MartinF Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2015 Har dei planglagt større øyer på spele? Altså meine ikkje sånne store øye du kan gå rondt og utforske i flere tima, men vertfall litt større enn dei som er no Har hørt at de har planer om det, ja, men problemet er at med større øyer får du langt flere ressurser og det kan gjøre spille enklere enn det er. Men håper selv på noe som er litt større. Lenke til kommentar
annonaki Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Det overrasker meg hvordan folk aldri forstår hva "alpha" og "early access" betyr... Du skal ikke kunne ha forventninger til spillopplevelsen så tidlig i utviklingsfasen. Det er da du kan følge med på hvordan spillet tar form og gi tilbakemeldinger (hvis utvikleren har vett til å ta imot). Det som overakser meg er hvordan folk ikke tåler at det diskuteres negative ting om spill som er i alpha/early access. Hvorfor er ikke det "lov" egentlig? Det er jo faktisk hel sykt når man tenker over det. Lever man i Nord-Korea? Joda, man kan selvsagt ikke forvente ett fullverdig spill når det lanseres i early access, og man må forvente masse bugs. Men det må likevel være lov å diskutere/nevne mangel på innhold, eller diskutere/nevne bugs i gjeldende utgave av alphaen. Men det virker som om dette bare er min mening. Det har jo blitt en tradisjon at internett angriper de som nevner noe de synes er negativt i ett spill som fortsatt er i alpha. Synd igrunn, for det er noe som er med på å drepe en god diskusjon like mye som usaklige personagrep og trolling. Endret 6. februar 2015 av annonaki Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Før betalte spillselskaper folk for å være betatestere. Nå er det vi som betaler dem for å være betatestere. Lenke til kommentar
annonaki Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Før betalte spillselskaper folk for å være betatestere. Nå er det vi som betaler dem for å være betatestere. Men det er vel igrunn en bedre deal for oss? Istedet for at noen få fikk betalt, så får nå alle som vil sluttproduktet til en redusert pris. I tillegg har alle muligheten til å få spilt spillet mye tidligere enn før, selv om det er en uferdig versjon det er snakk om. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2015 Ønsker meg definitivt større flåter med mulighet for å lagre ting på, slik at man kan få med seg litt mer på hver tur. Jeg startet ny save nylig, men nå klarer jeg faen ikke finne kompass. Men finner mye annet snedig, men må drive å lagre det på tre-fire andre øyer... Lenke til kommentar
Dangerc1 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Kjøpte dette spillet forleden, må si at jeg er virkelig imponert. Lenge siden et spill har engasjert meg i så stor grad og i og med at dette er Alpha så er det impornerende. Det jeg kunne tanke meg i dette spillet her er mer utfordrende sjøgang altså større bølger og havstrømmer p å havet mellom øyene som kan skape tufordringer når man drar fra øy til øy. Slik det er nå så svømmer jeg raskt over fra øy til øy uten noen særlige problemer (har svømmeføtter). Det hadde også vært hensiktsmessig og gjøre karakteren "sliten" når man f eks svømte eller padlet over lange avtander slik at det ble litt mer utfordrene ved at haier kunne ta deg igjen og lage litt "liv og røre" :-P Lenke til kommentar
probin Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) er det noen her som vet åssen jeg "skrur av" muslaggen i spillet?.. har stabilt 90 FPS, og det er fortsatt muslagg.. virker litt som musakselerasjon, men har skrudd av det i options :O.. helt jævlig å styre edit: ah.. restartet spillet og det forsvant Endret 10. februar 2015 av probin Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Man forventer uansett endel når det koster 100 kroner å delta Men jeg syns hele dette early access alpha greiene er noe tull egentlig. Når man betaler 100kr for et spill i som er i Early Accsess så kan man ikke forvente all verdens. Early Accsess er jo ikke Alpha en gang, så at det er bugs, glitches osv må man bare forvente. Mange spill ville ikke sett dagens lys om det ikke var for Early Accsess, så jeg synes det er en fin ting så lenge devs holder det de lover. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2015 Spillet er nå oppdatert til v0.02. Det skal ikke være nødvendig å starte spillet på nytt, men det anbefales at du gjør det om du kommer over noen bugsChangelog: Bug FixesKey Bindings – Removed secondary key bindings which was interfering with AZERTY keyboard users.Menus – Fixed Audio Settings volume not applying when changed in-game.Menus – Fixed Mouse Sensitivity settings not applying when changed in-game.Menus – Fixed Input Menu’s scroll window position.Inventory – Adjusted force when dropping items.Intro – Disabled dropping functionality for tutorial items to avoid confusion.Crafting – Fixed a bug where splitting an object with the dragging mechanic could stall the crafting system.Crafting – Fixed the possibility of saving mid-craft/build and reloading with the ghost item stuck on-screen.Cooking – Fixed cookable item’s display name “Cooking” status spamming on every reload. Note: any previously saved cookables will still display as “Cooked Cooked Cooked", etc.Divers Slate - Fixed the Divers Slate holding position.Coconuts – Adjusted the coconut spawn amount.Coconuts – Coconuts viewing distance increased.Coconuts – Fixed a bug where you couldn't crack a coconut on another island.Fire Spit – Fixed a bug where if your inventory was full when picking something off the spit and then you made room and tried again, the item would not remove from the spit.Bed – Is now a normal craftable item. You can now drag it around into your home.Raft Motor – Fixed raft motor rotating further down with each reload.Raft Motor – Fixed various bugs with durability and speed.Raft Motor – Now has a fuel gauge.Airtank – Fixed infinite Airtank.Various – Fixed various item display names (goggles, flippers, martini, etc).Various – Fixed flying with dragging objects.Shadows– Fixed all construction objects that weren't displaying shadows.Harvestable Plants – Adjusted regrowth time.Bucket – Adjusted tipping angle, cooking time and fixed various cooking bugs.Lantern – Fixed a lighting bug with the lantern’s LOD and lighting masks.Watch – Minor rendering optimization and moved closer for easier reading.Land Sharks and Land Whales – Fixed.Sharks – Adjusted spawn amount.Sharks – Improved AI. Different shark species will flee from more dominant species. More aggressive in general.Sharks – Improved AI. Adjusted curiosity; Sharks tracking velocity increased. More aggressive stalking behavior.Sharks – Improved AI. Species are now more dependent on height, i.e: Great Whites will lurk below, Tiger sharks will roam on the surface.Sharks – Fixed a large bug with the sharks biomes.Sharks – More intense and aggressive attacking player animations,.Crabs – Adjusted the crab population amount.Crabs – Adjusted crab calories vs. coconut calories.Crabs – Adjusted cooking time.Fish – Fixed incorrect starting biomes. Fish species should now be correct for the current biome.Fish – Improvements and fixed a large bug with the fish system’s bounds checking.Audio – Higher bitrate rain sound.Audio – Adjusted Paddle sound.Audio – New drowning sound clip.Loot – Fixed duplicate loot items.Shipwrecks – Boat of doom no longer spawns on the shore.New ContentMenus – You can now choose to display temperature in Celsius or Fahrenheit.Temperature System – Stranded Deep now has a completely new temperature system running in the background. It’s based off real world values for the Pacific region. It takes the time, day, month, year and humidity into account when calculating the current temperature and apparent temperature (how hot it feels). The ocean temperature falls off with depth based on real-world values that have been scaled to the game world. This system is still fairly fresh and will be incorporated more fully with your statistics in a future update (taking into account your exertion, whether you’re in shade, wet, etc).Inventory – The inventory now displays the property of the first item in a slots stack, i.e: health, durability, servings, etc. (Please note there’s a lot of different attributes for items so it’s possible some might not prioritize the right attribute).Turtle – New creature!Sting Ray – New creature!Blacktip Reef Shark – New creature!Lion Fish – New creature!Fish – New creature! Clown Trigger Fish.Shipwrecks – New shipwrecks! Plane and ship bow.Door – New buildable item! You can now construct a door for your home, similar to a wall.Cloth – New item! You can now find cloth. This item is very much a placeholder and will be generally improved and integrated into more crafting combinations in the future.Crude Bandage – New item! You can now craft a Crude Bandage. Lenke til kommentar
