Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, Henger seg på nett

Anbefalte innlegg

Har bygd en ny pc. Den fryser hele tia, virker som den bare gjør det når man er koblet til internet. Men plutselig kan den gå en hel dag uten at det skjer noe. Jeg har prøvd 2 cpuer, 2 hardisker, skjermkortet fungerte i pcen før denne.

Jeg fatter ikke hva som er feil for alt er koblet riktig. Men jeg har en mistanke om at det er noe med USB faktisk. For den fryser når jeg har i USB dongle (nett). Først instalerte jeg en 2.0 dongle i en 3.0 port. Når jeg fant ut av det virka pcen en dag, men neste dag var den like gæern igjen.

Det siste jeg har gjort nå er å kjøre en minnetest, den fant maskinvare feil.

Får forskjellige bluescreens, den siste jeg fikk var:

ID: 1044

BCCode: 50

BCP1: FFFFF88002FC64CC

BCP2: 0000000000000001

BCP3: FFFFF800031BE304

BCP4: 0000000000000000

Filer: WER-35349-0.SYSDATA.XML

013115-13306-01.dmp

Pc spec:

Intel® LGA1150 Celeron G1820 (Dualcore, 2.7GHz, Haswell)

MSI B85M-E45, Socket-1150, m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI

Crucial DDR3 1600MHz 4GB CL11

Seagate Barracuda® 1TB

Sapphire Radeon HD 7850 (Brukt)

EDIT: Tenkte på rambrikka, om den står feil? Det står først på dimm2 og dimm4. Min står i Dimm1 --- sjekk bildet

post-372096-0-61249900-1422722911_thumb.jpg

EDIT: flytta brikka til dimm2, avinstalerte dongle drivern, starta minnetest og i det pcen skulle reboote for å kjøre testen så fikk jeg ny blåskjerm. Testen kjørte uten feil

Endret av Greovhan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken minnetest kjører du? Last ned Ultimate Boot CD og kjøre memtest86+ eller lignende.

Ellers prøv å reinstaller driverne som følger med hovedkoret. (særlig chipset og usb driverne)

Kjørte den standard i windows. Har reinstallert både windows og drivere mange ganger. Nå har jeg flasha biosen og reinstallert de driverne jeg kunne fra nettet istedet for cden. Så driverne skal være oppdatert nå. Har også prøvd en annen dongle. Pcen har kjørt i flere timer nå uten bluescreen. Men sånn har den gjort før og, og neste dag så har den vært vrien igjen.

Altså hvis det skjer noe mer nå så ringer jeg komplett og hører. Det har kokt ned til at det kan bare være PSU eller MB som er problemet utifra min kunnskap om det her. Har aldri hatt så mye problemer med en nybygd pc, har bygd mange pcer uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...