War Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Beklager for enda en slik post. Lett litt rundt og fant ikke en dom har samme type bil eller pris. Jeg ser for meg opp til 350.000 Jeg bor opp en lang bakke hvor alle naboene har kjøpt seg 4WD pga dette. Min nåværende bil er en subaru forester med 4WD og her har dratt flere opp av grøfta ved juletider der vi bor, så jeg ønsker fortsatt å ha det. 4WD Opp til 350.000 2013-2015 Automat Plass til barnevogn eller hund bak, dvs stasjonsvogn/suv (høyde på luke bak, ikke skrå / lukket ol) Høy bakkeklaring Kan legge bed at jeg har 2 barneseter bak, hvor det ene er snudd med ryggen mot forsetene, i octavia er det 10cm plass mellom setene, i min forester må setet forran stå 90grader opp og ingen kan sitte i det, I 500.000,-klassen kan jeg jo velge å vrake, men ønsker ikke legge så mye penger i en bil når samtidig som jeg bygger et hus. forslagene jeg har fått eller tenkt på så langt er Skoda Octavia og Nissan Qashqai Personlig synes jeg det er kjedelig å ha den minste motoren med den laveste utstyrsklassen , da tenker jeg heller å gå ned 1-2 år i alder og få hakket over. Tips jeg er ute etter er selvsagt bil, men også om noen sitter inne med informasjon som for eks "ikke kjøp skoda 201X pga de hadde dårlige motorer osv. Endret 31. januar 2015 av War 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Subaru xv Mitsubishi ASX Qashqai De er i samme klasse, har sett på alle 3, Q er finest inni , fast 4wd på subaruen osv, ellers er det minimale forskjeller. Q har minst kupestøy også. Får nesten prøvekjøre de så fort butikken åpner. Nåværende bil faller fra hverandre og kona er stressa^^ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 2013 eller nyere Forester er fin. De påstår dessuten at de har det beste 4-hjulstrekksystemet. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Svigers har 2014 av den, de hadde 2008 før og jeg har 2003 nå. Ser at det bare er 50 laken opp til den modellen Skal se på denne på mandag bare for å evt utelukke "stasjonsvogn" http://mollerbil.no/Finn-forhandler/Trondheim/Moller-Bil-Trondheim4/brukte-biler-trondheim/#1415038 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 VAG-produkter vil jeg aldri kjøpe igjen. Jeg kommer også til å ligge unna GM og Ford. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Har du en Forester som faller fra hverandre? Jøss. Kjørt fryktelig langt da? Hva med samme bilen igjen? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ikke utelukke bilmerker som Citroen og Peugeot. Her kan du få mye for pengene, som feks C-Crosser av Citroen. 2010mod,160hk Diesel, Automat,7seter, samt uttakbare 2seter bakerst. Gått kun 33000km. Exclusive, høyeste utstyrsnivå. http://www.finn.no/54626821 Her får du god bil, den er prikk lik Mitsubishi Outlander, bare at denne er klasjet på en Citroen logo på. De produseres ikke lengre i Citroen, men finner du en med lite kmstand på bruktmarkedet har du bil lenge. 4007 i Peugeot. Hvis du vurderer Mitsubishi ASX så er C4 Aircross er godt alternativ, dog ingen på bruktmarkedet med automat. Den er omtrentlig lik, men litt mer detaljer designmessig. (Noen mener Citroen er et hakk finere, noen ikke). 4008 i Peugeot. Men, så klart. Ønsker du en splitter ny bil, så er Forester et knakende godt valg. Skoda skal også være bra, har en onkel med en 2002mod Octavia, 300000km på tellern og går som ei klokke. Lite problemer. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Høy bakkeklaring, vil det si du må ha SUV, eller kan du ha typ Volkswagen Passat allroad? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Med to barneseter (og et av dem bakovervendt) og evt. barnevogn så er vel rett og slett stasjonsvogn det mest plassgunstige valget, men det går jo som regel på bekostning av bakkeklaring. Det finnes jo noen unntak på det, men da blir det fort kostbare biler i forhold til årsmodellene du har sett deg ut. Har selv hatt to Qashqai (2009 og 2012), men pga innvendig plass og bagasjerom, så valgte jeg begge gangene Qashqai +2 utgaven. Var relativt fornøyd med dem, hadde ingen problemer med dem i det hele tatt, men de virker "billige" innvendig synes jeg (nå snakker jeg om forrige utgåtte modell). Var ikke helt fornøyd med setekvaliteten, støy fra motor (hadde 2.0 bensin på begge bilene) og veibane, mye vindsus og skrangling fra dører/dashbord/lasterom (ingen løse gjenstander). Det har jo den nye utgaven blitt mye bedre på, men er den fysisk stor nok? Ikke får du den i kombinasjon med 4X4 og automat heller. Personlig så synes jeg Qashqai er trang innvendig, har liten bakseteplass og et trangt bagasjerom, spesiellt om det skal inn en barnevogn der? Så du skrev bakovervendt barnestol, og det tyder vel på såpass lite barn at barnevogn fremdeles er med? Har selv vært å tittet på den nyeste utgaven, men det er jo vesentlig bedre plass i Golf stasjonsvogna jeg har nå (2014 modell). Så skal jeg velge Nissan neste gang, så må jeg velge X-Trail og det hadde jo forsåvidt vært greit det, men det blir jo en kostbar utgave om en skal ha en del utstyr og 4X4. Skoda Superb som du linker til i et annet innlegg her, er jo en av "plass-mesterene" både i baksetet og i lasterommet, og er en virkelig flott bil. I følge startinnlegget ditt, så vil jo lav bakkeklaring være en av tingene du må tenke nærmere på om du skal vurdere den nærmere. Skoda Octavia har jo nå kommet med en Scout utgave, som har litt høyere bakkeklaring, men da blir