annonaki Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Artig med temperatur og nye dyr. Også kjekt at man kan få satt senga inn i huset, og også fint å få på plass en dør. Ellers ikke alt for mye spennende sånn egentlig, men definitivt en stor og god update. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Devs er nødt til å tone ned haiene noen hakk. Det er vanvittig urealistisk at så fort du setter en fot ut i vannet, så har du to haier på deg, som ikke forsvinner før du har drept dem... Uansett, ble strandet på en båt i ett og et halv døgn, og fant heldigvis en machete i et skap: 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg syntes det var litt merkelig at jeg hadde 4-5 tigerhaier rundt meg umiddelbart i starten av spillet, ja. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Det som overakser meg er hvordan folk ikke tåler at det diskuteres negative ting om spill som er i alpha/early access. Hvorfor er ikke det "lov" egentlig? Det er jo faktisk hel sykt når man tenker over det. Lever man i Nord-Korea? Joda, man kan selvsagt ikke forvente ett fullverdig spill når det lanseres i early access, og man må forvente masse bugs. Men det må likevel være lov å diskutere/nevne mangel på innhold, eller diskutere/nevne bugs i gjeldende utgave av alphaen. Men det virker som om dette bare er min mening. Det har jo blitt en tradisjon at internett angriper de som nevner noe de synes er negativt i ett spill som fortsatt er i alpha. Synd igrunn, for det er noe som er med på å drepe en god diskusjon like mye som usaklige personagrep og trolling. Nei, fordi når et spill er i en såpass tidlig fase så er det veldig lite innhold, og det er veldig annerledes fra hvordan det vil komme til å bli. Både på innsiden og utsiden. Dessuten har du totalt misforstått om du trodde det var "diskutere negative ting med spillet" jeg var imot, jeg referer til kommentarene fra folk der de rett og slett klager på ting som ikke er bra med "spillet". Jeg er veldig for kontruktive tilbakemeldinger og generelt sett diskusjon rundt slike konsepter. Det er derfor jeg liker konseptet "early access". Vi er vel egentlig enige, å diskutere hva som kan forbedres gjør ingenting. Men det er mange som har helt feil holdning til dette og forventer at et spill i alpha skal kunne dømmes som et fullverdig spill. Man kan ikke forvente særlig mye i starten annet en et rammeverk av konseptet. Lenke til kommentar
annonaki Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Det som overakser meg er hvordan folk ikke tåler at det diskuteres negative ting om spill som er i alpha/early access. Hvorfor er ikke det "lov" egentlig? Det er jo faktisk hel sykt når man tenker over det. Lever man i Nord-Korea? Joda, man kan selvsagt ikke forvente ett fullverdig spill når det lanseres i early access, og man må forvente masse bugs. Men det må likevel være lov å diskutere/nevne mangel på innhold, eller diskutere/nevne bugs i gjeldende utgave av alphaen. Men det virker som om dette bare er min mening. Det har jo blitt en tradisjon at internett angriper de som nevner noe de synes er negativt i ett spill som fortsatt er i alpha. Synd igrunn, for det er noe som er med på å drepe en god diskusjon like mye som usaklige personagrep og trolling. Nei, fordi når et spill er i en såpass tidlig fase så er det veldig lite innhold, og det er veldig annerledes fra hvordan det vil komme til å bli. Både på innsiden og utsiden. Dessuten har du totalt misforstått om du trodde det var "diskutere negative ting med spillet" jeg var imot, jeg referer til kommentarene fra folk der de rett og slett klager på ting som ikke er bra med "spillet". Jeg er veldig for kontruktive tilbakemeldinger og generelt sett diskusjon rundt slike konsepter. Det er derfor jeg liker konseptet "early access". Vi er vel egentlig enige, å diskutere hva som kan forbedres gjør ingenting. Men det er mange som har helt feil holdning til dette og forventer at et spill i alpha skal kunne dømmes som et fullverdig spill. Man kan ikke forvente særlig mye i starten annet en et rammeverk av konseptet. Isåfall må jeg si du legger lista rimelig lavt i forhold til hva du kategoriserer som klaging. Det å si at spillet er ufattelig kjedelig og at det er veldig lite å gjøre i versjon 0.1 er vel mer en faktaopplysning enn klaging iallefall. Faktisk er det en relevant, konstruktiv og nyttig opplysning for de som eventuelt lurer på å kjøpe seg inn i 0.1 og som lurer på hvordan spillet er i nåværende utgave. Nå er det ikke automatisk slik at alle early access spill er kjedelige og har lite innhold på 0.1, så dette er nok noe folk er interesseritt i å vite.. At spillet blir knallbra ved lansering om x antall måneder/år har nødvendigvis ikke så stor betydning akkurat i dag. Så det du kaller klaging er i min bok faktisk nyttige opplysninger, og har ingenting med å forstå konseptet early access eller ikke. Det å nevne ting man synes er negativt uten å komme med forslag til forbedringer er ikke nødvendigvis en klage, men kan like gjerne være ment som en opplysning for andre. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Så denne på Reddit. Dette er akkurat hvordan det føles å spille Stranded Deep nå om dagen: 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Hvorfor er det sånn at når jeg er på en rigg\plattform og skal ned på flåten etter å ha renska, så er flyttet noen meter vekk, og blir alltid bevoktet av et par haier?Går det an å feste den på noen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå