Gå til innhold

Stranded Deep diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

stranded_deep_site.png

Har du drømt om en "Cast Away"-simulator, eller har du lurt på hvordan det er å være alene på en øy midt ute på havet? Da er Stranded Deep spillet for deg. Spillets Alpha ble lansert som early access på Steam den 23. januar 2015, så her snakker vi overhodet ikke et spill som er ferdig og good to go, men det virker lovende!

I Stranded Deep spiller du en karakter ombord i en privatjet som styrter i havet, og du er eneste overlevende etter ulykken. Ved hjelp av en nødflåte er du nødt til å ta deg i land på en av øyene i nærheten og forsøke å overleve på best mulig måte.

Linker:

LQdxufJ.png

cRljpzU.png

Kjør diskusjon! Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare spilt i to timer så langt på versjon 0.01, men har noen få små gripes:

- Havet må sies å spille en hovedrolle, men det er helt dødt. Bølger, tropiske stormer osv. mangler og det gjør havet veldig kjedelig i lengden.

- Alt for mange haier. Haiene bør være noe som dukker opp på minst ventede steder og som kan skape frykt. Nå er det konstant to-tre stykk som svømmer rundt alle øyene.

- Man kan ikke putte sengen man har craftet i en hytte. Da er litt av poenget med hytta borte, spør du meg.

Igjen, vi er på v0.01 så devs skal få tid på seg. Men jeg er veldig imponert over det de har fått til så langt. Jeg håper virkelig de tar en titt på dette innlegget, hvor det er enormt mange gode forslag til forbedringer: http://steamcommunity.com/id/randomhero416/recommended/313120/

Lenke til kommentar

Har kjøpt dette spillet allerede, og kan vel igrunn ikke klage. Har allerede slått ihjel tre-fire timer i en svært vakker verden.

Men som folk sier så er det veldig lite å gjøre for øyeblikket men tipper dette spillet vil bli meget bra tilslutt. Her er utviklerens liste over ting som er på vei, og det ser jo lovende ut.

I tillegg får vi satse på at det legges til masse nye ting, og at man får ubegrensede muligheter når det kommer til bygging av flåter og hytter. Håper også på kraftige væreffekter som vind og store bølger som kan kantre flåter og båter.

Dette blir nok ett meget bra spill når det blir ferdig.

Lenke til kommentar

Nytt irritasjonsmoment: Du bruker åtte sticks for å lage en foundation, men om du misplasserer den, så mister du alle åtte. Det er bra tragisk. Jeg bygget hytten min på stranden for lav, så jeg ikke kan gå under, men nå kan jeg ikke endre på...

Lenke til kommentar

Nytt irritasjonsmoment: Du bruker åtte sticks for å lage en foundation, men om du misplasserer den, så mister du alle åtte. Det er bra tragisk. Jeg bygget hytten min på stranden for lav, så jeg ikke kan gå under, men nå kan jeg ikke endre på...

Helt klart irriterende og urealistisk. Satser på at det blir fikset slik at man kan demontere sine kreasjoner. Om man ikke får igjen alt, så bør man iallefall få igjen noe.

Lenke til kommentar

Det overrasker meg hvordan folk aldri forstår hva "alpha" og "early access" betyr... Du skal ikke kunne ha forventninger til spillopplevelsen så tidlig i utviklingsfasen. Det er da du kan følge med på hvordan spillet tar form og gi tilbakemeldinger (hvis utvikleren har vett til å ta imot).

Lenke til kommentar

Man forventer uansett endel når det koster 100 kroner å delta :) Men jeg syns hele dette early access alpha greiene er noe tull egentlig.

Det er en investering, du får spillet når det er ferdig, og du får i tillegg være med på å forme spillet og følge utviklingen. Det er det som er poenget, så nei, du skal ikke kunne forvente en del når du betaler 100 kr. Du skal kunne forvente å få det utviklerene har lovet, og du skal kunne forvente fremgang. Det er noe annet enn å forvente "en del" fra dag en.

Det er utviklerene sitt ansvar å ikke love bort urealistiske ting, så de må evaluere seg selv og sine planer og være ærlige med forbrukerene.

Jeg er ikke enig i at det er noe tull, men jeg synes konseptet blir overbrukt og hypet enkelte ganger. Altfor mange utviklere utnytter det og tar for lett på det. Det er en hensikt med "early access", noen ganger blekner denne hensikten.

I tillegg så er det altfor mange 14-åringer som troller forumet og skjeller utviklerene ut og lager dårlig stemning fordi de forventer et fullt spill, fordi de ikke klarer å lese hva utviklerene skriver og ikke ønsker å lære hva begreper som "early access", "alpha" eller "experimental" betyr. Å klage på bugs under slike forhold viser bare at du ikke har peiling. Dette skjer altfor ofte. Egentlig skulle konseptet "early access" vært forbeholdt folk med en viss kompetanse, det er ikke egnet for casual gamers - selv om det er de det rettes mer og mer mot.

Disclaimer: Dette var ikke nødvendigvis rettet mot deg Bytex, følte bare behov for å rante litt.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...