Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen ''Kernel-power''

Anbefalte innlegg

Hei, fikk akuratt en bluescreen for 10 min siden og lurer hva de skjedde for. Jeg stakk inn på hendelseliste og og fant at de var 1 kritisk feil i den siste timen så er sikkert de problemet er. har i de siste vekene fått en beskjed som sier: Access Violation at adress 75DC136D in module 'Kernel32-dll'' Write of adress CCCCCCC0. Har ikke velig peiling men KAN tru beskjeden han komt etter en asus oppdatering. er ikke helt sikker. den kommer opp hver gang jeg starter pcn. legger et bilde av alt under

prossesor
Intel® Core i5-3570K Processor
hovedkort
ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 ATX,
skjermkort
PowerColor Radeon HD 7950 3GB
Harddisk
Seagate Barracuda® 500GB

X1MKukU.png

har kunn skjedd en gang, men vil helst finne feilen før den blir et stort problem

-Phoxec :)

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil med "Kernel power" har jeg sett utallige ganger på masse PC-er, men hva det egentlig beskriver vet jeg ikke, det er ihvertfall en veldig vanlig "Kristisk feil" etter min erfaring

De er en stasjoner pc, glømte å si de og de gjør en forskjell. Er de ''krise''? :o alså er de en farlig de som er problemet?

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar

Har kunn fått de en gang.. men har ikke brukt pcn så mye siden de hente, men meldingen får jeg hver gang jeg starter pcn :/ Tok en sjekk for 1/2 år siden, hadde noen problemer med at pcn fikk Bluescreens. men fikset de med reformatering.

Såg nå at jeg hadde Asus Suite II. Skal jeg ferne alt?

legger til et bilde som har alle asus tinga jeg har lastet ned via Asus Suite II

LYqKPGC.pngLastet akkuratt ned Bluescreenviewer og fikk dette

uHoSqSY.png

de ligner veldig på de jeg fikk for 1/2 år siden :/

rF4SEyg.png?1Ser de var litt vanskeligt å se

de står: Filname: atikmdag.sys på den nå og i fjor

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar

Mange av Asus sine programmer er kjent/beryktet for å skape problemer. Derfor har jeg aldri brukt de.

men de asus programmene fra Asus Suite II jeg viste over. skal jeg avinstalere ALLE? Tror ikke jeg bruker dem..

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar

Kernel power kan også dukke opp pga en ustabil strømforsyning.

Om du ønsker å sjekke kjapt om strømforsyningen holder på å feile kan man alltids kjøre en OCCT Perestroika psu stresstest...

Testen en nå over 1 time :) glømte å ta av alle programmene før jeg startet så de er litt ustabilt i dei 5 første min. legger til zip fil av alle bildene occt gav meg etter 1time :)

OCCT.rar

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar

Mange av Asus sine programmer er kjent/beryktet for å skape problemer. Derfor har jeg aldri brukt de.

men de asus programmene fra Asus Suite II jeg viste over. skal jeg avinstalere ALLE? Tror ikke jeg bruker dem..

Ja, jeg mener alle Asus programmene. De er det jeg kaller "bloat ware" og fører ofte til problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg mener alle Asus programmene. De er det jeg kaller "bloat ware" og fører ofte til problemer.

Da gjør jeg de :) håper på at de blir fikset :)

Lenke til kommentar

Har kunn fått de en gang.. men har ikke brukt pcn så mye siden de hente, men meldingen får jeg hver gang jeg starter pcn :/ Tok en sjekk for 1/2 år siden, hadde noen problemer med at pcn fikk Bluescreens. men fikset de med reformatering.

Såg nå at jeg hadde Asus Suite II. Skal jeg ferne alt?

legger til et bilde som har alle asus tinga jeg har lastet ned via Asus Suite II

LYqKPGC.pngLastet akkuratt ned Bluescreenviewer og fikk dette

uHoSqSY.png

de ligner veldig på de jeg fikk for 1/2 år siden :/

rF4SEyg.png?1Ser de var litt vanskeligt å se

de står: Filname: atikmdag.sys på den nå og i fjor

Det ligner veldig på denne feilen da , med fiks.

atikmdag.sys under c:\windows\system32\drivers byttes ut manuelt fra den fra siste driverpakke da det ser ut som om amd sin installer ikke skifter ut driverfilen ved update / installasjon av amd driverpakke.

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1656824/atikmdag-sys-error-bsod-startup.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at du har Asus P8Z68-V Pro.

En ting jeg har erfart med et par asus p8z68 v pro er ustabile grafikk som skyldes for aggressive bios instillinger.

Ser du har brukt performance i uefi ez-setup (tidligere post) , det ble for meg bare problemer både med amd og nvidia og ble mye bedre med "normal" og avslått alt auto tuning fra asus som tpu,epu,turbo-v og satt pcie frequeny til fast 100mhz.

Lenke til kommentar

Ser at du har Asus P8Z68-V Pro.

En ting jeg har erfart med et par asus p8z68 v pro er ustabile grafikk som skyldes for aggressive bios instillinger.

Ser du har brukt performance i uefi ez-setup (tidligere post) , det ble for meg bare problemer både med amd og nvidia og ble mye bedre med "normal" og avslått alt auto tuning fra asus som tpu,epu,turbo-v og satt pcie frequeny til fast 100mhz.

Hei, fikk netopp at pcn fryste helt slik jeg måtte mauelt restarte den. Har ikke super greie på pc når de kommer til slike ting. hvordan slår jeg av tpu,epu,turbo-v og setter pcie frequeny til fast 100mhz. ? er de via (restarte pcn)-->trykke F8 kjapt?

ser ut som de var samme feil

DJGB58D.png

hadde en advarsel med kernel-PnP vet ikke om de har en samenheng

Extra: har kanskje dxgkrnl.sys noe med problemt å gjøre? vist du ser på bilde jeg la ut over.

Prøver å fjerne alle AMD driverene og re-installere dem får å se om de fikser problemet

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar

Du går som regel inn via Delete knappen når du har startet maskinen på nytt , endringene må gjøres i bios. Er du usikker tar du en titt på håndboken til hovedkortet.

*FIKSET* Prøvde de å går :) men den gikk ikke videre etter å ha trykket på DEL eller F2 som asus bedde meg å gjøre når jeg var på Asus skjermen. Den frøs seg fast på skjermen (bilde under) .ventet i 10min, forsatt på skjermen. har vell funnet et extra problem...slik at jeg måtte mauelt restarte den med av/på knappen. er de en annen vei eller en måte å fikse de på?

http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p8z77-v-lx/start.png

*FIKSET*

Extra: snakket med komplett.no. de trodde '.

Dette er en feil som sier at skjermkortet ikke får nok strøm. ganske sikkert at det er feil på skjermkortet ditt.''

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...