nok budsjettet ditt litt lavt (om du ikke får et fint tilbud på en Dem.vogn). Hva med å se litt på en brukt Mazda CX-5 da? Den har bedre plass enn den nye utgaven av Qashqai, og finnes med både automat og 4X4. Ford Kuga finnes også med en slik kombinasjon, men hvordan den er plassmessig vet jeg ikke. VW Tiguan finnes også med en slik kombinasjon, men hvordan den er plassmessig vet jeg ikke. Bare for å ha nevnt noen flere merker og modeller..... Endret 1. februar 2015 av fotonisse Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Har du en Forester som faller fra hverandre? Jøss. Kjørt fryktelig langt da? Hva med samme bilen igjen? Koplingen i midten på bakaksen røk, 18.000 , ny eksos 18000. Byttet 2 hjullager 12000, byttet dempere bak 10.000 , nå uler girkassa og abs-pumpa lager ulyder. Nå er jo bilen 12 år gammel , gått 185.000 og hatt mange eiere, hatt den siden 120.000. Reparert den for 100.000 siste året, uten om bremser og servicer. Den bruker 1.2 på mila osv. Ny bil hadde redusert utgiftene pr mnd , selv om jeg inkluderer billån. Sitter litt med følesen at 50-60k mer åpner en hel verden innen stor-suv osv, men samtidig har vi bestemt oss for å bytte ut hvert 3-4 år / ha bil med garanti. Jeg kjører også firmabil fra denne mnd og bruksområdet kommer i 90% til å bli kona som kjører til barnehage og jobb. Samt 1x mnd 130mil-tur //trondheim oslo. Ser kia har 7 år garanti, kan kjøpe billig 2011 og ha garanti i 3 år til osv^^ mest pga forutsigbar biløkonomi med et huslån på 7x felles inntekt Endret 1. februar 2015 av War Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Høy bakkeklaring, vil det si du må ha SUV, eller kan du ha typ Volkswagen Passat allroad? Allroad / x-cross osv høres dyrt ut. Kjørt mye med 2008-passat stasjonsvogn, skvettlappene tok nedi hver 100meter på de norske vegene nord for trondheim. Satt å ødela bilen på landevegskjøring. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Enkelte normale personbiler får man også hevet litt, da gjerne en taxivariant eller noe.. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Uansett hvilken bil det blir vil den jo bli byttet ut hver 3 år, så å velge feil vill ikke bety all verden. Ser at "modellene med litt utstyr" holder seg litt bedre i verdi, typisk 80% av en modell til salgs er den "laveste klassen" og priskrigen deretter. Har sett litt på å lease, ikke kommer det på selvangivelsen heller da. Har regnet litt på flere senarioer og kommer ca +.5000 kr diff på å kjøpe og selge, vs lease og begynne på nytt/ bytte. Bakdelen er at kona skal kjøre den, og 2 barn, skal jo helst se passe bra ut når den leveres inn også. Da blir det som å kjøre "leiebil" med tanke på å spise i bilen ol. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Mye utstyr tilsier ikke nødvendigvis at bilen holder seg bedre i verdi, men RIKTIG utstyr gjør det.. Leasing er gunstig for noen, men ikke for alle.. Husk at du forplikter deg til en viss avtaletid, å bryte denne er gjerne dyrt.. Interiør kan da renses, jeg har kjøpt mange biler med interiør som har vært nedspydd, tilsølt med sjokolade osv.. De bilene har jeg fått grisebillig fordi folk tror det er håpløst å få de fine igjen.. En dag eller to med rensemaskinen, deretter et eller to døgn med ozonmaskina, så er de bilene omtrent som nye innvendig.. Prisen er da tilbake på vanlig nivå Utstyret jeg bruker har kostet mindre enn 5k totalt! Det er plastikken i interiøret som er tricky, skinn, stoff og sånt kan man stort sett få fint relativt enkelt. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53023436&searchclickthrough=true Hm, gå all out for en billig penge, (laveste nivå) Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Biler med laveste utstyrsnivå stuper i pris så fort den er ute av forhandleren, og når den blir et par-tre år så har den tapt seg så mye at det heller lønner å kjøpe seg en med mye og riktig utstyr. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Ser jo det på bruktprisene, ser på de bilene jeg ser på med laveste nivå koster 100 og noe som 2010, dvs fritt fall på de, 100k pr år helt til 0. Siden ejg skal til strindheim bil i dag har kona printet ut denne for meg. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54711739&searchclickthrough=true Har aldri kjørt en audi engang, men den ser jo ikke så ille ut. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Ser jo det på bruktprisene, ser på de bilene jeg ser på med laveste nivå koster 100 og noe som 2010, dvs fritt fall på de, 100k pr år helt til 0. Siden ejg skal til strindheim bil i dag har kona printet ut denne for meg. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54711739&searchclickthrough=true Har aldri kjørt en audi engang, men den ser jo ikke så ille ut. Kunne evt anbefalt deg denne, om du trenger litt mer bakkeklaring. Har kjørt ca 30 000km i 2011 A4 quattro, men man savner gjerne de litt bredere skjermbuene osv som man får med en allroad om vinteren.Dette er uansett utrolig flotte biler, og jeg må bare anbefale på det sterkeste. Pass bare på å få med riktig utstyr som navigasjon, sensorer, sportseter, gjerne 2x S-line o.l A4'en du kikket på har ikke navigasjon. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Rettelse; allroaden jeg postet har heller ikke navigasjon, beklager det! Ikke en allroad, men har hvertfall et OK utstyrsnivå: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54364527 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå