Gå til innhold

Anbefaling av bevegelsesensor

Anbefalte innlegg

Lurer på hva slags bevegelsesensorer dere bruker, tenker da mot hommseer./ rfxcom. Har prøvd nexsa sine, men den skal vist lage mye støy..så de har jeg kuttet ut. Har også prøvd. Har også prøvd noen med z-wave, men de virker kun hvert 10-15 min(når de er åpne) for å spare strøm. Disse må evt. kobles til en strømadaper for å få de til realtime, men det er ikke alle s teder jeg har muligheten til det.

Håper dere har noen forslag på noen bevegelsesensorer som fungerer greit.

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Z-wave sine fungerer gull. De sender ikke bare hvert 10-15 minutt, da har du nok konfigurert feil. Det kan imidlertid hende at de ikke "skrur av" bevegelses devicen før etter en viss tid, og dette kan du justere. Everspring er default lave, Aeon Tech sine er på 3-4 minutter (minst), disse satte jeg til 10 sekunder, men kunde nok vært enda lavere.

Ellers bruker jeg faktisk noen amerikanske MS13-moduler (kjører på 311 Mhz istedenfor 433 Mhz). De er dønn stabile, sammenlignbart med Z-wave.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Kan du bruke ekstern strømkilde? Det pleier å være en god idé. :)

joda, men på noen er det langt til neste 230v uttak:( så da blir det litt vanskelig.

Dessuten prøver jeg og ha minst mulig med strømadaptere da det er en potensiell brannfelle. Har hatt flere som har smeltet ned(ja, de er kjøpt i Norge) Har for lengst sluttet å kjøpe adaptere billig fra Kina/ebay.

Samt at de tar opp en plass i kontakten:)

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar

Derfor har jeg gått til innkjøp av løse mini-USB plugger og en tynn, hvit ledning. ;)

Men Everspring sine varer fort et halvt år til ett år på batterier, og har ingen slike problemer med batteriet. De trigger når de skal. :)

... men der har jeg en som er litt humørsyk, men lurer på om det er mye aktivitet i området, og om den har noen falske triggere. For akkurat den ryker batteriet fort, uansett hvor den er plassert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...