Gå til innhold

Oppsigelse uten kontrakt

Anbefalte innlegg

Hei !
Jeg har hatt en jobb som ekstrahjelp i en dagligvarebutikk. Vaktene mine har vært kun lørdag kveld siden 1.sep. sa opp stillingen min den 10.januar da jeg fikk et nytt jobbtilbud. Jeg har jobbet begge ukene da det gikk help fint, siden ingen av vaktene overlappet. Men nå, den 22. februar, har jeg vakt hos begge jobbene mine.

Det er forøvrig ikke skrevet noe kontrakt med førstnevnte arbeidsgiver, og han ønsker at jeg skal jobbe ut februar. Men han har i tillegg sagt at jeg kan IKKE bytte NOEN av vaktene mine i oppsigelsestiden. Dette, for meg, høres veldig merkeligt ut. Men det har vel skremt kollegaene mine til å ikke ville ta vakten min.

Jeg vet at ifølge arbeidsmiljøloven, hvis jeg ikke har kontrakt, kan arbeidsviger kreve at jeg jobber ut neste mnd, i forhold til når oppsigelsen er levert. Men hvordan blir prøvetiden definert da? Standard for ekstrahjelp er jo 6mnd. Er det riktig av meg og gå ut ifra det da?

Setter pris på alle slags svar !

Endret av Battis0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva sier den nye arbeidsgiveren til situasjonen?

Den nye arbeidsgiveren er ikke informert om situasjonen per dags dato. Er dette relevant?

Hvis du vil ha en løsning, ja. Hvis den første arbeidsgiveren har sitt på det tørre og nekter vil den andre arbeidsgiveren være håpet ditt for å få byttet.

Lenke til kommentar

Den nye arbeidsgiveren er ikke informert om situasjonen per dags dato. Er dette relevant?

Hvis du vil ha en løsning, ja. Hvis den første arbeidsgiveren har sitt på det tørre og nekter vil den andre arbeidsgiveren være håpet ditt for å få byttet.

Hva kan evt. andrenevnte arbeidsgiver gjøre for å få vakten min byttet??

Lenke til kommentar

Bytte vakten din.

Du kan alltids også vente på svar om du kan drite i vakten din uten å få problemer, men slik jeg ser det prøv å snakk med den nye arbeidsgiveren først så kanskje du unngår styr.

Lenke til kommentar

Bytte vakten din.

Du kan alltids også vente på svar om du kan drite i vakten din uten å få problemer, men slik jeg ser det prøv å snakk med den nye arbeidsgiveren først så kanskje du unngår styr.

Bytte vakten din.

Jeg tror du missforstår, ellers var det meg som var uklar i posten min?

De to arbeidsgiverene er fra helt forskjellige firmaer. Jeg har fått en ny jobb, med noe helt annet enn daglivare virksomhet

Lenke til kommentar

Du har vakt samme dag i 2 firma

firma 1 har du snakket med, og har sagt det ikke går å bytte

firma 2 har du ikke prøvd enda.

åjaa, nå forstår jeg.. beklager. Det lar seg ikke gjøre.

Fordi du ikke vil spørre? Eller er det helt umulig?

Du har vakt samme dag i 2 firma

firma 1 har du snakket med, og har sagt det ikke går å bytte

firma 2 har du ikke prøvd enda.

åjaa, nå forstår jeg.. beklager. Det lar seg ikke gjøre.

Fordi du ikke vil spørre? Eller er det helt umulig?

JObben innebærer reise, vil uansett jobbe slik, da det er mye mer gunstig økonomisk sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...