nybegynner_ Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Hei, Jeg prøver slette en liten del av en lyd på en video for å erstatte den med en annen lyd. Og resten av videoen vil jeg beholde den vanlige lyden som følger med videoen. Jeg prøver å bruke avidemux til dette, men får det ikke til. Kunne noen vennligst forklare hvordan man får til det? Hadde satt pris på det. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Avidemux kan ikke redigere lyd, nei. Har også funnet ut at Avidemux ikke alltid kan brukes til å splitte lyd og video, så der må du bruke et annet program. For eksempel "Pazera Free Audio Extractor". Etterpå kan du redigere lydfila i f.ex Audacity (husk ffmpeg plugin) og for deretter å bruke Avidemux igjen for å kombinere lyd og video. Lenke til kommentar
nybegynner_ Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Du mener altså at man skal ta ut den lyd delen fra video ved bruk av pazera? Og deretter fikse på lyden i audacity. Og deretter bruke avidemux til å kombinere lyd og video? Mens jeg holdt på en del til nå så kan jeg fram til dette : Man kan bruke audacity til å ta opp ønsket lyd og importere den til windows movie maker sammen med den korrigerte video filen i avidemux, der man lydløset den delen av video som skal bli erstattet av den nye lyden fra audacity. Men jeg lurer nå på om det fins et program som kan ta hele denne oppgaven alene? Altså erstatte en del av lydsporet på en video. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Men jeg lurer nå på om det fins et program som kan ta hele denne oppgaven alene? Altså erstatte en del av lydsporet på en video. Adobe Premiere Elements.... Endret 1. februar 2015 av flageborg 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Legg merke til at alle programmene jeg nevner er gratis. Du nevnte ikke noe om at du på død og liv må ha et program som gjør alt i en operasjon. Dette er opplysninger du bør du få frem på første posten, istedet for å klage på svarene du får Lenke til kommentar
nybegynner_ Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Klager ikke Er takknemlig for alle forslagene jeg Takk for at du henviste til gratis programmer. Men hvis det finnes gratis programmer som gjør alt i ett, så sier fornuftigheten at det er en slik program man foretrekker istedenfor flere programmer. Det enkle er ofte det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå