konber Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Hei. Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar. En av modellene jeg ser på har stusselig med batteritid, men mulighet for 2x SSD og 1x HDD. Er det mulig å putte mere batteri i noen av disse plassene? Jeg har søkt litt på google, men finner ikke noe relevant svar. Hadde satt pris på om noen kunne gitt ett svar på om og eventuelt hvordan dette kan la seg gjøre. Hilsen Konrad Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Ehm... Du sier veldig lite om hvilke maskiner du har sett på. Hvorfor trenger du 2 SSD? Du vil ikke få noe merkbart bedre ytelse med to 128 GB enn 1 på 256 GB for eksempel. Og nei. En harddiskplass er en harddiskplass. Du kan ikke bare putte et batteri på en slik plass. Det du kan gjøre, men som er noe upraktisk er å velge en bærbar med utskiftbart batteri og kjøpe et ekstra batteri så du har to å bytte mellom. Lenke til kommentar
konber Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg trenger ikke 2 SSD og 1 HDD. Det bare er plass til så mange disker. Så jeg hadde ett håp om at man på ett eller annet vis kunne putte inn ett batteri på denne plassen. Modellen det er snakk om er http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan-P651S-15e6-4K-UHD-3840x2160e-Intel-Core-i7-4720HQe-16GBe-256GB-SSD-1TB-7200rpme-GeForce-GTX-970M-3GBe-Uten-operativsysteme-25mm-tynn/cat-p/c/p10630718# Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Det eneste du kan med denne er som jeg nevnte over, å kjøpe et ekstra batteri som du tar med når du vet du trenger ekstra batteri. Forøvrig så holder sikkert batteriet en stund om du ikke gjør stort mer enn normalt skrivebordsarbeid+musikk. Endret 31. januar 2015 av Thor. Lenke til kommentar
konber Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Det var dumt. Takk for kjapt svar iallefall. Tester antyder 4-4,5 t batteritid under vanlig skrivebordsarbeid og musikk, noe som ikke er all verden akkurat. Hadde vært bedre om de hadde brukt plassen til ihvertfall en av diskene til batteri. Men det er nå meg. Igjen, takk. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Enkelte bedriftsbærbare har mulighet for å erstatte DVD-leser med et ekstra batteri. I tillegg kan en vanligvis ha et ekstra stort hovedbatteri som stikker litt ut på baksiden. Men de er jo ikke noe godt egnet for gaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå