet for anropsvarsling når hodesett er tilkoplet. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Takk! Jeg ser at det også kan være folk på tur som ikke vil at ringelyden skal høres i høyttaleren, bare i øret ja... Derfor burde det vært to valg for alle lyd-varsler; 'When headphone present': Only headphone' eller 'Headphone and speaker' Siden jeg går ut fra at Apple leser diskusjon.no, er jeg sikker på at i neste iOS oppdatering kommer dette! 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Skulle vært slik at har mn på lydløs, kommer lyden i ørepropper og når man har på lyd, kommer det i begge. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Vel. På alle ulike telefoner jeg har eid opp i gjennom åra kopler headsett ut ekstern høyttaler og personlig mener jeg det er slik det skal fungere - for all lyd. Endret 1. februar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Har strengt tatt aldri vært borti en telefon som ikke kobler ut høytalern når headsettet er plugget inn. Kanskje en ekstra app kan gjøre det ellernoe. Eller så får du ha meldingslyden på max så du hører den i headsettet når det ligger på pulten. Endret 1. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Skulle vært slik at har mn på lydløs, kommer lyden i ørepropper og når man har på lyd, kommer det i begge. Ja så enkelt kan det gjøres! Da kan man velge selv Dette med at 'selvfølgelig skal lyden vekk fra høyttaler når man plugger inn hodetelefoner' er jo helt greit det, når det er musikken eller filmlyden vi snakker om! Men når det ringer eller får melding vil jo man gjerne bli gjort oppmerksom på det, selv om hodetelefonene tilfeldigvis skulle være plugget inn der borte på stuebordet! Hvis ikke man vil det, så er det jo bare å slå ned lydløsbryteren Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Kanskje det funker om du i instillinger - varslinger -meldinger - varslingslyd Bytte fra varslingslyd til en ringetone. Endret 1. februar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå